Het werkpaard(je) van Cortrans

Plaats hier je foto's van je truck waarin je rijdt .
Uploaden kan via https://imgur.com of direkt als bijlage op het forum

Moderators: trucker10, Marcel1970

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

Sinds 24 april 2019 ben ik werkzaam bij de Van Mossel Automotive Groep als chauffeur op een B-E combi 2 lader.
Ik rij 1 van de 2 Peugeot's Boxer met reklame er op van Peugeot. in de oude kleuren nog.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

En ook nog enkele oude foto's van de werkpaarden waarmee ik bij mijn vorige werkgever mocht rijden:


Met deze DAF XF 105 SSS reed ik als charter voor de Hema op Luxemburg en Frankrijk met een eigen oplegger van de HEMA er achter.
Afbeelding


Bij de Hema heb ik op meerdere vaste auto's gereden.
Een maand nadat ik dienst kwam, ging mijn ex-werkgever die toen het "buitenland" werk weg reed op Luxemburg en Frankrijk, failliet.
De HEMA besloot toen om het zelf weg te gaan rijden omdat er niet zo snel een andere vervoerder voor handen was.

Er waren toen maar 4 slaapcabine auto's, dus ben ik eerst met een trekker oplegger gaan rijden als ik ingeroosterd was op die ritten met trekker/oplegger 90


De ritten in Nederland en België reed ik met mijn vaste motorwagen en aanhanger, auto 35, een korte cabine met 260 pk


trekker oplegger 90 werd vervangen door de 92, een P-serie met 340 pk (die tegenwoordig nog veel te spotten is bij de Jumbo)


Ook deed ik verschillende ritten naar Parijs met motorwagens van collega's, omdat met een oplegger Parijs in gaan geen optie was.
Later kreeg ik voor vast een nieuwe motorwagen (de 82) met aanhanger 95. Een P-280 met als speciaals een LPG brandstof toevoeging die als test met Scania Nederland rond reed.
Het mengsel bestond dus uit Diesel als hoofd brandstof, met LPG als toevoeging.
Hierdoor reed ik dus makkelijk 5 kilometer op 1 liter diesel.
Afbeelding

Na mijn ongeluk in Frankrijk ben ik gestopt met overnachtingen en ritten naar Frankrijk, waardoor ik de 82 moest inleveren.
Ik kreeg de 65 van de collega die op mijn wagen ging rijden.
Dit zou tijdelijk zijn, maar ik rij nu al weer meer dan 2,5 jaar op de 65, een P-serie met opklap bedje achter de stoelen en 280 pk half automaat.


Het laatste halfjaar voor mijn overstap naar Van Mossel mocht ik nog rondrijden met de 1ste van de 6 nieuwe Mercedessen van het type Antos 2232, wagen 25, met stabilisatie systeem voor waterpas lossen op ongelijke lokatie's.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

Vandaag heb ik een dagje mogen toeren met deze Peugeot Boxer 2 lader trekker/oplegger, omdat mijn Mercedes voor de APK naar binnen moest...

Afbeelding
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

Dit is mijn dagelijkse truck met aanhanger, een Mercedes Sprinter 516 auto transporter voor 2 auto's
Afbeelding
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door BJC »

Welke van beiden is het meest wendbaar of heeft je voorkeur ?

cortrans schreef: 02 mei 2021, 15:05 Dit is mijn dagelijkse truck met aanhanger, een Mercedes Sprinter 516 auto transporter voor 2 auto's
Afbeelding
cortrans schreef: 13 apr 2021, 19:08 Vandaag heb ik een dagje mogen toeren met deze Peugeot Boxer 2 lader trekker/oplegger, omdat mijn Mercedes voor de APK naar binnen moest...

Afbeelding
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

"Mijn". eigen Mercedes Sprinter is uiteraard het meest wendbaar, omdat hij ten eerste smaller is.
Mijn laadplateau is "maar" 2 meter breed (wat uiteraard ook weer nadelen heeft bij brede auto's), en doordat hij uit 2 delen bestaan veel wendbaarder.
Ik kan mijn aanhanger afkoppelen als ik ergens moet zijn waar ik niet "dubbel" komen kan (mits de auto voorop staat dan he).
Ook rijd een combi veel prettiger dan een trekker oplegger zoals deze Peugeot Boxer, die een korte wielbasis heeft, en ook nog eens voorwiel aandrijving, wat erg lastig is bij een nat/glad wegdek, en dus meer "hobbelt"
Het laad plateau van de oplegger is ook 30 m breder dan van de Mercedes, dus in smalle straten is het toch wel erg opletten, en krappe bochten nemen is ook niet zo makkelijk met een trekker/oplegger.
Zo heeft deze Peugeot nog wel meer zaken die niet echt "werken" in vergelijking met de VW Crafters trekker/opleggers die we ook rijden hebben.
De Crafters zijn automaten, en de Peugeot hand geschakeld.
De Crafters hebben automatische (pneumatische) uit/in schuifing van de rijplaten, wat de Peugeot niet heeft, en die dikke rijplaten wegen nogal wat als je die dagelijks een keer of 15 moet in of uit schuiven met de hand.
De Crafters hebben achterwiel aandrijving dit geeft meer grip met weg rijden.

Nee mijn voorkeur gaat zeker naar mijn Mercedes combi uit, ook omdat het een automaat is, veel wendbaarder, ik zit ook regelmatig in krappe straten en dan is dat zeker een must, en dat ik mijn aanhanger kan afkoppelen wat soms ook wel erg makkelijk is, als ik de voorste auto eerst moet lossen of zo.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door BJC »

Ik zou ook gaan voor je Mercedes met dat je aanhanger naar buiten getrokken wordt in een bocht met het uitzwenken van je achterste.
Heb geen ervaring met de trekker, daarom dat ik benieuwd was, en uiteraard, achterwiel aandrijving als je geladen bent is betere baanvastheid bij het vertrekken.
Ik rij graag handgeschakeld en heb geen ervaring met automatisch schakelen, dan hou je je liever aan hetgeen je kent.
Het enige voordeel van de trekker is het laadvermogen zeker ?
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

2 dagen met deze op pad geweest (lekker zonder naam er op)
Afbeelding
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

Voorlopig enkele dagen met deze trekker/oplegger op pad.
Mijn Mercedes wordt eindelijk op "C" kenteken gezet, deze dagen
Afbeelding
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

Vanaf gisteren ben ik even incognito te spotten met deze witte Opel Movano van mijn collega Bennie uit Zwolle, omdat de Mercedes nog steeds stil staat (ivm keuring naar vrachtwagen wat maar niet goed gaat), en de Peugeot trekker/oplegger voor reparatie gaat na 4 weken klagen
Afbeelding
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het werkpaard(je) van Cortrans

Bericht door cortrans »

En sinds gisteren ben ik weer te spotten (zolang als het duurt) met de Peugeot Boxer trekker/oplegger

Afbeelding
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Foto's van de vrachtauto waarin je rijdt”