Alles over de nieuwe MAN TGX

Plaats en lees in dit topic al het nieuws van het betreffende merk

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Alles over de nieuwe MAN TGX

Bericht door Marcel1970 »

Alles over de nieuwe MAN TGX

MAN heeft maandagavond in Bilbao haar nieuwe truckgeneratie onthuld.
Belangrijke aandacht daarbij was er natuurlijk voor het vlaggenschip TGX, maar ook de TGS, TGM en TGL worden vernieuwd.

https://www.ttm.nl/trucks/man/fotos-all ... gx/124007/
Bron ttm.nl
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Alles over de nieuwe MAN TGX

Bericht door cortrans »

Persoonlijk vindt ik MAN's geen uitgesproken mooie auto's, zeker de TGX met die hoge voorruit vindt ik spuug lelijk, maar het zijn wel hele fijne auto's om mee te werken.
Het nieuwste model is ook nu weer niet (optisch) gigantisch veranderd, wat de Scania weer wel is bijvoorbeeld, maar zeker geen slechte werkplek.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Pierre
Chauffeur
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2019, 16:46

Re: Alles over de nieuwe MAN TGX

Bericht door Pierre »

Ik heb hem even bekeken. Schitterende auto, ik heb lang MAN gereden en vond het een fijne auto om in te rijden.
Ik ben totaal niet merkgericht, ik heb nu een DAF SuperSpace en ben er bijzonder content mee maar zou hem serieus zo ruilen voor zo'n MAN TGX.
Wel een standairco erop zoals ik nu heb, alleen over het bed valt te twisten. Dat is in geen enkele auto beter als in een DAF.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Alles over de nieuwe MAN TGX

Bericht door cortrans »

Inderdaad Pierre, ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar enkele jaren geleden zij ik altijd, voor de ideale truck heb je het bed van een DAF nodig en de automaat van een Volvo.

Ook ik heb jaren met MAN's gereden, de TGX en de XT Commander, maar inderdaad, het waren zeker een fijne truck's.
Niet de mooiste aan de buitenkant, maar wel alles op de juiste plek
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Pierre
Chauffeur
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2019, 16:46

Re: Alles over de nieuwe MAN TGX

Bericht door Pierre »

Ik vind dat je met zo'n TGX zeker wel voor de dag kan komen. Aan techniek en goede automaat zal het tegenwoordig ook niet liggen, er worden geen slechte auto's meer gemaakt.
Het zal meer aan de eisen en wensen van de koper (werkgever) liggen waarbij allerlei factoren een rol spelen; prijs, verbruik etc. Ik geloof niet dat je als chauffeur veel in te brengen hebt, op uitzonderingen na natuurlijk. Koopt hij DAF dan rijd je DAF, koopt hij Scania dan rijd je Scania.
Nou maar hopen dat ze bij KLG weer eens een paar MAN's aanschaffen en ik de primeur krijg :-)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Alles over de nieuwe MAN TGX

Bericht door cortrans »

Ach vaak speelt het ook een rol waar de dealer zit en dergelijke, of zoals bij ons, welk merk wij zelf in de portefeuille hebben.......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws over MAN trucks”