Getuige gezocht!

Plaats in dit topic alles wat je kwijt wil, en nergens anders kan plaatsen

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Sjorss
filekijker
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2021, 00:23

Getuige gezocht!

Bericht door Sjorss »

Beste lezers,

Hopelijk mag ik dit forum gebruiken voor het volgende:
in het kader van niet geschoten is altijd mis: is er een manier om te achterhalen welke vrachtwagenchauffeur gisteren (23 oktober 2021 om 15:45 uur) met mij in een zeer gevaarlijke situatie gebracht werd?

Ik hoop deze chauffeur te kunnen spreken en wellicht beschikt hij over dashcam-beelden die van toegevoegde waarde zijn. Graag wil ik een poging doen de bestuurder van het witte busje uit onderstaand verhaal ter verantwoording roepen. Het kenteken van het witte busje is doorgegeven aan de politie.

Het gaat om het volgende: bij het invoegen vanaf de A1 naar de A27 richting Utrecht bij knooppunt Eemnes (hectometerpaal  97) verdwijnt één van de twee invoegstroken en gaat over in drie rijstroken A27. Een vrachtwagen die al op de A27 reed wilde ik ruimte geven om naar de rechter rijstrook te gaan. Zodat ik hem vervolgens links kon inhalen. Dit tot groot ongenoegen van de bestuurder in een wit busje achter mij. Hij begon direct te bumperkleven, claxonneren en met zijn lampen te knipperen. Toen ik vervolgens de vrachtwagen wilde inhalen, haalde de bestuurder van het witte busje mij in en probeerde mij doelbewust en vol overtuiging klem te rijden tussen de vrachtwagen en hem-/haarzelf. Hij begaf zich daarbij grotendeels op 'mijn' rijstrook. Ik moest behoorlijk mijn best doen om niemand te raken. Ik besloot vervolgens snelheid te minderen zodat het witte busje mij kon inhalen. Deze begon mij vervolgens verder richting de vrachtwagen te drukken en af te snijden. Uiteindelijk kwam hij heel kort voor mij terecht en begon vervolgens herhaaldelijk op de rem te trappen (minstens 5 keer). Het lukte uiteindelijk om voor de vrachtwagen terecht te komen, met als doel dezelfde snelheid van de vrachtwagen aan te houden (langzamer dan de bestuurder in het witte busje) en de meest rechter rijstrook te gebruiken zodat de bestuurder van het witte busje alle ruimte had om door te rijden. De bestuurder besloot echter weer om mij te volgen, voor mij te gaan rijden en wederom herhaaldelijk te remmen. Hierdoor kwam ik wederom bijna klem te zitten tussen de vrachtwagen (z'n voorkant) en de bestuurder van het witte busje (z'n achterkant). De snelheid ging eruit, afstand werd steeds kleiner en ook de vrachtwagen moest onverwachts hard remmen en moeite doen om een ongeval te voorkomen. Al met al zeer onverantwoord en levensgevaarlijk gedrag. Het had niet veel gescheeld of een ongeluk met zwaargewonde slachtoffers of zelfs dodelijke afloop had plaatsgevonden.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Getuige gezocht!

Bericht door trucker10 »

Zijn er meer gegevens bekend van de vrachtwagen, o.a. kleur, soort voertuig > combinatie > oplegger > motorwagen.
Ik vermoed dat je via facebook groepen over " de vrachtwagen chauffeur " , " vrachtwagenchauffeur " waarschijnlijk meer slaagkans zal hebben, daar bepaalde chauffeurs deze taferelen al eens vlug neerpennen.
Via de zoekfunctie van Facebook een poging ondernemen, of via politie en de ampr camera's de nummerplaat > bedrijf > chauffeur opsporen, kan een heel goede getuige zijn voor wat er zich heeft afgespeeld.
Ik hoop dat de chauffeur zelf klacht gaat neerleggen omdat ook hij in gevaar is gebracht geweest.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Sjorss
filekijker
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2021, 00:23

Re: Getuige gezocht!

Bericht door Sjorss »

Dank voor je reactie en het meedenken!
In mijn herinnering was het een witte truck (veel voorkomende met platte voorkant en hoog, scania / DAF-achtig) met één witte oplegger (geen combinatie) met daarop een rood met zwart logo. Iets met een 'y' een 'z' en 'select'. Kan dat? Het regende nogal en de situatie was dermate intens dat ik niet veel meer heb waargenomen helaas.

Ik heb geen Facebook-account meer. Maar ga zeker zoeken en eventueel een account aanmaken hiervoor. Dank voor de tips!

Aan de politie heb ik gevraagd of camerabeelden nagetrokken kunnen worden. Zij geven aan dat dit alleen bij uitzondering / zwaarwegende belangen gebeurt. En altijd via een officier van justitie moet. Als daar andere ervaringen mee zijn, dan hoor ik dat graag.

En inderdaad, zou fijn zijn als de chauffeur zich ook meldt.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Getuige gezocht!

Bericht door cortrans »

Pffff tja het zal moeilijk worden gok ik Sjorss.
Als je geen echte firmanaam hebt of een kenteken dan is de kans dat er iemand meeleest en die truck herkend zeer klein.
Zelf heb ik ook in mijn personenwagen en truck inderdaad een dashcam, kost tegenwoordig weinig, maar kan van groter waarde zijn.
Nu heb je daar niets aan, maar het overwegen waard om er 1 zo snel mogelijk aan te schaffen.
Kijk dan vooral naar een type die zowel de locatie (coördinaten) als de snelheid registreert, kost iets meer maar zeker zo belangrijk bij (bijna) ongevallen.
Succes met je zoektocht.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Overige (onzin)”