Flitsmeister lanceert app voor vrachtwagenchauffeurs

In dit topic gedeelte kun je alles lezen, of vragen over (truck) navigatie systemen.

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Flitsmeister lanceert app voor vrachtwagenchauffeurs

Bericht door cortrans »

Flitsmeister lanceert app voor vrachtwagenchauffeurs
Arjan Velthoven – 1 februari 2022


De welbekende app Flitsmeister neemt een verrassende zijweg binnen de mobiliteitsbranche en lanceert een innovatieve app speciaal voor vrachtwagenchauffeurs.
De keuze voor de ontwikkeling van deze app heeft te maken met de behoefte binnen de community van Flitsmeister.
Ook hebben vrachtwagenchauffeurs een andere ervaring op de weg dan automobilisten.
Hier biedt Truckmeister een oplossing voor.

lees verder.......
https://www.ttm.nl/it/flitsmeister-lanc ... rs/143590/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Flitsmeister lanceert app voor vrachtwagenchauffeurs

Bericht door cortrans »

Ik ga hem 1 dezer dagen uittesten.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Flitsmeister lanceert app voor vrachtwagenchauffeurs

Bericht door trucker10 »

Ik zal hem morgen ook al eens uittesten, begin in Gent bij ABB, daarna Cebeo Mouscron ( Moeskroen ), nadien nog een paar adresjes in Wet-Vlaanderen.
Alvast bedankt voor de tip, Cor.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Flitsmeister lanceert app voor vrachtwagenchauffeurs

Bericht door cortrans »

Vandaag maar eens de hele dag proef gedraaid met de Truckmeister app samen met mijn eigen Tomtom Trucker 6000 van dik 5 jaar oud.

De Truckmeister app heeft tov de Tomtom trucker 1 groot voordeel, en dat is dat hij meldingen geeft als er een rijbaan is afgesloten of dat er een voertuig op de vluchtstrook staat maat ook als er een ambulance nadert met zwaailampen en sirene aan, of dat je een aanrijding nadert.

Zijn er ook nadelen tussen de Truckmeister app en de Tomtom trucker???
Ja zeker, meerdere zelfs......

- Truckmeister heeft mij meermaals een langere en soms onlogische route voorgesteld, terwijl TT een kortere route voorstelde, zoals komende vanuit de A10 (RAI) richting de A1 Almere, dan stuurt hij je de A2 op, om via de A9 (Gaasperdammerweg) naar de A1 te rijden

- De stem is alleen als mannenstem te horen, persoonlijk vindt ik de vrouwenstem (Belgische) van TT prettiger, en is het bijna onverstaanbaar wat hij nu precies zegt bij een afrit........

- De aankomst tijd vergeleken met de TT klopt niet tijdens de rit, maar ze komen we allebei ter gelijk aan (op de tijd die TT voorstelde), mogelijk komt dit doordat Truckmeister op een snelheid van 80 km p/u ingesteld staat en de TT op 81.

- De afstand tot een volgende afstand blijft stil staan op de Truckmeister terwijl die van TT wel gewoon aftelt als je in een tunnel rijd (A2 Leidschenrijntunnel) richting de A12 Den Haag

- de kaart weergave van de TT is veel uitgebrijder en mooier van kleur als de Truckmeister
Afbeelding

- De Truckmeister staan erg zenuwachtig te draaien als je voor een verkeerslicht stil staan (alsof hij niet weet waar je heen gaat)

- @x ging Truckmeister de mist in, 1x op een kruising waar ik linksaf ging, en hij mij naar rechts stuurde en dan verderop 180 graden liet draaien om alsnog de goede kant op te laten gaan, en 1x wilde Truckmeister mijn rechtsaf laten slaan, waar de weg was afgesloten door werkzaamheden. De Tomtom plande wel de juiste route......

- Ook gaf hij geen vertraging van 5 minuten aan in wassenaar bij een ongeval, waar TT dat wel deed.

- 2x kwam er een symbool in beeld (1x van een flitspaal0 die pas weer weg ging na uitschakelen en weer opnieuw opstarten
Afbeelding

Mijn conclusie tot nu toe na 1 dag gebruiken...... Truckmeister is nog lang niet klaar, en kan nog veel van TT leren (maar dat kan TT ook van Truckmeister)
Ik houdt het voorlopig nog maar even bij mijn Tomtom trucker 6000......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Flitsmeister lanceert app voor vrachtwagenchauffeurs

Bericht door trucker10 »

Stelt ook steeds de vraag of de plaats van de flitspaal juist is.
In Komen of beter Comines daar we in het Franstalige gedeelte reden, wees hij me de tegenovergestelde weg waar ik moest zijn, 100 meter links, is geen 100 meter rechts. stem heb ik niet aangezet. Loop vrij gelijk met maviextras
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Flitsmeister lanceert app voor vrachtwagenchauffeurs

Bericht door cortrans »

Klopt inderdaad, dat deed de “normale” Flitsmeister ook altijd al……
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie topic”