Getuige gezocht!
Geplaatst: 24 okt 2021, 00:26
Beste lezers,
Hopelijk mag ik dit forum gebruiken voor het volgende:
in het kader van niet geschoten is altijd mis: is er een manier om te achterhalen welke vrachtwagenchauffeur gisteren (23 oktober 2021 om 15:45 uur) met mij in een zeer gevaarlijke situatie gebracht werd?
Ik hoop deze chauffeur te kunnen spreken en wellicht beschikt hij over dashcam-beelden die van toegevoegde waarde zijn. Graag wil ik een poging doen de bestuurder van het witte busje uit onderstaand verhaal ter verantwoording roepen. Het kenteken van het witte busje is doorgegeven aan de politie.
Het gaat om het volgende: bij het invoegen vanaf de A1 naar de A27 richting Utrecht bij knooppunt Eemnes (hectometerpaal 97) verdwijnt één van de twee invoegstroken en gaat over in drie rijstroken A27. Een vrachtwagen die al op de A27 reed wilde ik ruimte geven om naar de rechter rijstrook te gaan. Zodat ik hem vervolgens links kon inhalen. Dit tot groot ongenoegen van de bestuurder in een wit busje achter mij. Hij begon direct te bumperkleven, claxonneren en met zijn lampen te knipperen. Toen ik vervolgens de vrachtwagen wilde inhalen, haalde de bestuurder van het witte busje mij in en probeerde mij doelbewust en vol overtuiging klem te rijden tussen de vrachtwagen en hem-/haarzelf. Hij begaf zich daarbij grotendeels op 'mijn' rijstrook. Ik moest behoorlijk mijn best doen om niemand te raken. Ik besloot vervolgens snelheid te minderen zodat het witte busje mij kon inhalen. Deze begon mij vervolgens verder richting de vrachtwagen te drukken en af te snijden. Uiteindelijk kwam hij heel kort voor mij terecht en begon vervolgens herhaaldelijk op de rem te trappen (minstens 5 keer). Het lukte uiteindelijk om voor de vrachtwagen terecht te komen, met als doel dezelfde snelheid van de vrachtwagen aan te houden (langzamer dan de bestuurder in het witte busje) en de meest rechter rijstrook te gebruiken zodat de bestuurder van het witte busje alle ruimte had om door te rijden. De bestuurder besloot echter weer om mij te volgen, voor mij te gaan rijden en wederom herhaaldelijk te remmen. Hierdoor kwam ik wederom bijna klem te zitten tussen de vrachtwagen (z'n voorkant) en de bestuurder van het witte busje (z'n achterkant). De snelheid ging eruit, afstand werd steeds kleiner en ook de vrachtwagen moest onverwachts hard remmen en moeite doen om een ongeval te voorkomen. Al met al zeer onverantwoord en levensgevaarlijk gedrag. Het had niet veel gescheeld of een ongeluk met zwaargewonde slachtoffers of zelfs dodelijke afloop had plaatsgevonden.
Hopelijk mag ik dit forum gebruiken voor het volgende:
in het kader van niet geschoten is altijd mis: is er een manier om te achterhalen welke vrachtwagenchauffeur gisteren (23 oktober 2021 om 15:45 uur) met mij in een zeer gevaarlijke situatie gebracht werd?
Ik hoop deze chauffeur te kunnen spreken en wellicht beschikt hij over dashcam-beelden die van toegevoegde waarde zijn. Graag wil ik een poging doen de bestuurder van het witte busje uit onderstaand verhaal ter verantwoording roepen. Het kenteken van het witte busje is doorgegeven aan de politie.
Het gaat om het volgende: bij het invoegen vanaf de A1 naar de A27 richting Utrecht bij knooppunt Eemnes (hectometerpaal 97) verdwijnt één van de twee invoegstroken en gaat over in drie rijstroken A27. Een vrachtwagen die al op de A27 reed wilde ik ruimte geven om naar de rechter rijstrook te gaan. Zodat ik hem vervolgens links kon inhalen. Dit tot groot ongenoegen van de bestuurder in een wit busje achter mij. Hij begon direct te bumperkleven, claxonneren en met zijn lampen te knipperen. Toen ik vervolgens de vrachtwagen wilde inhalen, haalde de bestuurder van het witte busje mij in en probeerde mij doelbewust en vol overtuiging klem te rijden tussen de vrachtwagen en hem-/haarzelf. Hij begaf zich daarbij grotendeels op 'mijn' rijstrook. Ik moest behoorlijk mijn best doen om niemand te raken. Ik besloot vervolgens snelheid te minderen zodat het witte busje mij kon inhalen. Deze begon mij vervolgens verder richting de vrachtwagen te drukken en af te snijden. Uiteindelijk kwam hij heel kort voor mij terecht en begon vervolgens herhaaldelijk op de rem te trappen (minstens 5 keer). Het lukte uiteindelijk om voor de vrachtwagen terecht te komen, met als doel dezelfde snelheid van de vrachtwagen aan te houden (langzamer dan de bestuurder in het witte busje) en de meest rechter rijstrook te gebruiken zodat de bestuurder van het witte busje alle ruimte had om door te rijden. De bestuurder besloot echter weer om mij te volgen, voor mij te gaan rijden en wederom herhaaldelijk te remmen. Hierdoor kwam ik wederom bijna klem te zitten tussen de vrachtwagen (z'n voorkant) en de bestuurder van het witte busje (z'n achterkant). De snelheid ging eruit, afstand werd steeds kleiner en ook de vrachtwagen moest onverwachts hard remmen en moeite doen om een ongeval te voorkomen. Al met al zeer onverantwoord en levensgevaarlijk gedrag. Het had niet veel gescheeld of een ongeluk met zwaargewonde slachtoffers of zelfs dodelijke afloop had plaatsgevonden.