Wat je zoal tegenkomt

Plaats in dit topic alles wat je kwijt wil, en nergens anders kan plaatsen

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Wat je zoal tegenkomt

Bericht door BJC »

Soms kom je van die dingen tegen dat je zegt, hoe is dat mogelijk !

Ik moet een graafmachine gaan afleveren in de heirbaan 144 te Melsele ( België ).
T'is bij manier van spreken achter de hoek bij ons.
Rij ik daarnaartoe en ga aankloppen bij huisnummer 144. (zie plan) :mrgreen:

Ik: Goedendag meneer, zou het kunnen dat ik hier een graafmachine moet komen afzetten ?
Diene mens: Neen, zeKer niet.
Ik: herhaal het adres om zeker te zijn maar is dus niet hier.
Diene mens: Ja maar de huisnummers zijn veranderd en vroeger was het hier 150 maar nu ben ik 144.
Ik, dank U, dan ga ik eens navraag doen bij het oud huisnummer 144.

Ik: stap naar het oud nummer 144 adres (zie nogmaals plan) en staan daar twee ouwe mannekes te gluren vanuit hun serre, van, daar komt er ene af zenne, wat moet diene hebben !?
Ik: goeden dag, zou het kunnen dat ik hier een graafmachine moet afzetten ?
Ouwe mannekes: duidelijk zeker van hun stuk, neen, zeker weten dat het hier niet is.
Wat moet gij afzetten ?
Ik: Een graafmachine.
Neen neen, zeker niet, wat adres ?
Ik: 144 heirbaan Melsele.
Ouw mannekes: Ja maar vroeger waren wij 144 nu 158, 144 is hier een beetje verder.
Ik, daar kom ik van en daar is het ook niet.
ik zoek het wel uit, dank u en goed weekend.

Afbeelding

Bel ik de klant op en zeg, uw adres klopt niet.
Klant: Jawel, het adres is juist.
Ik: Sorry, maar ik heb daar aangebeld en daar is het zeker niet.
Klant: Jawel, zeker weten, garages, grint en een knotwilg die geknot is. maar weet je wat, ik stuur U een plannetje via Whatsapp.
Ik: O.k. dan komt het zeker in orde.

Stuurt hij mij een plan :shock:
Afbeelding

Zijn plan was nog minder dan dat, en de straatnaam stond er niet bij, enkel de parking en de huizen met een stukje straat.
Maakt niet uit, ik zal het zo wel vinden, rij ik richting gevangenis van Beveren en ja, daar zie ik iets dat erop lijkt.
Ik zet mij langs de kant en stap naar een mens die daar staat te koekeloeren.
Ik vraag of dit de plaats is zoals de foto en probeer hem de foto te laten zien.
De Corona heeft hem in zijn greep en hij deinst achteruit, ik vraag hem nogmaals te kijken en strek mijn arm zover ik kan om die anderhalve meter te bereiken, hij kijkt van een afstand en zegt, ja, dat is hier.
Mooi zo, hebt U weet of ik hier een graafmachine moet komen afzetten voor werken die er gaan uitgevoerd worden ?
Diene mens, Neen, dat weet ik niet, voor wie is het misschien ?
Ik: Tja, dat weet ik niet, ik heb enkel een telefoonnummer en een zekere Thimoty.
Diene mens, ha ja, dat weet ik niets van, misschien voor mijn buren ofzo.
Gaat diene mens verder met, maar ik weet wel dat er een graafmachine hier moet afgezet worden, maar weet niet door wie.

:shock: :shock: :shock:

Wtf, er stopt een vrachtwagen met een graafmachine voor de deur, dan kan er misschien wel een belletje gaan rinkelen van hé, die is misschien wel voor hier. :roll:
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat je zoal tegenkomt

Bericht door cortrans »

Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan hè 😂😂
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Wat je zoal tegenkomt

Bericht door trucker10 »

cortrans schreef: 18 mar 2021, 06:03 Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan hè 😂😂
Mijn eerste klant op amper 28 km gaat pas open om 9 uur mijn laatste klant ( klant 7 ) mag ik leveren tot 14u30, maar uit ervaring weten we bij Makro dat we om 14u15 al niet meer kunnen aanmelden. Mensen beginnen ook al om 7 uur, klant 5 en 6 zijn dan ook nog eens onder de middag dicht tussen 12 - 13 uur, van klant 6 naar 7 de Makro Deurne moet ik nog een deel autosnelweg Antwerpen op.

