Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden
Bij medewerkers van transport- en logistiekbedrijf Mainfreight is onzekerheid ontstaan over de arbeidsvoorwaarden. De directie heeft in een brief aangegeven de medewerkers niet langer te willen belonen volgens de cao.
https://www.transport-online.nl/site/12 ... orwaarden/
Bron transportonline
Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden
Moderator: trucker10
- Marcel1970
- Oldtimer
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36
-
- Oldtimer
- Berichten: 4675
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden
Het moet niet gekker worden......
Als een bedrijf zelf komt met een andere regeling dan naleving van de CAO, kun je je handen in het vuur steken dat je (op termijn) er absoluut niet op voorruit zal gaan........
Kijk maar naar de HEMA, die eenzijdig over wil stappen op een veel minder gunstige detailhandel CAO ipv van hun eigen CAO.
De enige die er op voorruit gaat is het bedrijf zelf, anders zouden ze dit niet aanbieden......
En waar er 1 een winnaar is, moet er altijd een verliezer zijn (het personeel dus.....)
Als een bedrijf zelf komt met een andere regeling dan naleving van de CAO, kun je je handen in het vuur steken dat je (op termijn) er absoluut niet op voorruit zal gaan........
Kijk maar naar de HEMA, die eenzijdig over wil stappen op een veel minder gunstige detailhandel CAO ipv van hun eigen CAO.
De enige die er op voorruit gaat is het bedrijf zelf, anders zouden ze dit niet aanbieden......
En waar er 1 een winnaar is, moet er altijd een verliezer zijn (het personeel dus.....)
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1830
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden
Maar die eenheidsprijzen firma doet de expeditie zelf, Mainfreight is een transporteur (logistiek dienstverlener) die zich wel aan de transport CAO dient te houden. Ze mogen wel een eigen CAO instellen, maar alleen als die beter is voor de werknemers! En de vakbond(en) het oké vinden.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
-
- Oldtimer
- Berichten: 4675
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden
En dat is dus niet het geval (net als bij de HEMA)
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Re: Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden
De meeste vakbonden knikken mee met de bazen.
Ik heb het genoeg gezien, onder het mom van anders gaan er banen weg moeten.
En zij zijn de goei omdat ze jobs hebben gered.
Tja, ge moet een goeie vakbondploeg hebben die het voor de werknemers opnemen.
Ik heb het genoeg gezien, onder het mom van anders gaan er banen weg moeten.
En zij zijn de goei omdat ze jobs hebben gered.
Tja, ge moet een goeie vakbondploeg hebben die het voor de werknemers opnemen.
JC
Re: Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden
Kijk wat er bij E5 mode gebeurt is, overname, geen sociaal bloedbad, maar op 450 medewerkers er toch 90 naakt ontslaan omdat ze een te hoge anciënniteit hebben.
Ik ken meerdere vakbondsafgevaardigden binnen E5, maar ze antwoorden me niet op mijn "messenger berichtjes "
Wij zijn blij dat we na 20 jaar en 9 maand het bedrijf de rug hebben toegekeerd en ik nu veel verder en meer plaatsen aandoe dan wat ik bij hun deed.
We hebben mooie tijden gekend, ook gezweet en gezwoegd tijdens de sezoens wissels en solden, veel uren tot 270 u/maand, nu is dit een pak minder +/- 200 u/maand nog, maar we worden een dagje ouder en .............
Ik ken meerdere vakbondsafgevaardigden binnen E5, maar ze antwoorden me niet op mijn "messenger berichtjes "
Wij zijn blij dat we na 20 jaar en 9 maand het bedrijf de rug hebben toegekeerd en ik nu veel verder en meer plaatsen aandoe dan wat ik bij hun deed.
We hebben mooie tijden gekend, ook gezweet en gezwoegd tijdens de sezoens wissels en solden, veel uren tot 270 u/maand, nu is dit een pak minder +/- 200 u/maand nog, maar we worden een dagje ouder en .............
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt 

-
- Oldtimer
- Berichten: 4675
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden
En toch wil ik niet te veel negatief afgeven op de bonden.
In Nederland hebben we meerdere vakbonden.
Bij mijn vorige werkgever (Hema) gaat het al jaren slecht, maar het is toch de FNV (waar het meeste personeel lid van is) die als enige bond, keer op keer zijn nek blijft uit steken voor de leden.
Andere bonden zoals CNV hebben gelijk hun hoofd naar er kant van de directie laten hangen.
Een bond KAN dus wel degelijk het verschil maken.....
In Nederland hebben we meerdere vakbonden.
Bij mijn vorige werkgever (Hema) gaat het al jaren slecht, maar het is toch de FNV (waar het meeste personeel lid van is) die als enige bond, keer op keer zijn nek blijft uit steken voor de leden.
Andere bonden zoals CNV hebben gelijk hun hoofd naar er kant van de directie laten hangen.
Een bond KAN dus wel degelijk het verschil maken.....
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter