Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Plaats hier ongevallen waarbij helaas doden bij betrokken zijn

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door cortrans »

Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens
06-05-2021 | auteur ANP


WOUDENBERG - Een man is overleden door een bedrijfsongeval in Woudenberg, zegt een woordvoerster van de politie.
De man was bekneld komen te zitten op een bedrijfsterrein, meldde de Veiligheidsregio Utrecht eerder.

Volgens het AD was de man aangereden door een vrachtwagen die niet op de handrem stond.
De politiewoordvoerster zegt dat er nog niets bekend is over de toedracht en dat daar nog onderzoek naar wordt gedaan.

lees verder.........
https://www.transport-online.nl/site/12 ... chtwagens/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door BJC »

Tijdens mijn legerdienst was ik werkzaam in de ziekte verzekering archieven van het leger.
Zo was er een geval van knelling tussen twee vrachtwagens en het volgende was er gebeurt.
De vrachtwagens stonden in V geparkeerd en heeft de persoon vanop de instaptrede de motor gestart.
Deze stond in versnelling en niet op handrem met als gevolg dat de vrachtwagen vooruit reed en de persoon tussen de twee vrachtwagens werd gekneld.
Dom ongeval natuurlijk.
JC
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door steenhaas1 »

Zo is ook een (goede) monteur van de Volvodealer aan zijn einde gekomen, ff vergeten de hoog/laag op de pook te bedienen en te starten.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door cortrans »

Tja, en ongeluk(je) kun je maar zo hebben, ook ik kan er (gelukkig) nog over meepraten, maar had maar zo anders kunnen aflopen.
Sommige leden weten het nog wel, een jaar of 6 geleden heb ik bij de HEMA de fout gemaakt om een aanhanger te willen aankoppelen op het DC in Utrecht, door de rem los te gooien, zodat de triangel vrij kwam, en bij het aankoppelen dus makkelijker in de vangmuil geleid wordt met aankoppelen.
Nu was de situatie zo, dat de aanhanger (niet mijn vaste aanhanger dus) op een plek stond waar ik nooit aankoppelt, en dus op een plaats die niet helemaal vlak was en ter hoogte van de traingel een put zat (dus een lager punt).
Toen ik mijn motorwagen er ongeveer een meter voor zette, en uit stapte om de vangmuil open te trekken, dacht ik, laat ik gelijk de rem van de aanhanger maar los zetten.
Ik draaide mij om om de vangmuil open te doen, zie ik ineens de boom van de triangel langs mijn been schieten, en was de aanhanger dus uit zijn eigen naar het laagste punt (van de put dus) gaan rollen. Doordat mijn auto ook iets achterover stond klapte de bovenkant van de aanhanger en de motorwagen tegen elkaar aan en bleef er aan de onderkant een ruimte van ongeveer 20 cm over (waar ik dus tussen stond).
Het geluk wat ik dus had, is dat door de klap de aanhanger "iets" terug schoot, waardoor ik er tussenuit kon vallen en niet klem bleef zitten tussen de aanhanger en motorwagen.
Ik heb wel 11 dagen op de Intensive Care gelegen en toeaal 16 dagen in het ziekenhuis met bijna alle ribben gebroken en ingedrukte longen en nog wat kneuzingen, maar kan het gelukkig navertellen, wat de meeste personen niet kunnen dus.
Gelukkig gebeurde het op ons DC en hoorde een collega de klap, dus die zag mij gelijk op de grond vallen en wist dat het foute boel was met mij.
De aanhanger was geladen en woog rond de 11 ton, een gewicht wat dus niet echt mee geeft.
Was het slim wat ik deed toen?? Nee zeker niet, maar het gaat altijd goed, tot het eens fout gaat...........
Ik had er "even" geen rekening mee gehouden dat de grond daar afliep (naar het laagste punt van de put)
Gelukkig kan ik het wel navertellen, maar het tot de dag van vandaag nog steeds klachten aan de longen door dit voorval.
Tja, op de 13e geboren he....... :shock:
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door trucker10 »

Zo zijn we jaren geleden ook Marjolein verloren, papa was een trucker, dochter volgde hem in zen voetsporen, enkel liep het mis toen ze haar deuren wilde openen en de combinatie achteruit rolde en haar plette tussen het laad dok en haar eigen vrachtwagen, amper 21 jaar was ze.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door cortrans »

R.I.P.

Tja, daarom zeg ik nooit meer, dat zal mij niet overkomen.... Je hebt eerder iets dan de 100.000........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door BJC »

En ben er even stil van van die verhalen, een ongeluk is snel gebeurt.
JC
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 09 mei 2021, 10:47 Zo zijn we jaren geleden ook Marjolein verloren, papa was een trucker, dochter volgde hem in zen voetsporen, enkel liep het mis toen ze haar deuren wilde openen en de combinatie achteruit rolde en haar plette tussen het laad dok en haar eigen vrachtwagen, amper 21 jaar was ze.
Daarom loop ik al nooit achter mijn eigen vrachtauto door. Altijd voor langs.
Ik heb een achter sluitende laadklep met afstandsbediening en hoef er dus ook niet achter te zijn.
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door Marcel1970 »

Ja Cor dat weet ik nog goed dat was goed schrikken toen ik je opzocht in het ziekenhuis in Nieuwegein.
Je was er slecht aan toe maar goed zoals je zelf al zegt je kan het nog navertellen.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door cortrans »

Inderdaad, jij bent toen net Hellenie bij mij aan bed geweest.
Onkruid vergaat niet haha
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door trucker10 »

En mij, hadden ze via messenger een berichtje gestuurd.
Schermafbeelding 2021-05-09 221738.jpg
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Man in overleden na beknelling tussen twee vrachtwagens

Bericht door cortrans »

Inderdaad, Willem is een fijne vriend waar ik nog steeds contact mee heb.
Was het in 2014??? Pffff wat gaat de tijd toch snel zeg
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Ongevallen (waarbij doden gevallen zijn)”