Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door Marcel1970 »

Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Een testbewijs waarmee Nederlanders evenementen, concerten, musea, theaters en sportwedstrijden kunnen bezoeken, maar bijvoorbeeld ook mee op het terras kunnen zitten, kost vanaf juli maximaal 7,50 euro.

https://www.nu.nl/coronavirus/6128087/t ... -euro.html
Bron nu.nl
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door trucker10 »

Netjes, voor gezinnen die werkloos zijn geworden door de corona crisis en nu ook nog eens 7,5€ moeten ophoesten voor een bewijs dat amper 40 uur geldig is. Je zal aan je kinderen maar de belofte gemaakt hebben om na de corona eens naar een duur pretpark te gaan.
Zo zullen ze op termijn de mensen die het vaccin niet willen, uitsluiten van publieke bijeenkomsten, optredens, reizen, enz.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 16 apr 2021, 19:59
Zo zullen ze op termijn de mensen die het vaccin niet willen, uitsluiten van publieke bijeenkomsten, optredens, reizen, enz.
Zou dit eigenlijk helemaal niet erg vinden.
Ik persoonlijk vind degene die zich niet laat enten een egoïst . Als je het niet voor jezelf doet doe het dan voor een andere kwetsbare.
Ikzelf kan niet wachten tot die prik erin gaat. Ik verwacht de komende week mijn oproep te krijgen.
Dan duurt het nog enkele weken voor je de eerste prik krijgt.
Mijn vrouw krijgt de eerste a.s. woensdag en de tweede 27 mei.
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door BJC »

Ik heb toch zware bedenkingen bij al deze heisa.
Tegen dat de laatsten gevaccineerd zijn , zijn de eersten al hun antistoffen al verdwenen :o ( December 2020 begonnen en al half april )
Misschien gewoon op antistoffen in het bloed testen, die dat corona gehad hebben hebben de antistoffen en zijn ook bij manier van spreken gevaccineerd geweest, en geheel gratis ;)
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door cortrans »

Ik heb op dit moment Corona, maar laat mij nog liever gisteren vaccineren dan vandaag.....
Mijn vrouw (die nu ook positief getest is) en werkzaam is in de thuiszorg, heeft al 2x een oproep gehad, en ook al 2x afgezegd door dat gezeik van Astra Zeneca.
Als dat niet steeds afgezegd was, had ze nu (mogelijk) negatief getest.
Wel een voordeel nu is dat we niet apart in carentaine meten omdat we beide positief zijn
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door trucker10 »

ELZEN106 schreef: 16 apr 2021, 20:35
Ik persoonlijk vind degene die zich niet laat enten een egoïst . Als je het niet voor jezelf doet doe het dan voor een andere kwetsbare.
Ikzelf kan niet wachten tot die prik erin gaat. Ik verwacht de komende week mijn oproep te krijgen.
Dus besluit ik dat mensen die gevaccineerd zijn, schrik hebben van mensen die niet gevaccineerd zijn.
Als je zo 100% overtuigd bent van de werking, hoef je toch geen schrik te hebben van iemand die op zijn natuurlijk weerstand wil opbouwen. Nog nooit ben ik een griepvaccingaan halen, waarom zou ik dus staan te springen voor dit vaccin?

In onze vriendenkring hebben we iemand die 8 dagen het eerste spuitje had gekregen, zoontje raakt besmet via school, zij test positief en haar man die in hetzelfde huis woont, bij haar slaapt, zijn zoontje knuffelt is tweemaal negatief getest.

