Pagina 1 van 1

Pools transportbedrijf krijgt 54.800 euro boete voor cabotage

Geplaatst: 05 nov 2020, 18:31
door cortrans
Pools transportbedrijf krijgt 54.800 euro boete voor cabotage
Arjan Velthoven – 5 november 2020


De Duitse BAG blijft hard optreden tegen cabotage, waar nu streng op gecontroleerd wordt.
Een Pools transportbedrijf dat regelmatig de regels overtrad, krijgt nu van de rechter een boete van 54.800 euro.

De BAG legde herhaaldelijk boetes van een paar duizend euro op aan dit transportbedrijf uit Polen, wegens illegale cabotage.

Na een rechterlijke toetsing van de boetes zijn de sanctiemaatregelen van de BAG nu officieel bevestigd.

lees verder........
https://www.ttm.nl/transport/pools-tran ... ge/130256/

Re: Pools transportbedrijf krijgt 54.800 euro boete voor cabotage

Geplaatst: 05 nov 2020, 18:31
door cortrans
En wat doen de Nederlandse autoriteiten??? Die kijken liever de andere kant uit......

Re: Pools transportbedrijf krijgt 54.800 euro boete voor cabotage

Geplaatst: 05 nov 2020, 21:33
door steenhaas1
Nu is cabotage in Duitsland makkelijker te doen dan in Nederland, waar je binnen een paar uur weer over de grens bent.

Re: Pools transportbedrijf krijgt 54.800 euro boete voor cabotage

Geplaatst: 06 nov 2020, 05:27
door cortrans
En toch blijkt hier ook weer dat er WEER meer kilometers door voertuigen met andere kentekenplaten dan uit Nederland gereden is.
Die komen hier echt niet de toerist uit hangen hoor

Re: Pools transportbedrijf krijgt 54.800 euro boete voor cabotage

Geplaatst: 07 nov 2020, 12:57
door trucker10
De vraag is, wie kent de spelregels bij een gewone routine controle door de politie?
Is die vrachtwagen leeg het land binnen gekomen, hoeveel ritten heeft hij gedaan binnen de 7 dagen dat hij in het land was?
De buitenlandse nummerplaten van Jost die in België de winkelketens Carrefour gaan bevoorraden. Zijn ze met een internationale rit in België gekomen, rijden ze daarna maar 3 cabotage ritten?
Ik zie bij elke passage langs de E40 in Leuven de trekkers staan, als ik in het weekend mijn chauffeurskaart ga uitlezen bij LIS in Sint-Katelijne zie ik de trekkers en af en toe zelf volk bij die trekkers lopen ook steeds wit/zwarte kentekens op het voertuig.
Ik denk eerder aan maffia praktijken, jij betaald ons x aantal € en we laten je gerust, wie niet meer betaald rekenen ze even af door een controle.
Hoe kan het dat wij als chauffeur de praktijken wel zien en de controleurs amper iets kunnen of mogen ondernemen, geld is een pest waar velen aan lijden.