11 vrachtwagens in beslag genomen in de haven van Zeebrugge

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

11 vrachtwagens in beslag genomen in de haven van Zeebrugge

Bericht door trucker10 »

In de haven van Zeebrugge zijn 11 vrachtwagens voor autovervoer in beslag genomen. Dat past in een gerechtelijke actie tegen sociale dumping.

De controleactie vond vorige zondag plaats op een bedrijventerrein in Zeebrugge. Het was een samenwerking tussen de Federale Gerechtelijke Politie West-Vlaanderen, de wegpolitie, de inspectiedienst Toezicht Sociale Wetten Vervoer en de RSZ-inspectie.

VERVOER VAN TESLA'S
62 vrachtwagens stonden geparkeerd op het terrein, hoofdzakelijk trucks uit Litouwen. De chauffeurs kwamen uit Wit-Rusland en Oekraïne.

De vrachtwagens staan in voor het vervoer van personenwagens, onder meer voor het vervoer van Tesla’s.

"MENSENHANDEL EN SOCIALE DUMPING"
Elf vrachtwagens werden in beslag genomen omdat er aanwijzingen zijn van mensenhandel en economische uitbuiting. Documenten werden in beslag genomen voor verder onderzoek.

Bij de actie wordt onderzocht of de ondernemingen enkel in ons land actief zijn en de sociale rechten omzeilen. Dat zorgt voor oneerlijke concurrentie. Bovendien kan dit leiden tot uitbuiting van de chauffeurs en onveilige situaties op de weg, zegt het arbeidsauditoriaat.

Bron: AUTEURS: Redactie https://www.focus-wtv.be/nieuws/11-vrac ... 8ZbbB-CW6E
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: 11 vrachtwagens in beslag genomen in de haven van Zeebrugge

Bericht door cortrans »

Tja, het valt wel heel erg op he, dat er hoofdzakelijk "witte" kenteken platen in west Europa rondrijden in bepaalde sectoren van vervoer
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1737
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: 11 vrachtwagens in beslag genomen in de haven van Zeebrugge

Bericht door steenhaas1 »

En die met gele platen wisselen van kenteken ;-)
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: 11 vrachtwagens in beslag genomen in de haven van Zeebrugge

Bericht door trucker10 »

De koploper in vroegere tijden was " koopman " of was het toch legaal binnen het BeNeLux verdrag.
Ik heb er geen moeite mee dat de jongens ook werk hebben, maar dan aan eerlijke lonen, geen uitbuiting en volgens de cabotage regelgeving.
Wij hebben toch al een chauffeurs te kort omdat de regelgeving/handhaving voor Europese chauffeurs te streng en veuls te hoge boetes voor kleine vergrijpjes.
Zo heb ik vorige week ook terug rood gekregen omdat ik paar dagen 13,5 tot 14 uur gewerkt heb, zelfs met 2 maal 11 uur pauze ertussen, mocht ik in principe op vrijdag maar 13 werkuren meer hebben, en ja ik had er 13u23. Ook paar maal geen half uurtje rust in mijn eerste 6 werkuren, ik kwam telkens maar tegen de middag aan mijn 4,5 rijuren, maar ik was soms al bezig van 5u15 > kleine 7 uurtjes voor ik langer dan 30 minuten rust genoot.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1737
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: 11 vrachtwagens in beslag genomen in de haven van Zeebrugge

Bericht door steenhaas1 »

2x 15 minuten mag ook voor dat half uur in de eerste 6uur, dat is makkelijker in te passen dan een half uur ineens.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”