Poolse chauffeur te snel, te zwaar, met versleten banden en op sokken onderweg

Plaats in dit topic alleen nieuws dat transport gerelateerd is

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Poolse chauffeur te snel, te zwaar, met versleten banden en op sokken onderweg

Bericht door Marcel1970 »

Poolse chauffeur te snel, te zwaar, met versleten banden en op sokken onderweg

NIENBURG - De lijst met overtredingen werd steeds langer toen de Duitse politie maandag 20 januari een uit Polen afkomstige trekker met oplegger controleerde in het Duitse Nienburg..

https://www.transport-online.nl/site/11 ... rweg-foto/
bron transportonline
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1737
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Poolse chauffeur te snel, te zwaar, met versleten banden en op sokken onderweg

Bericht door steenhaas1 »

Boete stelde niet veel voor, en 1500 kg te zwaar valt binnen de marges 😉
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Poolse chauffeur te snel, te zwaar, met versleten banden en op sokken onderweg

Bericht door cortrans »

Ach, ik ben dagelijks wel minimaal een keer te zwaar...... Risico van het vak zullen we maar zeggen.........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Poolse chauffeur te snel, te zwaar, met versleten banden en op sokken onderweg

Bericht door cortrans »

Scania 1015 schreef: 25 jan 2020, 10:21
cortrans schreef: 22 jan 2020, 18:51 Ach, ik ben dagelijks wel minimaal een keer te zwaar...... Risico van het vak zullen we maar zeggen.........
Dat ben ik dus niet met je eens, het wordt tijd voor een auto die geschikt is voor je werk ;)
Daar heb je ook uiteraard gelijk in Ger, en daar zijn we ook mee bezig.
Alleen organisatorisch duurt het wat langer omdat we een tekort aan materiaal hebben op dit moment, en er toch gereden zal moeten worden.....
Er staat nieuw materiaal in bestelling (waaronder 4 nieuwe Mercedes Actros combinaties), echter zoals met elke nieuwe auto hebben we te maken met een zeer lange levertijd.
Voor mijn collega staat er een nieuwe Opel Movano klaar (die ik eerst zou krijgen, maar de nood om voor mij een andere auto te krijgen was hoger, dus vandaar de impuls aankoop van de Mercedes Sprinter ambulance die ik nu rijd, die zat namelijk al bij de overname van autobedrijf Automotions, en dus al op B-E kenteken stond, echter nu blijkt de nieuwste digitale tachograaf (nog) niet leverbaar voor dit type auto.
De Movano staat al vanaf december 2019 kant en klaar stil op ons bedrijf, echter nog steeds zonder tachograaf..........
Dinsdag gaat hij toch alvast ermee rijden, nu nog op B-E kenteken, en pas als de nieuwe tachograaf erin zit, wordt ook deze auto op C-E kenteken gezet (eerder gaat niet, omdat dit een eis is bij C-E kenteken, op B-E mag hij wel rijden (alleen officieel niet met onze zware aanhangers)......
De mijne zal in Maart aangepakt worden, omdat ik dan een week vakantie heb, en we de auto dan stil kunnen laten staan voor keuring en dergelijke.
mogelijk wordt die dan ook zwart en van onze reclame voorzien......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws buiten de BeNeLux”