Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland

Bericht door cortrans »

Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland
Arjan Velthoven – 2 april 2021


Duitsland heeft Nederland toegevoegd aan de landen met het hoogste Corona-risico.
Dat houdt in dat er vanaf dinsdag 6 april (vanaf 0.00 uur) gevolgen zijn voor het (in)reizen in Duitsland, ook voor vrachtvervoer.
Een testverplichting is er een van.

De testverplichting geldt voor iedereen die 10 dagen voor hij Duitsland in reist in een hoog-risicogebied zoals Nederland is geweest.
Deze test mag niet ouder zijn dan 48 uur bij het inreizen van Duitsland.
Geldige tests zijn PCR-tests, sneltests en zelftests (die laatste wel onder supervisie en met certificering).

lees verder..........
https://www.ttm.nl/management/chauffeur ... nd/133662/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland

Bericht door cortrans »

Dit gaat nog leuk worden, volgende week.....
Met zo veel uitzonderings regeltjes zal het zeker verwarrend worden, zeker voor onze oostblok vrienden.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland

Bericht door cortrans »

nog een stukje uit het artikel.....

Voor de transportsector geldt een uitzondering: bij verblijf korter dan 72 uur hoeven personen die werkzaam zijn in de transportsector geen negatieve test te laten zien.
Ook voor transportpersoneel dat bijvoorbeeld naar Duitsland moet reizen in verband met het ophalen of repareren van een truck, geldt de uitzondering voor een testverplichting van 72 uur.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland

Bericht door trucker10 »

Alles is vrij duidelijk, iedereen verstaat de regels anders en bij controle is het diegene op de bestuurders stoel die een prentje krijgt.

Tegenwoordig beginnen ze in België ook al te kijken naar de arbeidstijden wetgeving, bij de controle posten staat Douane, Politie, Ministerie van Arbeid ( sociale zekerheid ) kunnen vertegenwoordigd zijn door de mensen van Wegen en Verkeer.

Je begint om 6 uur, rijdt naar je laadplaats daar werk je een uurtje, rijdt naar de eerste klant waar je tijdens het lossen tijd verspeelt, en je rijdt tot je 4,5 rij_uren, ondertussen is het 13 uur geworden, rijtijd van 4u20 en je pakt je verplichte rijtijden pauze, maar ondertussen heb je al gezondigd tegen de arbeidstijd wetgeving, geen 1/2 uur pauze binnen de eerste 6 werkuren, daarna moet je nog eens een pauze nemen indien je langer dan 4 uren bezig blijft. > Ze melken ons uit.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland

Bericht door BJC »

Oei, dan ben ik dikwijls in overtreding :o
Je kan je niet zomaar overal ergens langs de kant zetten voor je rust te nemen, bij de klant is de kans groot dat je je moet verzetten omdat je toch altijd in de weg staat.
Ik neem liever mijn rust waar ik rustig mijn rust kan nemen, en dit is bij ons op het bedrijf als het kan.
Maar ik zal erop letten in't vervolg :roll:
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland

Bericht door cortrans »

trucker10 schreef: 02 apr 2021, 23:14 Alles is vrij duidelijk, iedereen verstaat de regels anders en bij controle is het diegene op de bestuurders stoel die een prentje krijgt.

Tegenwoordig beginnen ze in België ook al te kijken naar de arbeidstijden wetgeving, bij de controle posten staat Douane, Politie, Ministerie van Arbeid ( sociale zekerheid ) kunnen vertegenwoordigd zijn door de mensen van Wegen en Verkeer.

Je begint om 6 uur, rijdt naar je laadplaats daar werk je een uurtje, rijdt naar de eerste klant waar je tijdens het lossen tijd verspeelt, en je rijdt tot je 4,5 rij_uren, ondertussen is het 13 uur geworden, rijtijd van 4u20 en je pakt je verplichte rijtijden pauze, maar ondertussen heb je al gezondigd tegen de arbeidstijd wetgeving, geen 1/2 uur pauze binnen de eerste 6 werkuren, daarna moet je nog eens een pauze nemen indien je langer dan 4 uren bezig blijft. > Ze melken ons uit.
Klopt helemaal Daniël, echter heeft dat weer niets te maken met de verplichte coronatesten in Duitsland, die door allerlei uitzonderingen weer uiterst moeilijk te volgen zijn.
Dat we uitgemolken worden als chauffeurs is inderdaad niet te begrijpen, en dat alles zogenaamd omwille van de verkeersveiligheid.
Geen enkel andere beroepsgroep heeft een controle periode van 28 dagen terug, zoals wij.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Duitsland verplicht coronatest voor chauffeurs uit Nederland

Bericht door cortrans »

BJC schreef: 03 apr 2021, 08:06 Oei, dan ben ik dikwijls in overtreding :o
Je kan je niet zomaar overal ergens langs de kant zetten voor je rust te nemen, bij de klant is de kans groot dat je je moet verzetten omdat je toch altijd in de weg staat.
Ik neem liever mijn rust waar ik rustig mijn rust kan nemen, en dit is bij ons op het bedrijf als het kan.
Maar ik zal erop letten in't vervolg :roll:
Het is natuurlijk lariekoek dat je niet ergens langs de weg een kwartiertje kan stilstaan Jean-Cloude,
Tuurlijk nemen we onze pauze liever wanneer en waar het ons uit komt, maar het kan allemaal wel.
De vrijheid van vroeger is er al jaren niet meer, met alle regels van tegenwoordig.
Volgens de regels van de wet werken kan nog steeds, alleen komt het ons niet altijd uit.
Ik kan bijvoorbeeld de doorgewerkte pauze tijd "gewoon" doorschrijven, maar moet wel zorgen dat het op de schijf verantwoord is.
Gelukkig zijn wij handig genoeg om dit zelf op te lossen...... 8-)
Maar ook dat gaat vanzelf een keer fout.......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”