Klopt helemaal.......
Ook bij ons wordt er nog veel te weinig naar gekeken, en moeten ze met een 9 lader af en toe een nieuwe auto in een woonwijk afleveren.....
Ik moest gisteren een Volvo V60 ophalen (einde lease) bij een klant in het centrum van Haarlem......
Dan wordt er toch el een 2 lader heen gestuurd (ik dus).
Kom ik de straat inrijden (met mijn 15 meter lengte) blijk die straat in een U te lopen.
Uitgerekend zit natuurlijk de klant in het midden, en had ik maar enkele centimeters aan beide zijden ruimte met het inrijden.
Aan het eind de 1ste bocht van 45 graden naar rechts met aan weerszijden auto's geparkeerd zodat de bocht maken met de aanhanger echt niet ging (i.v.m. paaltjes in de bocht), en links geparkeerde auto's zodat de aanhanger met de linker achterkant absoluut door de uitzwaai die auto's zou raken.
Tja, daar sta je dan, terug is ook geen optie met zo weinig speling, dus aanhanger afgekoppeld, en de motorwagen met 2x steken door de bocht gezet, dan de aanhanger met de hand (met hulp van bewoners) de bocht om gedrukt, en weer aangekoppeld.
Iets verder op de Volvo weer op de aanhanger geladen, en toen kwam de volgende uitdaging, bocht nummer 2....
Gelukkig stonden hier geen paaltjes maar lagen er van die 10 cm hoge blokken in de bocht op de stoep, dus daar de aanhanger maar voorzichtig overheen getrokken......
dat is het nadeel van zo'n wipkar aanhanger, die komt in de bochten naar binnen zetten, en de achterkant zwenkt nogal uit.....
Moraal van het verhaal.....
Als de klant dit direct aangegeven had, had ik er nooit met de aanhanger erachter ingedraaid...... (maar ja, was een vrouw he)