Pagina 1 van 1
Amsterdam wil vrachtwagens met dode hoek verbieden
Geplaatst: 23 nov 2020, 19:04
door cortrans
VIDEO – Amsterdam wil vrachtwagens met dode hoek verbieden
Arjan Velthoven – 23 november 2020
De gemeente Amsterdam is aan het onderzoeken of vrachtverkeer met een forse dode hoek verboden kan worden.
Het verbod is er nog niet, er is nog ruimte of eventueel met het bedrijfsleven tot afspraken te komen.
Dat meldt AT5.
Uit een onderzoek van AT5 blijkt dat de verkeersveiligheid door de Amsterdammers met een zesje wordt gewaardeerd.
Er zou meer moeten worden gehandhaafd op veiligheid, maar dat gebeurt onvoldoende.
lees verder.........
https://www.ttm.nl/transport/veiligheid ... en/130693/
Re: Amsterdam wil vrachtwagens met dode hoek verbieden
Geplaatst: 23 nov 2020, 19:07
door cortrans
Echt waar hoor.
Het gemeente bestuur van Amsterdam is nu echt de weg kwijt, en doet alles om Amsterdam om zeep te helpen.
Eerst werden de toeristen weg gejaagd, en nu weer het vracht verkeer
Eke vrachtwagen heeft nu eenmaal een "dode" hoek.......
Je zou ook de mensen in Amsterdam eens er op kunnen proberen te attenderen dat er bij elke truck een vorm van gevaar is waar rekening mee gehouden moet worden in plaats van ze te verbieden.....
Re: Amsterdam wil vrachtwagens met dode hoek verbieden
Geplaatst: 23 nov 2020, 20:48
door ELZEN106
Ik denk dat een andere burgemeester al veel zou helpen.
Re: Amsterdam wil vrachtwagens met dode hoek verbieden
Geplaatst: 23 nov 2020, 21:38
door steenhaas1
Die verkeers"deskundige" is niet zo deskundig, hij ziet een auto aan bestuurderszijde en stelt dan dat hij geen dodehoek voorziening heeft en bij die van Pultrum dat die helemaal geen afscherming heeft. Beide onjuist, maar hij ziet dat niet eens al "deskundige".
Hij wil bouwverkeer 's nachts laten rijden, dat vergt toch ook wel enige planning nu moet je op z'n laatst om half vijf van de bouw af zijn omdat het hek dicht gaat. Zoveel verschillende bedrijven leveren op een bouw, om die in de nacht te laten leveren zal niet meevallen dat gaat wel wat kosten.
En dan zegt Utrecht dat bouwen in de stad goedkoper is dan een compleet nieuwe wijk bouwen "omdat er al wegen liggen", maar door zulke ongein en vergunningen, voorschriften en bezwaarschriften zal het altijd duurder worden.
Pas ook in Amsterdam op de Czaar Peterstraat een paar keer moeten lossen, moet je de halve stad door omdat je de Piet Heintunnel niet door mag met de vrachtwagen, terwijl de bouw echt aan het eind van de tunnel ligt.
Re: Amsterdam wil vrachtwagens met dode hoek verbieden
Geplaatst: 24 nov 2020, 06:54
door cortrans
Zo heeft Amsterdam wel meer van die onzinnige regels die heel veel geld kosten als je ze overtreed.
Mijn zoon is afgelopen maand 2 maal met zijn motorwagen (weegt 44 Ton) in het centrum gebied geweest.
Hij moest test gewichten brengen bij het De LeMar theater en bij de Beijenkorf op de Dam.
2x een bon a €1000,- per stuk (ex 9 €euro administratie kosten) omdat het een 7,5 Ton gebied is......
Maar dan moet volgens hun een gewicht van 1,5 ton maar met een busje gebracht worden......
Re: Amsterdam wil vrachtwagens met dode hoek verbieden
Geplaatst: 24 nov 2020, 10:49
door Marcel1970
cortrans schreef: 24 nov 2020, 06:54...
Maar dan moet volgens hun een gewicht van 1,5 ton maar met een busje gebracht worden......
Liever nog op een bakfiets Cor