Pagina 3 van 3
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 02 aug 2025, 13:19
door Shompie

- 20250802_101006_copy_1500x2000.jpg (46.03 KiB) 1864 keer bekeken
Tweede ritje ging naar Malmo waar ik moest omkoppelen met zo'n 32 meter combi die met 2 trailers doorgaan.
Ik moest daar in de buurt laden voor Denemarken en daarna door naar Sylt. 24 uur maken en dan morgen mosselen laden voor Veenoord. Geen straf, zeker omdat hier de havenfeesten zijn.

- 20250802_121113_copy_2000x1500.jpg (79.29 KiB) 1864 keer bekeken
Tot nu toe valt het niet tegen, geen rare dingen met nachten door of zo. Komt een beetje in de buurt wat ik er van verwacht had.
Nog 1 weekje dan begint het gewone leven weer

Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 03 aug 2025, 12:26
door steenhaas1
En een bekende trailer erbij

Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 03 aug 2025, 13:01
door Shompie
Er zijn 2 transporteurs voor die mosselen.
Ik ben gister ook een biertje wezen drinken met een chauffeur en een charter van Boekel.
Was wel even gezellig. Nu laden en dan op Nederland aan
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 04 aug 2025, 12:12
door peewee
[knip] mezelf even wat duidelijker uitgedrukt
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 04 aug 2025, 12:16
door peewee
Shompie schreef: 29 jul 2025, 17:12
IMG-20250729-WA0011.jpgVandaag de tekeningen terug gekregen na het gesprek van 2 weken geleden.
Het enige wat nu nog definitief gemaakt moet worden is de bak die er op komt. Die komt er niet vast op te staan dus dat heeft geen haast.
2 schotels achter elkaar, die kende ik nog niet. Mag je daar alleen een bak op zetten, of kun je daar ook een oplegger achter hangen?
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 04 aug 2025, 12:40
door steenhaas1
Schuifschotel, voorste en achterste positie waarschijnlijk.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 04 aug 2025, 18:54
door Shompie
Klopt ja, dit zijn de 2 uiterste positie 's van de schuifschotel. Heeft ook weer te maken met de keuring overd de maximale schoteldruk.
Ik krijg er een bakje bij en er is een nieuwe trailer onderweg. Een broshuis. Dubbel uitschuifbaar en 3 Assen gedwongen gestuurd met afstandbediening

Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 04 aug 2025, 22:34
door steenhaas1
Shompie schreef: 04 aug 2025, 18:54
Ik krijg er een bakje bij en er is een nieuwe trailer onderweg. Een broshuis. Dubbel uitschuifbaar en
3 Assen gedwongen gestuurd met afstandbediening
Dat zou in ons werk ook makkelijk zijn, zoiets wordt wel steeds makkelijker (goedkoper) en lichter te krijgen door electronische aansturing ipv al die draaikransen, fuseebesturing die ook eenvoudig een extra aansturing in de cabine kunnen krijgen.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 11 aug 2025, 22:02
door Shompie

- 20250811_110327_copy_1500x2000.jpg (47.21 KiB) 1760 keer bekeken

- 20250811_215441_copy_2000x1500.jpg (34.68 KiB) 1760 keer bekeken
Omdat ik niet zo van afwisseling houd
Zal straks wel wennen worden. Maar ik kan in het weekend altijd nog een ritje Zweden doen....
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 16 okt 2025, 17:37
door Shompie

- 20251013_163702_copy_1500x2000_1.jpg (57.35 KiB) 1084 keer bekeken
Dit is de auto waar ik het voorlopig mee ga doen totdat mijn nieuwe klaar is. De chauffeur van deze auto moet 30 oktober het ziekenhuis in en is er dan zeker 2 maanden uit. De auto is bijna 9 jaar oud en er had tot afgelopen maandag nog nooit een ander mee gewerkt. Het is echt een auto compleet samengesteld door de chauffeur. De auto is van de technische dienst van een Volendams bouwbedrijf. De chauffer is ook een Volendammer. Hij gaat tot 30 oktober met mij mee, daarna krijg ik zijn maat, die normaal mee gaat mee. Ze doen zelf alles plaatsen en instaleren. Keten liften en verlichting bijvoorbeeld.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 06 nov 2025, 19:11
door Shompie
Ik ga morgen weer even bij mijn nieuwe kijken. De auto waar ik nu mee rijd geeft een storen op een hoek sensor en die moet na overleg met vda vervangen worden.
Hij staat nu bij vda in de spuitcabine. Toen hij bij vda binnenkwam hebben ze hem op bokken gezet en is het hele chassis kaal gemaakt. Daarna hebben ze de chassisbalken van voor tot achter ingepakt met hoogwaardig staal. Dus de zijkanten bovenkant en onderkant krijgen een versteviging. Ook word het chassis verlengt naar voren voor de montage van 2 voorpoten. Allebei mogen ze 8 ton dragen zodat ik een 360 graden hijstabel krijg voor de volle 100%. Aan het hulptroepen komen ook alle steunen voor de kisten en de zei afscherming. De hele auto word dicht gebouwd aan de zeikant. Ook komt er tussen de nieuwe liggers een zogenaamd pontonframe, hier komt uiteindelijk de kraan op de staan en hier komt ook de schuifschotel op te liggen.
Al met al een tijdrovend proces. Ik heb er echt eennpaar honderd foto's van. Maar ze hebben mij gevraagd het niet op sociale media te zetten wat ik dus ook niet doe. In heb hem gezien zoals hij word. Ik ben er heengegaan toen ze alles erop hadden zitten om te kijken of alles paste. Het word echt een prachtige auto waarbij echt over alles is nagedacht. Alles word zoals ik, mijn collega of de baas het graag wilde.
De planning is dat hij begin januari naar de scania gaat om hem op kenteken te zetten. Daarna gaat hij nog een paar dagen bij de scania de werkplaats in om het een en ander aan verlichting op te bouwen en aan te passen. Ook komen er op de trekker meerdere camera's die allemaal goed afgesteld moeten worden.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 08 nov 2025, 13:13
door cortrans
Ik ben heel benieuwd wat het gewicht van de trekker worden, gaat? Er zal wel een speciaal transport vergunning nodig zijn, gok ik zo?
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 08 nov 2025, 21:14
door Shompie
cortrans schreef: 08 nov 2025, 13:13
Ik ben heel benieuwd wat het gewicht van de trekker worden, gaat? Er zal wel een speciaal transport vergunning nodig zijn, gok ik zo?
De trekker moet onder de 30 ton blijven. Anders mag ik het centrum van Amsterdam niet in. Hij is berekend op 29 ton inclusief ballastbak. De trailer die erachter komt weegt rond de 12 ton.
Ik krijg een ontheffing voor ondeelbare lading en een vergunning voor kraandelen. Beide tot 65 ton, meer mag niet voor de trekker.
Het is de bedoeling dat ik ook de ballastwagen word voor hun zwaarste telekraan
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 10 nov 2025, 09:45
door cortrans
kijk, bedankt voor deze info
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 10 nov 2025, 22:45
door steenhaas1
Terwijl de auto makkelijk meer aankan(ik weet het uit ervaring

