Platformen in transport: kans of zorg?

In dit forum deel staat al het nieuws over truck platooning, en het rijden in de toekomst...........

Moderator: trucker10

OnderzoekerKeith
filekijker

Platformen in transport: kans of zorg?

Bericht door OnderzoekerKeith »

De transportsector krijgt steeds meer digitale tools. Zo komen er bijvoorbeeld meer platformen op de Nederlandse markt die vrachten en vervoerders aan elkaar koppelen: van kleinere platformen tot grote spelers zoals Uber Freight. Maar wat betekent dat voor vrachtwagenchauffeurs, eigen rijders en transportbedrijven? Wordt het makkelijker om vrachten te vinden en efficiënter te werken? Of zorgt het juist voor meer afhankelijkheid, extra concurrentie en druk op tarieven?

Heb je hier ideeën, verwachtingen of ervaringen over die je graag zou willen delen? Dan kom ik graag met je in contact. In het kader van een onderzoek van de universiteit te Tilburg spreek ik graag mensen uit de praktijk hierover in een gesprek van +/-20 minuten. Ervaring met platformen is niet nodig; ook je verwachtingen of zorgen zijn interessant. Het zou mij enorm helpen om hier meer zicht op te krijgen!

Interesse om je mening te delen? Stuur mij gerust een privébericht, maar je kan mij ook direct bereiken op k.k.murphy@tilburguniversity.edu
Plaats reactie

Terug naar “Trucks en de toekomst.......”