TLN voorstellen

In dit topic kunt u mee duscuseren over de CAO
Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: TLN voorstellen

Bericht door cortrans »

De eerste regel is al gelijk een zeer slechte......... de afschaffing van de 40 urige werkweek naar 2080 uur per jaar..........
Op deze mannier kan een werkgever je nog meer naar zijn believen inzetten, en naar huis sturen als je te veel uren maakt...........
Of te wel, je mag alleen werken als het de werkgever uit komt.......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: TLN voorstellen

Bericht door trucker10 »

Reactie van FB :o

Beste collega,

Dat wij als beroepschauffeurs in het verkeer respectloos worden behandeld is niets nieuws, dat dit de laatste jaren ook op vele laad en losplaatsen ook normaal gaat worden is een ernstige zaak. Maar dat nu ook al onze werkgevers bij monde van TLN zich hier aan schuldig maken is onacceptabel.
Hierbij doel ik op de voorstellenlijst TLN/VVT voor de cao 2020 e.v.
Deze is op 26 november 2019 aan onderhandelaars van de werknemers overhandigd.
Achter het eerste punt staat al te lezen dat de werkgevers af willen van een 40 urige werkweek en in plaats daarvan een 2080 uurig werkjaar willen hanteren.
Het geen in de praktijk kan betekenen dat je de laatste 18 weken van het jaar thuis mag blijven
om je overuren van het begin van het jaar op te maken.
Achter Punt 5 geeft TLN aan dat de zaterdag en zondag (art 3 lid 11 cao) ook een weekdag kan worden.
Zeg maar dag tegen 150% en 200% uren.

Achter Punt 19 stelt TLN voor (art 3 lid 7) de Standplaats terrein te wijzigen in vestigingsplaats.
Leuk voor een werkgever met vestiging in bijv. Rotterdam, de onkostenvergoeding begint telkens opnieuw bij laden/lossen op bijv. de Maasvlakte, Europoort, Botlek e.d.

TLN heeft totaal 32 punten in haar voorstellen gezet waarvan geen enkel punt tot verbetering v.h. TLN CAO voert.
Het moge duidelijk zijn dat TLN niets goeds voorheeft met chauffeurs die 4 jaar geleden nog onder het KNV CAO werkten.
Beter zou het zijn dat wij bedanken voor het TLN CAO en ons hard gaan maken voor een sociale CAO die meer toegespitst is op logistiek personeel in de chemie.
4 jaar geleden hebben we laten zien aan de werkgevers dat met ons niet te spotten valt, het is tijd dit kunstje nogmaals te flikken om nog een fatsoenlijke toekomst in ons beroep te houden.

Laat je collega's zien wat de voorstellen van TLN zijn en het kan niet moeilijk zijn ze mee te krijgen op de goede weg.


Wat mij daar ook opvalt is de afschaf zat- zondag :oops: de standplaats die wijzigt in vestigingsplaats.
Leuke CAO die opgesteld is om de bazen rijker, machtiger te maken en diegene die het geld binnen brengen armer te maken.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: TLN voorstellen

Bericht door cortrans »

Absoluut mee eens Daniël.
Wat ben ik blij dat ik jaren onder een andere CAO val zeg, ook daar zal wel het een en ander op aan te merken zijn, maar daar maken ze het niet zo gek als in de transport CAO
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “CAO discussie”