)
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 11 nov 2025, 14:15
door Shompie
steenhaas1 schreef: 10 nov 2025, 22:45
Terwijl de auto makkelijk meer aankan(ik weet het uit ervaring

)
Ik heb bij hetzelfde bedrijf met een R500 gereden op 5 Assen. Bladgeveerd
Daar ging ook zat op. Maar je krijgt op een kraantrekker niet meer, zou niet weten waarom.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 06 dec 2025, 19:44
door Shompie
De trekker is zo goed als klaar. 5 januari word hij gekeurd en als het goed is komt hij dan op kenteken. De trailer is ook al een paar weken klaar en word ook in januari gekeurd.
Ik ga met kerst en oud en nieuw nog rijden bij Hartman en daarna nog even een weekje op vakantie naar de zon. Als het dan goed is ga ik dan met de nieuwe aan de gang.
Ik heb vandaag nog een kastenwand inclusief achterwand bij ben's cabine meubels besteld. Levertijd 18 weken
Die had ik dus even eerder moeten bestellen. Het interieur word uiteindelijk helemaal aangepakt. De zoon van mijn vriendin is stoffeerder en vond het leuk om te doen.
Alles bij elkaar word het dus echt een hele knappe auto. Er is mij door vda gevraagd nog geen foto's te publiceren. Dat is lastig maar ik respecteer het. Dus nog een paar weken wachten

Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 07 dec 2025, 18:00
door steenhaas1
Vol verwachting klopt ons hart, oh nee da's al geweest

Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 08 dec 2025, 06:51
door Shompie
steenhaas1 schreef: 07 dec 2025, 18:00
Vol verwachting klopt ons hart, oh nee da's al geweest
Ik heb vrijdag een poosje met degene staan praten die hem getekend heeft. Die zei zelf dat het niet vaak voorkomt dat hij op deze manier een auto kan tekenen.
Van het weekend een kastenwand besteld. Dus als hij klaar is word er een zaterdag besteed om even op en neer naar Emmeloord te gaan
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 08 dec 2025, 09:59
door cortrans
Een mooi project, ik ben benieuwd wat de uiteindelijke kosten gaan worden van het geheel.
Dit soort trucks blijven gelukkig dan ook wel wat langer in een vloot rijden, om de investering eruit te halen (als het goed is).
Een kennis van mij (Kay Beelen van Beelen autotransport uit Lisse), had ook een Scania V8 6x4 helemaal om laten bouwen tot een showtruck met van alles erop en eraan.
Dik een ton extra kosten, maar wel prijzen mee gewonnen, tot ie bij een ongeluk total loss was....... zo zonde he
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Geplaatst: 08 dec 2025, 11:51
door Shompie
cortrans schreef: 08 dec 2025, 09:59
Een mooi project, ik ben benieuwd wat de uiteindelijke kosten gaan worden van het geheel.
Dit soort trucks blijven gelukkig dan ook wel wat langer in een vloot rijden, om de investering eruit te halen (als het goed is).
Een kennis van mij (Kay Beelen van Beelen autotransport uit Lisse), had ook een Scania V8 6x4 helemaal om laten bouwen tot een showtruck met van alles erop en eraan.
Dik een ton extra kosten, maar wel prijzen mee gewonnen, tot ie bij een ongeluk total loss was....... zo zonde he
Dit is en word geen showtruck, hij word gebouwd met oog voor detail.
Even om je een indicatie te geven, alleen de kraan kost al meer dan 3 knappe trekkers. En dan bedoel ik geen standaard 4Ã2 trekker. En dan heb je het alleen al over de kraan.
Dan snap je dat de kosten voor het V8 pakket of een kastenwand niet de kosten zijn