Pagina 3 van 3

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 27 feb 2024, 20:10
door steenhaas1
Dat is toch een stuk groter dan waar je nu mee rijdt, zeker als er ook een aanhanger achter komt. Dan worden sommige adressen wat moeilijker te bereiken, voordeel met een auto transporter is dat je toch met je lading voor de deur kan komen ;-)

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 28 feb 2024, 18:57
door cortrans
Juist Henk, vandaag ook weer zo'n adres in Bergen (NH), auto eraf gereden en de laatste 400 meter rijdend voor de deur afgeleverd, klant blij, ik blij.
Tja, we hebben nu voor een Actros gekozen omdat de elektrische auto's steeds zwaarder worden, en de Sprinter/Movano's/Crafters te licht worden, ondanks het C-E kenteken.
Er tussen in verkoopt Mercedes nog de Atego, maar die zijn alleen nog elektrisch aangedreven met een actieradius van ongeveer 400 km, daar kunnen we niets mee, omdat in Nederland tussendoor opladen bijna nergens kan, en ook op mijn parkeerplaats in Beverwijk is geen oplaadmogelijkheid.
Dan kom je dus uiteindelijk op de zware Actros uit, en met 330 pk, heeft deze geen probleem met de te vervoeren gewichten

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 28 feb 2024, 20:47
door steenhaas1
Als het een 2-lader wordt heb je zeker voldoende trekkracht, dan kan er ook een snelle achteras onder om het verbruik laag te houden.

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 05 mar 2024, 19:11
door cortrans
En wederom weer een nieuwe 1933 Actros motorwagen voor onze schadeafdeling (deze is gestationeerd in Lijnden) de 18-BXK-3 Afbeelding

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 15 mar 2024, 16:30
door cortrans
En wederom een nieuwe Actros 1933 motorwagen 2 lader voor onze schade afdeling, de 80-BXL-1
De nieuwe Actrossen voor de schade afdelingen zijn te herkennen aan de dakspoilers, voor onze logistics afdeling zullen die geen spoiler hebben maar oranje zwaailampen en luchthorens
Afbeelding

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 25 mar 2024, 19:53
door cortrans
Afbeelding
En omdat er voor deze laatste auto die bestemd was voor onze schadeafdeling geen vaste chauffeur meer was, is deze auto doorgeschoven naar onze logistics afdeling, omdat hier een vangmuil onder zit.
Er zal dan ook nog een 3 lader aanhanger achter komen.

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 25 mar 2024, 19:56
door cortrans
En bij onze eigen Mercedes dealer in Dordrecht staan inmiddels weer 2 nieuwe Actrossen voor de logistics afdeling klaar om vervoerd te worden naar de caarosseriebouwer Tijhof in Almelo
Afbeelding
Afbeelding

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 25 mar 2024, 19:57
door cortrans
Afbeelding
En de huurtrekker Actros van het filiaal in Dordrecht, de 35-BKX-9

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 31 mar 2024, 09:45
door cortrans
En onze Belgische coillega's hebben er ook weer een nieuwe 5 lader Actros 1933 bij met Kässbohrer opbouw, de 2-EWT-636

Afbeelding

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 09 apr 2024, 12:38
door cortrans
steenhaas1 schreef: 28 feb 2024, 20:47 Als het een 2-lader wordt heb je zeker voldoende trekkracht, dan kan er ook een snelle achteras onder om het verbruik laag te houden.
Helaas worden het 3 laders, met een platte Kar erachter zoals ik nu ook heb, dus totaal een 4 lader combi.
Door de e lengte van de motorwagen heeft al een flinke uitzwaai, dus veel smalle straten in draaien, gaat hem niet meer worden, vrees ik

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 09 apr 2024, 21:13
door steenhaas1
Plus dat je gelijk een stuk breder wordt, dat scheelt ook met adressenwerk.

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 11 apr 2024, 19:54
door cortrans
Juist, de motorwagen wordt 2,50 meter breed, en is nu 2 meter breed, en de aanhanger is nu 2,10 meter, dat zal helaas niet breder worden gok ik, omdat het een aanhanger met een kogel koppeling wordt, en geen vangmuil systeem.
Niet prettig achteruit rijden dus, en dus ook geen hydraulische uitschuifbare rijplaten op de aanhanger.
De motorwagen krijgt een schuifplaat in zijn geheel, dus op de aanhanger zal gaan rusten, en dus via de aanhanger laden/lossen

Re: Van Mossel Automotive groep, div. vestigingen

Geplaatst: 26 apr 2024, 18:55
door cortrans
En de 80-BXL-1, is inmiddels ook van de gewenste hydrauliek voorzien zodat er een 3 lader aanhanger achter kan, die we nog over hadden, omdat de schadeafdeling in Groningen er niet mee overweg konden achter een Atego.
Dit zal (tot nu toe) de enige Actros zijn, met een 3 lader aanhanger.

Afbeelding
Afbeelding