Ruim 10.000 euro boete voor eigen rijder die op andermans bestuurderskaart rijdt [+foto's]
05-02-2021 | auteur Redactie
DINKELLAND - De ILT hield vandaag, vrijdag 5 februari, een controle op de A1 bij gemeente Dinkelland.
Een vrachtwagenchauffeur, eigen rijder, reed op de kaart van een ander.
Zijn eigen kaart is als vermist opgegeven.
De ILT nam in totaal twee kaarten in beslag.
Naast de verkeerde bestuurderskaart had de chauffeur ook een te korte dagelijkse rust genoten.
Hij kreeg een boete van in totaal 10.375 euro en een bevel tot staken arbeid.
lees verder........
https://www.transport-online.nl/site/12 ... jdt-fotos/
Ruim 10.000 euro boete voor eigen rijder die op andermans bestuurderskaart rijdt
Moderator: trucker10
-
- Oldtimer
- Contacteer:
Ruim 10.000 euro boete voor eigen rijder die op andermans bestuurderskaart rijdt
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
-
- Oldtimer
- Contacteer:
Re: Ruim 10.000 euro boete voor eigen rijder die op andermans bestuurderskaart rijdt
Tja, een eigen rijder, heeft een groot probleem als zijn eigen kaart vermist is.
Maar op een andermans kaart rijden is ook geen oplossing.
Vreemd ook dat hij 2 ander chauffeurskaarten in zijn bezit had
De bekeuring is dan ook geheel TERECHT
Maar op een andermans kaart rijden is ook geen oplossing.
Vreemd ook dat hij 2 ander chauffeurskaarten in zijn bezit had

De bekeuring is dan ook geheel TERECHT
gr. Cor
Re: Ruim 10.000 euro boete voor eigen rijder die op andermans bestuurderskaart rijdt
Had er nu een gele trekker voorgehangen, dan was ik bezorgd geweest
Er zijn er meer die met een tweede kaart onderweg zijn, soms krijgen ze ook met blackmail te maken als het op betalingen aankomt.
Ik probeer in orde te zijn, alhoewel vandaag is gebleken dat ik zelf na het volgen van 5 modules code 95 toch mijn eco drive zal moeten herdoen, deze heb ik in 2017 al gedaan.

Er zijn er meer die met een tweede kaart onderweg zijn, soms krijgen ze ook met blackmail te maken als het op betalingen aankomt.
Ik probeer in orde te zijn, alhoewel vandaag is gebleken dat ik zelf na het volgen van 5 modules code 95 toch mijn eco drive zal moeten herdoen, deze heb ik in 2017 al gedaan.
MPM-007 van OCF 093 is indertijd door ons erkend binnen thema 3. Die opleiding is dus als zodanig door de heer ******* gevolgd en dat zal ook zo op alle documenten staan. Die opleiding is niet gewijzigd naar thema 1 maar door MOW Vlaanderen (de huidige toezichthouder) geblokkeerd. Zij hebben een nieuwe MPM (011) defensief rijden goedgekeurd binnen thema 1, maar dat is niet de opleiding die de betrokkene heeft gevolgd. Hij moet dus wel degelijk een extra opleiding volgen om de vakbekwaamheid te verlengen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt 

- steenhaas1
- Admin
Ik ben geen eigen rijder Daniëltrucker10 schreef: 05 feb 2021, 19:45 Had er nu een gele trekker voorgehangen, dan was ik bezorgd geweest![]()

aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
Diegene die ik bedoel heeft een B nrpl, af en toe reedt hij wel voor een NL bedrijf, vrachtjes naar Straatsburg brengen en daarna in Parijs gaan bijladen op afspraak en soms moest er wat extra gereden worden als er wat vertraging was opgelopen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt 

-
- Oldtimer
- Contacteer:
Ik moet in maart ook weer een dag aan de gang voor code 95.
Het gekke is, dat het om een praktijk examen gaat van 14.00 uur tot 17.00 uur, zo kom ik nooit aan die 35 uur....
Het gekke is, dat het om een praktijk examen gaat van 14.00 uur tot 17.00 uur, zo kom ik nooit aan die 35 uur....
gr. Cor