Onze planner eind de vijftig, zijn vrouw positief, hij test negatief, draagt vanaf nu wel een mondmasker.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door Marcel1970 »

Ook ik behoor tot een risico groep en zit ook te wachten tot ik aan de beurt ben voor een vaccin.
Ik wil die prik graag hebben niet alleen voor mij zelf maar ook voor mijn vrouw.
Omdat ik gezien heb hoe het een grote aanslag op haar was toen ik ziek thuis zat met mijn nierziekte.
Het is in Nederland op het ogenblik een rommelige situatie met vaccineren in alle opzichten.
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door ELZEN106 »

Marcel1970 schreef: 16 apr 2021, 22:01 Ook ik behoor tot een risico groep en zit ook te wachten tot ik aan de beurt ben voor een vaccin.
Ik wil die prik graag hebben niet alleen voor mij zelf maar ook voor mijn vrouw.
Omdat ik gezien heb hoe het een grote aanslag op haar was toen ik ziek thuis zat met mijn nierziekte.
Het is in Nederland op het ogenblik een rommelige situatie met vaccineren in alle opzichten.
Val jij niet in een risico groep Marcel.
Op leeftijd zal je nog wel even moeten wachten.
Als het goed is krijg ik deze maand nog mijn oproep en maak dan direckt een afspraak.
Als ik zie wat voor een formulieren er in moeten worden gevuld dan zou je al bijna afhaken. Dan moet je nog een locatie zoeken (overigens kan dit on-line) Daar heb je 3 mogelijkheden en als je die niet passen moet je bellen.
Wij hebben de keuze tussen Berghem, Wijchen of Veghel.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door cortrans »

Het is inderdaad in Nederland een drama met vaccineren.
Mijn vrouw is net als Marcel zijn vrouw werkzaam in de thuiszorg, en hebben dus voorrang.
Al 2x een oproep gehad voor de 1ste prik, en al 2x nu weer uitgesteld net op het punt dat ze geprikt zou worden, maar moet wel door blijven werken met al die ouderen en hulpbehoevende mensen.
Het risico op besmetting is nog steeds erg groot, en voor de zekerheid heeft zij zich nu ook weer laten testen, en is net als ik nu ook positief getest, dus zitten we allebei nu 10 dagen in thuis isolatie, omdat het testbeleid zo slecht geregeld is in Nederland.
Ik zelf ben bijna 60 nu, en met mijn diabetes, en slechte longen (door een bedrijfspand ongeluk) en hart ook een risico persoon, maar heb nog steeds geen bericht gehad om geprikt te worden.
Ik krijg al jaren de griep prik (al heeft die dit jaar ook niet geholpen) maar ik wil heel graag ingeënt worden.
Ik heb de gevolgen van Corona nu zelf en gezien bij mijn schoondochter die 2 weken ermee op het IC gelegen heeft en nog steeds niet in staat is om normaal te functioneren

Kijk, iedereen moet zelf weten of je een prik wil ja of nee, maar doe je het niet voor je zelf, doe het dan voor een ander.
Ongemerkt kan je het virus overdragen aan een persoon die ongelofelijk ziek ervan kan worden (ook jijzelf hè).
Ook ik en mijn vrouw hebben het “gekregen” van een virus drager die nog niet ingeënt was/is.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
tiny
Beroepschauffeur
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 jul 2019, 20:01
Locatie: sprookjesbos

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door tiny »

ELZEN106 schreef: 16 apr 2021, 20:35
trucker10 schreef: 16 apr 2021, 19:59
Zo zullen ze op termijn de mensen die het vaccin niet willen, uitsluiten van publieke bijeenkomsten, optredens, reizen, enz.
Zou dit eigenlijk helemaal niet erg vinden.
Ik persoonlijk vind degene die zich niet laat enten een egoïst . Als je het niet voor jezelf doet doe het dan voor een andere kwetsbare.
ik ben het niet met deze uitspraak eens..

doe alles om besmetting te voorkomen,
we hebben zelfs de leer ambtenaar op ons dak, en de school coördinator omdat we onze kinderen niet naar school gestuurd hebben..
omdat ik vind dat de scholen een verzamelpotje zijn..en dit weer verspreid naar huis..
draag ook een mondkapje als dit moet, en ga alleen als het hoog nodig is..
en iedereen hier...in dit gezin, en nee ... niemand vind dit leuk..

