België verlaagt dieselaccijns met 17,5 cent per liter

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4451
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

België verlaagt dieselaccijns met 17,5 cent per liter

Bericht door cortrans »

België verlaagt dieselaccijns met 17,5 cent per liter
16 maart 2022


In Nederland wordt de dieselaccijns per 1 april met 11 cent per liter diesel verlaagd, maar in België gaan ze nog een stapje verder: 17,5 cent per liter.
Toch zijn de Belgische transportorganisaties TLV, Febetra en UPTR niet tevreden.
“De verlaging van accijns is goed nieuws voor eenieder die zijn dieselfactuur dag na dag zag stijgen”, aldus de organisaties.
“Voor de transportsector lost deze accijnsverlaging het probleem echter niet op.
Voor vrachtwagens van meer dan 7,5 ton met professionele diesel verandert dit niets aan de kostprijs.

lees verder.........
https://www.ttm.nl/fleet/brandstoffen/b ... er/144546/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: België verlaagt dieselaccijns met 17,5 cent per liter

Bericht door trucker10 »

Gelukkig heeft onze firma een nuchtere kijk op de zaak, opdrachtgevers die de opslag voor 2022 niet wilde goedkeuren, hebben we links laten liggen, ze waren zeer tevreden van onze diensten, maar verweten onze dat wij als chauffeur een gouden loon moesten hebben, omdat onze firma 3% opslag vroeg.
Mijn loon bestaat uit het wettelijke uurloon, anciënniteits premie, maaltijd cheque van €8/dag , groepsverzekering en pensioen sparen, verder betaald vanaf de kaart erin gaat tot deze er terug uitgaat min de wettelijke pauze.
Firma's die onder de prijs rijden, klagen de chauffeurs dat ze wachturen aan 50% betaald worden, geen of slechts een maaltijd cheque €3,6 hebben waarop ze evenveel taks betalen als wij met de €8 .
Vandaag moest ik bij de opdrachtgever verantwoording afleggen waarom ik niet tijdig binnen kon zijn om te laden. Mijn antwoord was gepast omdat ik maar tegen 17u15 bij jullie kan zijn, mijn eerste klant pas om 9 uur open was, vanaf klant 6 naar 7 was het 52 km binnen wegen, van klant 7 naar 8 ook goed voor 48 km Ardense baantjes en ja 10 klantjes met een ritje van 357 km heb ik afgemaald op 10u35, gek gaan ze me niet meer krijgen, eerder de sleutels om zelf te gaan rijden, vanaf nu kan ik mijn pensioen aanvraag indien en na 3 maand op vervroegd pensioen gaan de 42 werkjaren ( legerdienst incluis ) zitten erop. De 43 werkjaren zitten erop ( augustus 1998 begonnen )

Minimumleeftijd en bijhorende loopbaanduur op de datum waarop u vervroegd met pensioen wilt gaan
60 jaar en 44 loopbaanjaren
61 jaar en 43 loopbaanjaren
62 jaar en 43 loopbaanjaren
63 jaar en 42 loopbaanjaren
woensd.jpg
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4451
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: België verlaagt dieselaccijns met 17,5 cent per liter

Bericht door cortrans »

Helaas is die regeling in Nederland er niet meer.
Ik ben ook al vanaf mijn 17e aan het werk en heb dus 44 werkjaren aan 1.
Helaas moet ik tot (bijna) 68 door.
Eerder stoppen is financieel niet interessant
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”