Vandaag bij de tanden fee geweest, ik had al sinds eind september last van koud/warm aan een bepaalde kies.
Op maandag 6 oktober mail gestuurd naar de tandarts met foto van de kies die in de beginjaren 2000 al eens gevuld was ( zilverkleurig )
Pas vandaag kunnen gaan, ze stelde na het nemen van een röntgenfoto vast dat er een ontsteking/infectie van de zenuw aanwezig was die richting bot aan het gaan was.
Na de drilboor en wat stalen borsteltjes in de kies > bij twee kanalen voelde ik lichte pijn als ze op het einde kwam om de geïrriteerde zenuw een kopje kleiner te maken.
3 december mag ik terug voor controle en definitieve afwerking, indien ik na het weekend nog drukpijnen zou hebben moet ik wel telefonisch contact opnemen, zou ze antibiotica en pijnstillers voorschrijven.
Nu zag ik op een Nederlandse site dat dit in Nederland al vlug 670 tot 835 €uro kost om een kies met 3 wortelkanalen te laten behandelen, ik heb deze middag 190 € betaald incluis 2 röntgenfoto's, en waarschijnlijk zal ik nog een deel van het ziekenfonds terugtrekken
Wortelkanaalbehandeling
Moderator: trucker10
Wortelkanaalbehandeling
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt 
- steenhaas1
- Admin
Re: Wortelkanaalbehandeling
Als ik het een goed begrepen heb mag je voor dat bedrag in de VS alleen in de stoel liggen.( zonder behandeling)
Het NL "tariff" dan
Het NL "tariff" dan
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
Heerlijk he, zo'n 1 Europa, waar de prijzen per land ongelooflijk verschillen pfffffff
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
De kostprijs van een fles porto aangekocht in Luxemburg, behandeling tand met 3 wortelkanalen.
Voor de chirurgische ingreep van de carpale tunnel heeft de verzekering de volle €2 moeten bijleggen, de rest kwam van de mutualiteit > vergoeding opname ( kamer ) € 636 terwijl ik amper 1,5 uur daar ben geweest, ik zou zogezegd ook 4 Dafalgan's gebruikt hebben.
Voor de chirurgische ingreep van de carpale tunnel heeft de verzekering de volle €2 moeten bijleggen, de rest kwam van de mutualiteit > vergoeding opname ( kamer ) € 636 terwijl ik amper 1,5 uur daar ben geweest, ik zou zogezegd ook 4 Dafalgan's gebruikt hebben.
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2025-10-24 201507.png (97.5 KiB) 49 keer bekeken
-
- Schermafbeelding 2025-10-24 201922.png (128.62 KiB) 49 keer bekeken
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt