Benelux-controle op vrachtvervoer : bijna 1 voertuig op 3 in overtreding

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Arjan Velthoven – 27 september 2019

De inspectiediensten van de drie Benelux-landen hebben samen op woensdag 25 september, op verschillende locaties in de Benelux , controles uitgevoerd op het transport met vrachtwagens.
1 op de gecontroleerde voertuigen bleken in overtreding.

lees verder.............
https://www.ttm.nl/transport/benelux-co ... ng/119940/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Re: Benelux-controle op vrachtvervoer : bijna 1 voertuig op 3 in overtreding

Bericht door cortrans »

Tuurlijk, het geeft wel een vertekend beeld, omdat de controleurs drommels goed weten welke vervoerders ze moeten aanhouden, maar toch zegt het wel weer iets over het grote probleem in de (internationale) transport sector.
Blijkbaar is het nu eenmaal voor bepaalde vervoers sectors niet mogelijk om de nu geldende wetgeving goed na te leven.
In mijn ogen moet de hele rijtijdenwet dan ook op de schop en veel duidelijker en werkbaarder ingericht worden.
Vaak heb je als chauffeur ook weinig keuze omdat een werkgever je "dwingt" om de lading wel op tijd ergens af te leveren, maar de chauffeur in kwestie te maken heeft met files en andere vertragingen die de planning in de war schoppen.
Hoe het nu wel beter moet, weet ik eigenlijk ook niet, want er zullen altijd "lieden" blijven die tot het uiterste van de wet (of er net overheen) gaan.
Geen enkele rijtijdenwet zal voor iedereen goed uitpakken......... De één wil dit, en de ander weer dat....
gr. Cor

steenhaas1
Admin

Bericht door steenhaas1 »

Hoe je auto eruit ziet/onderhouden is maakt echt wel uit.
Een charter werd meegenomen voor overbelading, het was druk op de controleplek en de technische man wilde liever een andere (stenen)wagen nakijken die er wat minder uitzag en onze charter mocht zonder verdere controle(verbaal) verder. Hij was blij dat er een concullega met een wat minder goed onderhouden spul ook meegenomen werd, anders had het hem waarschijnlijk wel wat pecunia gekost.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Scania 1015 schreef: 29 sep 2019, 11:21
cortrans schreef: 29 sep 2019, 11:13 Tuurlijk, het geeft wel een vertekend beeld, omdat de controleurs drommels goed weten welke vervoerders ze moeten aanhouden
Schijnbaar niet, slechts één op de drie was raak ;)
Ja die rijtijdenwet, hoe je die ook verandert het is nooit goed.
Dat er wat dingen vereenvoudigd kunnen en moeten worden is duidelijk.
En toch kan ik bijna niet geloven dat 1 op de 3 chauffeurs er een bende van maakt en de regels aan zijn laars lapt Ger.
Mijn inziens is er wel degelijk een bepaalde selectie op bijvoorbeeld koelvervoer en dergelijke, alleen hadden de meeste het nu wel voor elkaar?????
Tuurlijk hebben we allemaal wel enkele keren per jaar een foutje op de kaart staan, maar dat 1 op de 3 dit bewust doet, kan ik mij bijna niet voorstellen......
gr. Cor

Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”