Nieuwe EU-wetgeving in de maak voor maten en gewichten vrachtwagens
06-07-2022 | auteur Redactie
ZOETERMEER - Brussel werkt aan nieuwe wetgeving voor de maten en gewichten van bedrijfsvoertuigen.
Het is de bedoeling om de efficiëntie en de milieuprestaties van het wegvervoer verbeteren.
Er wordt onder meer gedacht aan een verhoging van het maximumgewicht naar 44 ton en meer inzetmogelijkheden voor langere voertuigcombinaties, meldt Transport en Logistiek Nederland woensdag.
De regels voor de maximumgewichten en -afmetingen van zware bedrijfsvoertuigen zijn vastgelegd in de EU-vervoersrichtlijn 96/53/EG.
lees verder.......
https://www.transport-online.nl/site/14 ... chtwagens/
Nieuwe EU-wetgeving in de maak voor maten en gewichten vrachtwagens
Moderator: trucker10
-
- Oldtimer
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Nieuwe EU-wetgeving in de maak voor maten en gewichten vrachtwagens
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
-
- Oldtimer
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Nieuwe EU-wetgeving in de maak voor maten en gewichten vrachtwagens
In Nederland is dit al jaren 50 ton voor het nationale vervoer....
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Re: Nieuwe EU-wetgeving in de maak voor maten en gewichten vrachtwagens
Met 44 ton naar Frankrijk rijden binnenkort officieel verboden
Nieuws
Logistiek
Philippe Van Dooren
16 okt 2018 om 13:49
In België is het maximaal toegelaten gewicht van een vrachtwagencombinatie al jaren 44 ton. Deze limiet geldt in Frankrijk ook al enige tijd. Toch is het verboden om met 44 ton de Franse-Belgische grens te overschrijden. Volgens richtlijn 96/53/EG is de limiet 40 ton, tenzij in het kader van een intermodaal transport.
Bron: https://www.flows.be/transport/met-44-t ... 0transport.
Na 4 jaar begint hun Euro te vallen, of komen er binnenkort verkiezingen aan.
Nieuws
Logistiek
Philippe Van Dooren
16 okt 2018 om 13:49
In België is het maximaal toegelaten gewicht van een vrachtwagencombinatie al jaren 44 ton. Deze limiet geldt in Frankrijk ook al enige tijd. Toch is het verboden om met 44 ton de Franse-Belgische grens te overschrijden. Volgens richtlijn 96/53/EG is de limiet 40 ton, tenzij in het kader van een intermodaal transport.
Bron: https://www.flows.be/transport/met-44-t ... 0transport.
Na 4 jaar begint hun Euro te vallen, of komen er binnenkort verkiezingen aan.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt