Pagina 1 van 1

Noorse inspectie alert op verlaagde stoelframes

Geplaatst: 25 apr 2021, 09:48
door Marcel1970
NOORSE INSPECTIE ALERT OP VERLAAGDE STOELFRAMES

In Noorwegen is de inspectie extra alert op chauffeurs die graag zitten op een stoel met een verlaagd frame. Volgens de beambten is dit een constructiewijziging die een nieuwe type-goedkering vereist.

https://bigtruck.nl/nieuws/item/noorse- ... toelframes
Bron bigtruck

Re: NOORSE INSPECTIE ALERT OP VERLAAGDE STOELFRAMES

Geplaatst: 25 apr 2021, 11:45
door trucker10
Heb al op truckshows gezien dat er soms geen frame meer onderstaat, heb ook een vriend van 2,03 meter die zen frame is ook ingekort.

Re: NOORSE INSPECTIE ALERT OP VERLAAGDE STOELFRAMES

Geplaatst: 25 apr 2021, 14:39
door BJC
:lol: Ik vroeg mij al dikwijls af, zijn dat allemaal kleine chauffeurs die zo laag zitten !?

Re: Noorse inspectie alert op verlaagde stoelframes

Geplaatst: 25 apr 2021, 16:59
door cortrans
Mij ontgaat de logica ervan ook niet helemaal

Re: Noorse inspectie alert op verlaagde stoelframes

Geplaatst: 25 apr 2021, 18:43
door steenhaas1
Een charter bij ons heeft dat ook in z'n Scania, hij is niet zo lang en anders staat de stoel te laag om nog te kunnen veren. Dan wordt het bonken, in de CF die hij bij ons zelf reed stond de stoel in de laagste stand (geen vering dus). Maar dat frame kon niet verlaagd worden omdat de stoel van een CF op de wielkast staat.
Juist bij kleine chauffeurs heeft het nut om een verlaagd frame te monteren.
De 2e F12 toen bij ons had ook een andere stoel als de mijne, als die voor mij "lekker" veerde kon ik niet bij de pedalen.

Re: Noorse inspectie alert op verlaagde stoelframes

Geplaatst: 25 apr 2021, 19:55
door BJC
steenhaas1 schreef: 25 apr 2021, 18:43 Een charter bij ons heeft dat ook in z'n Scania, hij is niet zo lang en anders staat de stoel te laag om nog te kunnen veren. Dan wordt het bonken, in de CF die hij bij ons zelf reed stond de stoel in de laagste stand (geen vering dus). Maar dat frame kon niet verlaagd worden omdat de stoel van een CF op de wielkast staat.
Juist bij kleine chauffeurs heeft het nut om een verlaagd frame te monteren.
De 2e F12 toen bij ons had ook een andere stoel als de mijne, als die voor mij "lekker" veerde kon ik niet bij de pedalen.
Ja, daar zit wel iets in.
Ik heb de mijn meer naar voren geschoven zodat ik goed bij de pedalen kan en nog zetel vering heb, het stuur omhoog en enkel bij het in en uitstappen moet ik de zetel laten zakken. Wordt uiteindelijk een routine handeling bij het uitstappen .