In totaal ruim 30.000 euro boete voor Poolse chauffeur en transporteur na tachograaffraude

Plaats in dit topic alleen nieuws dat transport gerelateerd is

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

In totaal ruim 30.000 euro boete voor Poolse chauffeur en transporteur na tachograaffraude

Bericht door cortrans »

In totaal ruim 30.000 euro boete voor Poolse chauffeur en transporteur na tachograaffraude
14-04-2021 | auteur Redactie


KOLDING - De Deense politie controleerde dinsdag 13 april een Poolse vrachtwagen in de buurt van Kolding.
Bij technisch onderzoek van de vrachtwagen bleek dat de tachograaf technisch gemanipuleerd was, zodat er rust werd geregistreerd terwijl er werd gereden.
Een bewuste poging tot frauderen met de rij- en rusttijden, aldus de Deense politie woensdag.

Zowel de chauffeur, als zijn werkgever, kregen samen een boete van in totaal 225.000 DKK, omgerekend 30.254 euro.

lees verder.......
https://www.transport-online.nl/site/12 ... aaffraude/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: In totaal ruim 30.000 euro boete voor Poolse chauffeur en transporteur na tachograaffraude

Bericht door cortrans »

Kijk.... Wedden dat dit er in gaat hakken bij die Poolse werkgever????
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: In totaal ruim 30.000 euro boete voor Poolse chauffeur en transporteur na tachograaffraude

Bericht door BJC »

Pfioewwww, dat zal pijn doen.
Die boetes zijn een goudmijn.
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: In totaal ruim 30.000 euro boete voor Poolse chauffeur en transporteur na tachograaffraude

Bericht door trucker10 »

De wagen verbeurd verklaren waarmee ze de fraude plegen, kan anderen ook aanzetten tot nadenken of ze onder de prijs willen rijden door te sjoemelen, anders hebben ze de manipulatie niet nodig om iets te verdienen.
Ik belde dinsdag met mijn verantwoordelijke, kijk als ik doorrij ben ik wel los, maar kom ik in de problemen met de rijtijd en moet ik een tweede pauze inlassen. Waar ben je? Antwerpse ring ter hoogte van Berchem. Je kan nog naar de E19? Ja dat kan ik nog. Wel rij gewoon naar huis, ga morgen lossen, dan kom je naar hier om je laaddocumenten, voor een portaalkraan(tje) en hijsbalk, waarschijnlijk laden langs de zijkant.
Dus we hoeven niet te frauderen of ons in bochten te wringen > wettelijk rijden ook qua verkeersregels.
Zoals J C aanheeft " die boetes zijn een goudmijn.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: In totaal ruim 30.000 euro boete voor Poolse chauffeur en transporteur na tachograaffraude

Bericht door cortrans »

En toch zijn er nog lieden die de gok nemen......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws buiten de BeNeLux”