Vrachtwagenchauffeur tot twee keer toe betrapt op bellen achter het stuur tijdens MONO-controle

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Vrachtwagenchauffeur tot twee keer toe betrapt op bellen achter het stuur tijdens MONO-controle

Bericht door cortrans »

Vrachtwagenchauffeur tot twee keer toe betrapt op bellen achter het stuur tijdens MONO-controle
03-03-2023 | auteur Redactie


ZEELAND-WEST-BRABANT - Afgelopen dinsdag is de eerst MONO verkeersactie van dit jaar gehouden in de regio Zeeland-West-Brabant: het optreden tegen verkeersdeelnemers die niet handsfree bellen.
"We weten uit ervaring dat het levensgevaarlijk is om te bellen of te appen tijdens het rijden met een telefoon in je hand.
Dat kan levens kosten en om die reden proberen we daar zo veel mogelijk tegen op te treden", aldus de politie.
Op dinsdag 28 februari 2023 reden een touringcar en meerdere onopvallenden politievoertuigen door de districten Hart van Brabant en de Baronie.
In korte tijd werden 58 bestuurders betrapt die een telefoon in hun hand hadden tijdens het rijden.
Deze bestuurders werden staande gehouden en kregen een proces-verbaal van €380,- uitgeschreven (vanaf 1 maart verhoogd van €350,- naar €380,- en €9,- administratiekosten).

lees verder..........
https://www.transport-online.nl/site/15 ... -controle/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Vrachtwagenchauffeur tot twee keer toe betrapt op bellen achter het stuur tijdens MONO-controle

Bericht door BJC »

De tweede keer was om zijn baas te zeggen dat hij een boete had gekregen ;)
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Vrachtwagenchauffeur tot twee keer toe betrapt op bellen achter het stuur tijdens MONO-controle

Bericht door trucker10 »

Ik had het probleem aangekaart met de planner, dat we wel opgebeld worden of zelf moeten bellen maar geen gsm houder in de wagen hadden.
In eerste instantie kreeg ik te horen dat er diverse houders in de handel te vinden waren, dat ik er daar eentje kom kopen.
Toen ik de vrachtwagen heb binnen gedaan voor de herstelling versnellingsbak, heb ik er bij DAF eentje besteld, amper 24€ bonnetje richting werkgever en ik heb een gsm houder in de vrachtwagen ven de firma, paar weken terug reedt ik met een nieuwe daar zat het al standaard in, je kom er zelfs een tablet in aanbrengen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”