Chauffeur niet in loondienst: 4.400 euro boete

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Chauffeur niet in loondienst: 4.400 euro boete

Bericht door cortrans »

Chauffeur niet in loondienst: 4.400 euro boete
29-10-2021 | auteur Redactie | Esther van der Wal


MOERDIJK - Een transportbedrijf heeft donderdag een boete van 4.400 euro gekregen omdat het een chauffeur aan het werk had dat niet in loondienst was en ook niet ter beschikking was gesteld door een uitzendbureau.
Dit kwam aan het licht tijdens een controle door de ILT in Moerdijk.

Het transport is door de ILT stilgelegd tot de rit werd overgenomen door een andere chauffeur die wel in loondienst was van het bedrijf.

lees verder...........
https://www.transport-online.nl/site/13 ... uro-boete/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Chauffeur niet in loondienst: 4.400 euro boete

Bericht door trucker10 »

Zijn van die mistoestanden die we hier in ons Belgenlandje ook bemerken, zelfs heel dicht rondom mij.
Collega gaat in ziekteverlof voor lange tijd, krijgen we te horen dat een ex collega van ons gevraagd heeft om als " zelfstandige" voor bedrijf X te rijden, hebben hem doorverwezen naar een transportfirma waar een wagen aan de kant stond.
Ik heb mijn verantwoordelijke ingelicht, deze heeft met bedrijf X gebeld om te zeggen dat die chauffeur nog steeds op de loonlijst voorkwam, dat hij eigenlijk eerst zijn ontslag moet geven enz.
Chauffeur is zijn ontslag komen geven, maar de firma waar de vrachtwagen staat heeft zich ondertussen bedacht, reden .............. ? > schijnzelfstandige bij ex collega's die daar ook rijden, zou vlug opgemerkt worden als we vrachten van elkaar overnemen > cmr gegevens onder vervoerder.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1737
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Chauffeur niet in loondienst: 4.400 euro boete

Bericht door steenhaas1 »

Bij eigen vervoer is het wat makkelijker, hoef je niet aan te tonen dat je in loondienst bent.
Die verklaring is nodig bij een vervoersvergunning, bij eigen vervoer heb je geen vergunning maar een ontheffing.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”