ik gewoon twijfels over die vaccinatie..

en wat de regering roept... is ook niet altijd waar...
zijn er zelfs bij die vergeet achtig worden..

de hele situatie ... klopt gewoon niet..

er wordt flink verdient... ze verdienen er niet alleen aan sommige worden zelfs stinkend rijk
met testen en vaccinaties

en als het om geld draait... vertrouw ik niemand..
want net die mensen gaan over lijken... letterlijk en figuurlijk

dus neem het mij niet kwalijk als ik even wacht met vaccinatieneren,
tot ik er meer vertrouwen erin krijg ...

en ja.... ik wil zeker wel dat hier een oplossing voor komt...
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door cortrans »

Hoe je het ook bekijkt Tiny, (in mijn ogen dan hè) is de enige oplossing om deze pandemie onder controle te krijgen dat IEDEREEN gevaccineerd moet zijn.
Zolang er nog steeds mensen niet gevaccineerd zijn, blijf je besmettingen houden.
Ik ben het er wel mee eens dat de regering er een ongelofelijke bende van maken, maar zaak blijft dat we deze pandemie onder controle moeten krijgen, en dat gaat niet lukken als we niet vaccineren.
Tja, de kans op de hoofdprijs in een loterij is groter dan op complicaties door het Vacinatie gebeuren.
En welke zekerheid hebben we nu eigenlijk in het leven.......
Ik weet er enkele, je betaald (veel) belasting, en je gaat dood, en verder???
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door Marcel1970 »

ELZEN106 schreef: 16 apr 2021, 22:22
Marcel1970 schreef: 16 apr 2021, 22:01 Ook ik behoor tot een risico groep en zit ook te wachten tot ik aan de beurt ben voor een vaccin.
Ik wil die prik graag hebben niet alleen voor mij zelf maar ook voor mijn vrouw.
Omdat ik gezien heb hoe het een grote aanslag op haar was toen ik ziek thuis zat met mijn nierziekte.
Het is in Nederland op het ogenblik een rommelige situatie met vaccineren in alle opzichten.
Val jij niet in een risico groep Marcel.
Op leeftijd zal je nog wel even moeten wachten.
Als het goed is krijg ik deze maand nog mijn oproep en maak dan direckt een afspraak.
Als ik zie wat voor een formulieren er in moeten worden gevuld dan zou je al bijna afhaken. Dan moet je nog een locatie zoeken (overigens kan dit on-line) Daar heb je 3 mogelijkheden en als je die niet passen moet je bellen.
Wij hebben de keuze tussen Berghem, Wijchen of Veghel.
Ja ik zit in een risicogroep Harrie als ik geprikt wordt gaat dat via het ziekenhuis volgens de internist mag ik somige vaccins niet hebben daarom mag dat niet via de huisarts alleen moeten ze die vaccins wel hebben en dat is nog niet het geval
Mijn vrouw is vorige maand gevaccineerd met Astra Seneca is ze drie dagen flink ziek van geweest afspraak maken was een drama grote prik locatie zit hier bijna om de hoek in Wijchen maar daar kon ze niet terecht ze moest naar Tiel..
Met huidige strategie gaat het nog wel een tijdje duren voor dat versoepeling kunnen worden doorgevoerd.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door trucker10 »

