Het toneel gaat verder

In dit topic deel kun je all het (transport) nieuws plaatse met betrekking to de oorlog tussen Rusland en Oekraïne (en de rest van Europa)

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Het toneel gaat verder

Bericht door trucker10 »

Ik volg via meerdere kanalen de toestand in Oekraïne. Dat een van onze Europarlementariërs en zekere Guy Verhofstadt ( ex premie van België geweest ) in 2014 daar wat ging stoken in Maidan revolution. Sinds dan is Oekraïne bezig met tegen zen eigen Russische gezinde burgers te vechten. Dat Poetin bezorgd is dat de NAVO te ver en tot in de achtertuin aan het uitbreiden is, alsook omdat Biden kernwapens tot aan de grens met Rusland heeft gebracht, voelt Poetin dat aan als een bedreiging. Wie zijn de landen met kernwapens? Wie was de laatste weken aan de tafel bij Poetin? Boris, Emmanuel, Biden. Allemaal kernmachten, dus ze zijn Poetin gaan uitdagen. Wie heeft wie in de val gelokt?
Maar wat zag ik deze avond? Dat er een Russische legervliegtuig naar Washington DC is gevlogen, na het opstijgen enkel over Finland is gaan vliegen om daarna de vluchtroute boven water verder te zetten tot Amerika. Konden ook over Afrika voor het geval van noodlanding, nu hebben ze het ruime sop gekozen, geen normale vliegroute.
Dus, achter de schermen bespreken diplomaten hoe het verder gaat aflopen, iets waar wij " de plebs " allemaal de dupe zullen van worden, de rijken zullen rijker worden, wij plebs gaan ze leeg zuigen en in de pas laten lopen hoe zij het willen, mooiste voorbeeld > Canada, trek je mond open en je bankrekening is al geblokkeerd. We hebben terug wat vrijheid gekregen, we hadden deze niet hoeven te krijgen, de grondwet heeft ons deze al toegezegd, Rutte stond deze nog op een foto met een smoel van een bleiter, acteur spelen kan hij als geen ander.
We zijn op weg naar een digitaal systeem, wie hard werkt zal sociale krediet punten krijgen, volg je de regels niet zullen ze aan je punten zitten, in in Flensburg, Duitsland kan je zo sparen voor je rijbewijspunten, hoe meer je der hebt hoe minder ja mag rijden. Onthoud, hoe meer punten, hoe minder je mag.
Ik heb reportages gezien van burgers, die de toestand in Oekraïne beschreven, burgers die de toestand sinds 2014 in beeld brachten, hoe ze in Luhansk en donetsk door de troepen van Zelensky beschoten worden. Zelensky was ook bezig om kernwapens te maken met behulp van het Westen en daar is Poetin niet tevreden mee, ook het toetreden tot de NAVO deed zen bloed koken. De Navo zou na de val van de muur een het uiteenvallen van de USSR ( Warschaupact ) ook uit elkaar vallen, echter is deze belofte nooit vervuld en hier zou Amerika voor tussen zitten. De kern uitstap? als we de gegevens bekijken van de landen die er hebben, waar ze liggen is iets heel anders ( die van de VS liggen ook in België, tja onze F16 kunnen er met uitgerust worden ) Rusland en de VS hebben er het meeste van beiden goed voor ietsjes meer dan 6.000, de Aziatische landen moeten alles al bij elkaar leggen willen ze aan de VS of de Rus ruiken, Engeland en Frankrijk is enkel goed voor afschrikking.
Het spijtige is dat de gewone plebs het met hun leven bekopen, beelden op Telegram laten de gruwel zien, greppel graven met een graafmachine en de dead body's worden erin gegooid, einde beschaving, geef de lichamen terug aan de hulpverleners die ze naar hun thuisland kunnen brengen, elke gesneuvelde soldaat heeft familie en verdient een waardig afscheid.
Indien de oorlog zou escaleren naar ons, dan pak ik mijn vrachtwagen en verhuis ik tijdelijk naar een open gebied, moestuin kan er aangelegd worden en weg van de strategische punten. Waarom de vrachtwagen? > Wapenkluis mag ik niet onbeheerd achterlaten.
Schermafbeelding 2022-03-05 194006.jpg
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het toneel gaat verder

Bericht door trucker10 »

De vlucht ging vandaag van Washington naar New York, Biden was er afgelopen donderdag. Of was hij er nog, en ontmoeten ze elkaar daar?
Schermafbeelding 2022-03-06 211626.jpg
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
Leeuw
Beroepschauffeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 aug 2019, 22:39

Re: Het toneel gaat verder

Bericht door Leeuw »

Flink wat (helaas enkel engelstalige) achtergrondinformatie over het hele conflict, al twee weken voordat het conflict tot uitbarsting kwam gepubliceerd: "Deze crisis gaat niet om Oekraïne. Het gaat om Duitsland".

Het westerse machtsblok heeft Rusland steeds meer in het nauw gebracht en in plaats van een stapje terug doen, gooit men enkel olie op het vuur. Eén van de redenen daarvoor is dat de westerse belangen in Oekraïne al erg groot zijn: Er bevinden zich daar grote delfstofvoorraden die veel waarde hebben. Denk bijvoorbeeld aan het lithium wat in batterijen wordt gebruikt enwat in waarde enkel zal toenemen naarmate het elektrisch rijden meer en meer gepushed wordt. Maar ook de eenvoudigere delfstoffen als ertsen en steenkool zijn begeerd. Los nog van de bodemschatten, is het land een grote agrarische producent van bijvoorbeeld granen.
Al met al best een oorlog waard, toch? Die, zoals gebruikelijk, ver van de Amerikaanse keuken wordt uitgevochten...
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het toneel gaat verder

Bericht door cortrans »

Sorry Bart, maar (in mijn ogen) is niet een oorlog waard waarbij onschuldige mensen de dood vinden.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Leeuw
Beroepschauffeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 aug 2019, 22:39

Re: Het toneel gaat verder

Bericht door Leeuw »

Cor, de cynische bedoeling van "best een oorlog waard" lijkt niet goed overgekomen of niet duidelijk genoeg te zijn. Sorry daarvoor.

Het geopolitiek spel en de belangen die daarbij spelen (geld/macht) mogen geen oorlog of slachtoffers waard zijn, maar de mensen die hierachter zitten gaan letterlijk over lijken. Keer op keer. Overal waar de VS en/of het Westen in het Midden-Oosten "vrede" gingen brengen, waren de burgers het slachtoffer, lag het land in puin en kwamen de lucratieve zaken (doorgaans olie- en gaswinning) in handen van westerse concerns. Ik zou niet weten waarom dat dit keer anders zou zijn...

Deze maand is het 19 jaar geleden dat de VS en het VK samen Irak binnenvielen. De belangrijkste reden -het bezit van massavernietigingswapens- was een grote leugen. Er vielen honderdduizenden doden. Niet één land heeft sindsdien sancties tegen de VS of het VK ingesteld.
Waarom buitelen landen over elkaar heen om dat wel te doen, wanneer Rusland de agressor is?
Plaats reactie

Terug naar “Alles over de oorlog tussen Rusland en de rest van Europa”