Het twitter bericht van Philippe Degraef https://twitter.com/PhilippeDegraef/sta ... 5293737989
53,4% van de inkomsten van de #kilometerheffing is afkomstig van buitenlandse vrachtwagens. In 2016 bedroeg hun aandeel maar 48,7%. Zoveelste illustratie dat de Belgische transportsector in de hoek zit waar de klappen vallen. Te duur tov de buitenlandse concurrentie.
Statistieken kan je op deze link inkijken.
https://www.viapass.be/statistieken/
Ook wij gaan de dieperik in qua vervoer.
Moderator: trucker10
Ook wij gaan de dieperik in qua vervoer.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: Ook wij gaan de dieperik in qua vervoer.
Het zal ook wel schelen dat de Belgen zelf wat meer wegen zullen volgen waar geen tol wordt geheven.
En het transitoverkeer alleen buitenlandse kentekens heeft.
Maar 800 miljoen euro is toch ook een lekkere aanvulling voor jullie schatkist, waarvan dus ruim de helft door buitenlanders is opgebracht (voor NL platen was dat ruim 80 miljoen)
En het transitoverkeer alleen buitenlandse kentekens heeft.
Maar 800 miljoen euro is toch ook een lekkere aanvulling voor jullie schatkist, waarvan dus ruim de helft door buitenlanders is opgebracht (voor NL platen was dat ruim 80 miljoen)
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
Re: Ook wij gaan de dieperik in qua vervoer.
Van die sluikwegen hebben ze der al redelijk wat tol betalende van gemaakt, en zeker in Wallonië waar bijna elke gewestweg tol betalend is.steenhaas1 schreef: ↑06 jan 2022, 20:01 Het zal ook wel schelen dat de Belgen zelf wat meer wegen zullen volgen waar geen tol wordt geheven.
Heb vandaag 486 km gereden en 53,49€ tol met een 19 tonner euro 6 motor aan € 0,13cent/km waar ze tol rekenen , dat is € 0,11 cent per gereden kilometer vandaag.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: Ook wij gaan de dieperik in qua vervoer.
Meer tolwegen bij de walen, terwijl er maar de helft van wat vlaanderen opbrengt uit het franstalige deel komt?
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk