Vrachtwagenchauffeur boos omdat collega's gestraft worden in Grimbergen: "Dit is broodroof"

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Vrachtwagenchauffeur boos omdat collega's gestraft worden in Grimbergen: "Dit is broodroof"

Bericht door trucker10 »

Vrachtwagenchauffeur boos omdat collega's gestraft worden in Grimbergen: "Dit is broodroof"
Bij een verkeerscontrole in Grimbergen bleken acht vrachtwagenchauffeurs de tonnagebeperking niet te respecteren. Resultaat: ze zijn hun rijbewijs voor acht dagen kwijt en moeten voor de politierechter verschijnen. "Broodroof", noemt vrachtwagenchauffeur Guy uit Scherpenheuvel-Zichem de straf.

Yasmina El Messaoudi
vr 06 mei 09:10
Guy rijdt zelf dagelijks rond met de vrachtwagen en vindt de actie van de politie een stap te ver. "We zitten nu al met een groot probleem om nog vrachtwagenchauffeurs te vinden. Als ze die ook nog eens gaan broodroven, sorry, maar dan houdt het op. En dat zullen we in de toekomst ook merken. Het zal erger en erger worden. Winkels die niet meer bevoorraad worden, rekken die leeg blijven. Vrachtwagens zullen blijven stilstaan want er zijn geen mensen om te werken. Dan is het einde in zicht."

Een boete oké, maar hun rijbewijs intrekken? Dat is broodroof

Boze vrachtwagenchauffeur Guy
Dat de chauffeurs een boete moeten betalen, begrijpt Guy nog. Maar niet dat hun rijbewijs wordt ingetrokken. "Dat is broodroof! Als je rijbewijs wordt ingetrokken, mag je ook niet stempelen. Laat de mensen tenminste hun werk doen. Vaak is die tonnagebeperking, of het overschrijden daarvan, niet de fout van de chauffeurs. Maar komen ze in situaties terecht waar ze niet anders kunnen."
De vrachtwagenchauffeurs die in Grimbergen zijn tegen gehouden, moeten hun rijbewijs voor acht dagen inleveren. Eind mei verschijnen ze voor de politierechter in Vilvoorde. Daar riskeren ze zware boetes tussen 240 en 4.000 euro. Ook hun rijbewijs kan nog langer ingetrokken blijven.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/06 ... xlSYzYGMVM
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Vrachtwagenchauffeur boos omdat collega's gestraft worden in Grimbergen: "Dit is broodroof"

Bericht door cortrans »

Tja het is een heksenjacht tegenwoordig en makkelijk scoren voor de politie.
Steeds meer wegen afsluiten door beperkingen in te stellen, alsof “wij” daar voor onze lol rondrijden.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Vrachtwagenchauffeur boos omdat collega's gestraft worden in Grimbergen: "Dit is broodroof"

Bericht door ELZEN106 »

Daarom al vertik ik het om naar België te gaan.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Vrachtwagenchauffeur boos omdat collega's gestraft worden in Grimbergen: "Dit is broodroof"

Bericht door cortrans »

Ik heb wel een DKV kastje op mijn voorruit, maar hoop hem nooit nodig te hebben.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Vrachtwagenchauffeur boos omdat collega's gestraft worden in Grimbergen: "Dit is broodroof"

Bericht door ELZEN106 »

Zit bij mij ook een tolkastje in is meer voor de dagen dat ik niet rij en er een ander ermee naar kuilen land kan. (België)
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”