Personen die gevaccineerd zijn, kunnen nog steeds drager zijn van het virus, enkel worden ze er minder erg ziek van.
De vaccinatie is enkel om er minder erg ziek van te worden, ook moet je nog steeds je mondmasker dragen, aan social distancing doen, om mensen die nog niet gevaccineerd zijn te " beschermen "
Het vaccin boost je immuun systeem, waardoor je een betere afweer opbouwt voor je besmet geraakt, ben je niet gevaccineerd dan moet je eigen immun systeem alles gaan opbouwen.
Ik heb gisteren een foto zien verschijnen van een longscan, heisa tot en met tot er iemand uit de medische wereld reageerde dat die witte vlekken niet de oorzaak van een virus waren, maar van een infectie die ook door griep kunnen veroorzaakt worden.
Pfizer raadt al een derde vaccin aan en zijn niet zeker of het geen jaarlijkse weerkerend spuitje gaat worden, net zoals het sars1 onze vroeger griep virus dat jaarlijks de ronde doet, waar ook jaarlijk mensen aan sterven > influenza.
Voor mij zijn de bijwerkingen er nog teveel aan, de kans is 50/50 Covid-19 krijgen en afzien of afzien van de bijwerkingen.
Studie zouden zelf aantonen dat 0,8 % van wie ingeënt is dit jaar alsnog aan Cocid-19 zal overlijden, omdat je nog steeds besmet kan geraken met de prik dat je gekregen hebt.
Waarschijnlijk gaan ze hun vaccins wel fine tunen op de varianten en zullen de bijwerkingen aangepakt worden, ze hebben ook weinig tijd gekregen om het beestje bij zen nekvel te pakken.
laat ons hopen dat ze op korte termijn op het juiste spoor zitten, maar ze hebben tot op vandaag de oude Sars1 ook nog niet verslagen, soms zitten ze zelf met de griepspuit verkeerd omdat er een andere variant de kop opsteekt.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
tiny
Beroepschauffeur
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 jul 2019, 20:01
Locatie: sprookjesbos

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door tiny »

ik ben het er wel mee eens dat er iets moet gebeuren..
en dat je een keer sterft staat ook vast...

maar er is... was een wedstrijd voor wie het eerste medicijn vond...
die sleept het meeste geld binnen...
en dat is wat mij zorgen baart...

het gaat hier niet meer om de zorg van de mens...
maar het geld...

heeft het achteraf bijwerkingen... het geld is binnen...
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door trucker10 »

Mijn zus van 63 jaar oud, werkt mee aan de studie van J&J, ze weet niet of ze het product ingespoten krijgen of een placebo krijgen, wel staat vast dat ze om de drie maand 36 uur terug naar de studie moet en dit tot eind 2022. Voor deze studie heeft ze 3.000€ gekregen, vorig jaar is ze zelf naar Utrecht geweest voor een bepaalde studie, 1 overnachting en nadien nog tweemaal op controle 2.500€ kassa, kassa belastingvrij.
2018 heeft ze bij een studie een zware longontsteking opgelopen, ze is drie weken moeten blijven, alles op kosten van de onderzoekers.
Daar ze voor i_mens, het gaan slapen bij oudjes boven de 90 jaar en vervoer van ouderen van- en naar de klinieken mag werken, veronderstelt ze dat ze de prik heeft gekregen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Testbewijs voor horeca, museum of evenement kost vanaf juli maximaal 7,50 euro

Bericht door cortrans »

trucker10 schreef: 17 apr 2021, 16:57 Personen die gevaccineerd zijn, kunnen nog steeds drager zijn van het virus, enkel worden ze er minder erg ziek van.

Waarschijnlijk gaan ze hun vaccins wel fine tunen op de varianten en zullen de bijwerkingen aangepakt worden, ze hebben ook weinig tijd gekregen om het beestje bij zen nekvel te pakken.
laat ons hopen dat ze op korte termijn op het juiste spoor zitten, maar ze hebben tot op vandaag de oude Sars1 ook nog niet verslagen, soms zitten ze zelf met de griepspuit verkeerd omdat er een andere variant de kop opsteekt.
inderdaad Daniël, mijn vrouw en ikzelf krijgen elk jaar de griep prik, en we zijn een maand geleden ook allebei doodziek geweest van de griep (allebei 2x negatief getest op COVID-19).
Ik verwacht ook dat we elk jaar weer een spuit zullen krijgen.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”