Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven

Bericht door cortrans »

Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven
21-12-2020 | auteur ANP


DEN HAAG - Logistiek dienstverleners zitten door de reisbeperkingen vanwege de zeer besmettelijke variant van het coronavirus in het Verenigd Koninkrijk in onzekerheid of ze hun personeel nog wel terug kunnen krijgen voor de kerst.
Ook kampen ze met vertragingen en mogelijk omzetverlies.
De enige zekerheid is dat de chauffeurs die er nu zitten terug kunnen komen, vertelt Marius Pronk, planner bij John Pronk Transport:
"Maar als ze morgen zeggen dat chauffeurs ook niet meer mee mogen, dan wordt het een ander verhaal."

lees verder........
https://www.transport-online.nl/site/12 ... bedrijven/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven

Bericht door Marcel1970 »

Zeer de vraag of Nederlandse vrachtwagenchauffeurs met kerst thuis zijn'

Het is zeer de vraag of Nederlandse vrachtwagenchauffeurs die momenteel in het Verenigd Koninkrijk zitten, op tijd thuis zijn voor Kerstmis.

https://www.transport-online.nl/site/12 ... huis-zijn/
Bron transportonline
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven

Bericht door Marcel1970 »

ENGELSE CHAOS DOOR BREXIT, CORONA OF DE FRANSEN?

De chaos rondom de ferrycrossings en de tunnel naar het VK is dramatisch maar komt dat nou door de Brexit, het corona virus of door de Fransen die toch even hun spierballen laten rollen?

https://bigtruck.nl/blog/item/engelse-c ... de-fransen
Bron big truck.nl
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven

Bericht door trucker10 »

Maar nergens, heb ik één woord gelezen over de wetgeving dat je de rust niet mag pakken in je cabine. Of beschouwen ze het als zijnde stand-by om je te laten testen?
Meerdere chauffeurs hebben er korte nachten of uren rust doorgebracht in de hoop op dat lichtpuntje > getest te worden en een papiertje met negatief te krijgen, alsof ze er eentje zouden geven waar positief opstaat.

Waar zaten de politieke leiders van Europa om tegen Frankrijk in te gaan? Tja onze eerste minister belt meermaals per dag met Macron ( weetje van zijn cabinet medewerker ) moeten hun postjes in de Europese regering vrijwaren en mekaar niet tegen de schenen stampen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven

Bericht door cortrans »

Toch begrijp ik de angst wel om het virus in GB te houden en tegen te proberen om op het vaste land toe te laten (ook al blijkt dit een utopia).
Elke afweging zal altijd een bepaalde bevolkingsgroep ellende geven.
Het erge nu is dat het precies voor de Kerst gebeurde.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven

Bericht door trucker10 »

Wat gaan onze regeringen doen met de duizenden toeristen die naar de skioorden vertrokken zijn? 2019 is het virus uit deze skioorden massaal geïmporteerd. Wat hebben ze deze kerstvakantie terug toegelaten? Ja die reisjes naar gebieden waar ook het virus zit. Jij, en wij hebben thuis gebleven, enkel de weg op om te werken en alle voorzorgen genomen om ons en onze familie te vrijwaren van het virus, maar doordat een bepaalde groep geen afstand heeft gedaan van hun vertier, reisje zullen we terug in die cirkel terecht komen en zo gaan we nog een paar jaar doorgaan.
Persoonlijk heb ik er geen probleem bij om me te " isoleren " de truckruns en truckshows hadden we graag meegenomen, ik had ook dit jaar graag met de zonen naar de truckrace in Zolder geweest, door corona is deze niet doorgegaan, ik had ook graag verder met de handboog geschoten, nu ik de kneepjes onder de knie had en mijn mannetje kon staan tussen de oude rotten.
Gaat een vaccin de oplossing brengen?
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Enorme vertragingen en onduidelijkheid bij transportbedrijven

Bericht door cortrans »

Het stoort mij echt enorm dat er nog zo veel mensen niet "even" de moeite nemen om ook eens aan een ander te denken in deze moeilijke tijden.
De Elite wil toch gewoon op (wintersport) vakantie, ongeacht de gevolgen voor zichzelf en anderen.
Op deze mannier komen we nog lang niet van deze ellende af, en maar klagen dat het zo lang duurt.....
Ik snap ook niet dat al die Europese overheden niet die vakantie bestemmingen op slot doen?
De horeca en dergelijke moet dicht omdat er te veel mensen in een kleine ruimte komen, maar omdat het toerisme er onder zou leiden, blijft de wintersport (op dit moment relevant) gewoon open, in veel landen.
Dweilen met de kraan open dus......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”