Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

zoals de titel het zegt "ongevallen en ongelukken" algemeen, waarbij geen doden gevallen zijn. Deze "ongevallen" staan in een apart topic.

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door cortrans »

Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd [+foto]
12-08-2022 | auteur Redactie | Esther van der Wal


DEN HAAG - Een vrachtwagenchauffeur heeft vrijdagochtend vroeg zijn vrachtwagen klem gereden in een woonwijk.
De vrachtwagen kwam tussen 02:00 uur en 03:00 uur vast te zitten in een bocht in de Georges Bizetstraat in Den Haag.
De vrachtwagen heeft in zijn laatste bocht ook een geparkeerde auto over een verkeersbord heen geduwd.
De politie is erbij gekomen en heeft de situatie bekeken en de vrachtwagen gecontroleerd.
Wat de vrachtwagen in deze wijk deed is vooralsnog een raadsel.
Mogelijk heeft de vrachtwagenchauffeur eerder in de straat ook al geparkeerde voertuigen beschadigd.
Langs de weg staan meerdere voertuigen met schade.
De wijk is krap opgezet en is voor vrachtwagens ergs slecht toegankelijk.
Een bergingsbedrijf is ter plaatse gekomen en gaat samen met de politie de vrachtwagen de wijk achteruit weer uit rijden.
Dat beloofd nog een flinke klus te worden.

bron:https://www.transport-online.nl/site/14 ... digd-foto/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: rachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door cortrans »

Tja, en dan ook nog een oplegger er achter met de assen best wel ver naar voren, dus een flinke uitzwaai............
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door steenhaas1 »

In een woonwijk kom je het best overdag, zijn er auto's weg en kan er makkelijker een auto verzet worden.
Probeer altijd om niet voor zevenen in een woonwijk te komen tussen 2-en 3uur maak je geen vrienden.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door ELZEN106 »

Wij zitten veel in woonwijken. Kon een nieuwe scania krijgen maar blijf veel liever op mijn oude dafje (inmiddels ruim 7 jaar) rijden.
Deze heeft een veel kleinere draaicirkel en zodoende gaat dat veel beter in woonwijken. Daarbij komt dat de meesten liever Scania rijden en dat de mijne als ik vrij ben ook vaak niet wordt gebruikt vanwege te weinig chauffeurs.
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door steenhaas1 »

Een Daf heeft niet altijd een kleinere draaicirkel dan een Scania, stond een keer naast een 4x4 knijperwagen en die had een grotere stuuruitslag als mijn niet voorwielaangedreven 105.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door ELZEN106 »

Henk ik rij maar een bakwagen, trekker heeft altijd een kleinere draaicirkel. Bij mij gaat het meer in het naar binnen lopen in de bochten.
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door ELZEN106 »

Ben trouwens binnenkort soms te spotten op een Renault van mijn oude baasje. Ga dit erbij doen en wat minder met de Daf.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door trucker10 »

Het was 2 jaar geleden voor mij ook soms een verkeerde inschatting met de DAF, draaicirkel is is wat breder dan die Scania en Reno bakwagen.
Afgelopen weekend dan met de Actros dubbel-asser niet meesturend op baan geweest terug ietsjes ander gedrag, gat gaat wat verder uitdraaien en je voelt de weerstand zeker bij het haaks uitdraaien.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 15 aug 2022, 09:47 Het was 2 jaar geleden voor mij ook soms een verkeerde inschatting met de DAF, draaicirkel is is wat breder dan die Scania en Reno bakwagen.
Afgelopen weekend dan met de Actros dubbel-asser niet meesturend op baan geweest terug ietsjes ander gedrag, gat gaat wat verder uitdraaien en je voelt de weerstand zeker bij het haaks uitdraaien.
Hebben deze ook een vergelijkbare baklengte?
onze auto's zijn allemaal bakken met 20 palletplaatsen.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door trucker10 »

ELZEN106 schreef: 15 aug 2022, 10:05 Hebben deze ook een vergelijkbare baklengte?
onze auto's zijn allemaal bakken met 20 palletplaatsen.
De Scania R310 en de DAF zijn samen 19 palletplaatsen, weet niet meer wat de wielbasis van de Scania was, maar die draaide binnen de 10 meter, terwijl ik met de DAF zeker 11 meter nodig heb om hem rond te hebben .
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Vrachtwagenchauffeur rijdt zich vast in woonwijk: meerdere auto's beschadigd

Bericht door steenhaas1 »

De voorloper 105 die we hadden had nog minder stuuruitslag, dus nog grotere draaicirkel. Volgens de desler was dat om minder te hoeven sturen, minder? keer extra steken omdat je het in 1keer niet haalde😎
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Plaats reactie

Terug naar “Ongevallen en ongelukken”