ADR app

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

ADR app

Bericht door ELZEN106 »

Is er een goede ADR app om de 1000 punten gemakkelijk te berekenen, liefst gratis.
Pierre
Chauffeur
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2019, 16:46

Re: ADR app

Bericht door Pierre »

Zover ik weet niet. De ADR-apps die ik gebruik hebben niets meer dan het herkennen van de stofnaam bij het UN-nummer, de bijbehorende tunnelcode en de benodigde veiligheidsuitrusting (ADR-koffer), maar geen berekening van het aantal punten.
Misschien is het handig om de 1000-punten tabel uit te printen op A4 formaat en binnen handbereik te leggen. Dat werkt veel beter als zo'n klein kaartje is mijn ervaring. Overigens is het berekenen van de punten met handwerk nét zo snel gedaan als de UN-nummers en gewicht invoeren in een systeem. Je moet het effe doorhebben, meer niet.
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: ADR app

Bericht door ELZEN106 »

dank je wel.
Ik heb het inderdaad op papier.
Staat overigens ook op de laatste kaartjes die je vaak bij de opleiding krijgt.
Echter die heb je vaak niet bij (in de auto liggen) en dan is het handig om het te berekenen als je de papieren krijgt.
Ook zijn er afzenders die het al meteen aangeven. Wij hebben er een waar ze het precies aangeven en als je boven de grens komt moet je extra papieren invullen. Overigens komen jullie daar ook.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: ADR app

Bericht door trucker10 »

Had op mijn vorige smartphone deze van beurtvaartadres, naar denk niet dat deze de punten berekende.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Pierre
Chauffeur
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2019, 16:46

Re: ADR app

Bericht door Pierre »

Harrie, ik denk dat ik je verder kan helpen. Ik heb een app gevonden die alles in zich heeft. Bij het invoeren van de stofnaam zoekt hij vanzelf het UN-nummer, bij het UN-nummer ook weer de stofnaam. En als je de stofnaam aantikt toont hij vanzelf de categorie etc.
Voer je daar het aantal kilo's in, dan krijg je vanzelf het aantal punten, de borden wel of niet voeren, tot zelfs de benodigde veiligheidsuitrusting. Kortom, geheel volledig. Probeer hem maar eens.

Free ADR Tool 2017 (v1.5.9)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: ADR app

Bericht door ELZEN106 »

Pierre bedankt.
Ik was bezig geweest met de 2019 versie maar daarvoor moest worden betaald.
Ik had deze (2017) wel gezien maar niet uitgeprobeerd daar ik dacht dat het misschien een verouderde versie zou zijn.
Ik ga deze eens uitproberen op het moment dat ik weer ADR heb.
Moest voorheen vaak laden in Wapenveld echter heeft mijn werkgever een bedrijf in Heerde over genomen en dan zullen wij zelf daar wel minder gaan komen. Alhoewel deze zendingen vaak veel haast hebben en rechtstreeks dan weer sneller is. Ze moeten weer door naar Ger zijn werkgever.
Pierre
Chauffeur
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2019, 16:46

Re: ADR app

Bericht door Pierre »

Dat klopt, voor die nieuwe versie van 2019 moet betaald worden.
Denk niet dat het heel veel uit zal maken als behalve wanneer er in de tussentijd regels in het ADR veranderd zouden zijn. Maar dat gaat vooralsnog niet op voor de gevaarlijke stoffen en de 1000-puntentabel. Het enige minpuntje is dat hij enkel in 4 talen is, behalve in het Nederlands. Misschien die betaalde versie wel, dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: ADR app

Bericht door ELZEN106 »

Iedere twee jaar veranderen er regels en komen er aanvullingen.
Deze krijgen wij op papier, zo ben je dan toch up to date.
Als ik een keer gebruik heb gemaakt van de app laat ik wel weten of het gemakkelijk werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Nascholing (code 95, ADR etc.)”