Mijn rit vandaag moest omgekeerd zijn 1ste klant 7 uur open, 2de klant 8 uur open 3de klant 7u30 open.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat je zoal tegenkomt

Bericht door cortrans »

Heerlijk hè, mee denkende klanten
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Wat je zoal tegenkomt

Bericht door BJC »

Die begin uren van klanten is bij ons ook soms dikke sh*t.
Het komt dikwijls ook niet mooi uit om een deftige ronde te doen als je aan de klant zijn willetje meedanst, laat staan dat er soms klanten zijn die eisen om dat uur leveren en om dat uur ophalen :evil:
Krijgt de colére denk ik dan :roll:

Bouwvakkers beginnen heel vroeg, 6 uur is geen uitzondering, kantoren meestal vanaf 8:00h. en winkels hebben hun openingsuren vanaf 9:00 h. soms 10:00 h: en particulieren die zijn nooit open :lol:
De bouw stopt om 14:00 of 15:00 h. en voor een voorlevering is het meestal aan de latere kant, dus niemand daar om te helpen en dikwijls ketting en hangslot erop. Met de adressen of plannetjes die ze meegeven ben je ook al aan het zoeken waar je moet zijn. Miserie tot en met.

Vandaag ook weer, Bornem, rijksweg z/n :shock:
JC
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Wat je zoal tegenkomt, geen plan gekregen ?

Bericht door BJC »

Deze week was het weer zover.
Kom ik aan het aangegeven adres om te leveren; bel ik even naar de klant om zeker te zijn.
Komt zoals zo dikwijls, heb je geen plan gekregen, ik heb er eentje meegestuurd ! :o
We houden het op een voorzichtig, ik zal het nog even controleren of ik vooralsnog toch geen plan meegekregen heb.
Moet ik tot mijn grote spijt toegeven dat hij werk voor niets heeft gedaan en dat ik geen plan heb gekregen. :oops:
Ik moet verder met, er is een loods en daar mag je het binnen zetten, wat we ook gaan doen natuurlijk. :mrgreen:
Ik stel mij dikwijls de vraag waarom er geen plan bijgevoegd wordt als de klant het meestuurt :?:

Een filmpje van wat je dan kan tegenkomen zonder plan.
https://youtu.be/6Xux3MHDsy8
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat je zoal tegenkomt

Bericht door cortrans »

Mooi om te zien zulke filmpjes, tja dat in dat in soort werk.....
Ik heb pas ook een aanbod gekregen om in de machine verhuur aan het werk te gaan (bij Loxam) in Amsterdam, ik heb er toch maar voor bedankt....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Wat je zoal tegenkomt

Bericht door BJC »

Ik doe het werk wel graag, er is variatie en je komt in contact met verschillende soorten mensen.
Maar ... er is altijd een maar hé.
Er komt veel meer bij kijken en de voorbereidingen " info" zijn meestal heel summier.
Ik zal nog een filmpje plaatsen over hoe een ander de situatie inschat en je waarschuwt voor alle mogelijke problemen, die dan best mee blijken te vallen.
Of je komt ergens van terug en ze vragen, en viel het goed mee om de straat in te rijden ?
Dat viel best mee, maar twee straten verder was het p*tv*rd*kk* toch heel krap, er zijn daar werken aan de gang.
Maar ja, ze rijden niet met de vrachtwagen en schatten de situaties anders in.
Uiteindelijk is het grootste probleem de uitzwaai, maar die kan ik nog niet filmen ;)
JC
Plaats reactie

Terug naar “Overige (onzin)”