Waar gaat de reis heen.

Plaats hier waar je naar toe gaat met je volgende rit

Moderator: trucker10

cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Re: Waar gaat de reis heen.

Bericht door cortrans »

donderdag 30-1: (een drukke dag) met de combo naar Waalwijk > wisselen voor een VW ID4, hiermee documenten ophalen in Aartselaar (B), dan deze ID4 afgeven in Antwerpen en wisselen voor een Opel Vivaro > deze weer wisselen en documenten afgeven in Waalwijk > voor een Opel Mokka > deze wisselen voor een Audi A4 > deze wisselen in Weert voor een Auti TT roadster > en deze weer wisselen in Duivendrecht voor een VW Tiquan, en hiermee naar huis
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Trieftol
Chauffeur

Bericht door Trieftol »

Morgen eerst wat deuren in Nunspeet plaatsen.
Daarna een bakwagen steigermateriaal ophalen in het oude centrum van Enkhuizen voor zwaag.
Daarna weer laden zwaagdijk-oost voor vrijdag.
#Koetelaar
trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Morgen 6 haspels laden bij B-cable voor de power-shop (buren) in Tildonk, daarna bellen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
ELZEN106
Beroepschauffeur

Bericht door ELZEN106 »

Morgen Zeeland (N.br.) - Venlo - Soesterberg - Zeeland - Venlo - Zeeland
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

vrijdag 31-1: met de Tiquan naar Lijnden, wisselen met de Actros > la Amstelveen > la Weesp > lo/la Duivendrecht > la Amsterdam-zuidoost > lo Zwaag > la Purmerend > la Zaandam > lo Amsterdam-zuidoost > la Lijnden > lo/la Hillegom > lo Heemstede > lo Amsterdam-zuidoost > lo Zaandam > Actros weer wisselen in Lijnden, en met de Tiquan naar huis
gr. Cor

trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

We zijn al voor geladen met 9,3T gietijzer, deel voor Langemark-Poelkapelle > losafspraak 7 a 7u30 , dus rond 5 uur vertrekken, daarna Tielt, dan via Bornem andere tankpas gaan ophalen en terug naar Sertrans Brussel om nog een vrachtje in Elsene te gaan leveren voor 14u30, daarna week-end
Schots en Scheef
Chauffeur

Bericht door Schots en Scheef »

Zeewolde, lopik, Scherpenzeel. Laden Rijssen voor Hoogeveen. Die voor 16 uur leeg gooien dan bij de schuur kijken wat er nog moet gebeuren
steenhaas1
Admin

Bericht door steenhaas1 »

Twist en Ane lossen, dan Almelo laden voor Noordwijkerhout en Pijnacker.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Trieftol
Chauffeur

Bericht door Trieftol »

Gelost Opmeer en Westzaan.
Straks Zwaagdijk-oost laden voor Lelijkstad.
Daarna weer laden voor maandag.
Daarna dag van de chauffeur in Opmeer op de zaak met een warme hap.
( ze vonden dat er in december al te veel is)
#Koetelaar
trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Maandag pas laden om 8 uur in Puurs voor Tata-steel Velsen-Noord, daarna iets afhalen in Gorinchem, dus heel veel kilometers op Nederlandse bodem met mijn vuile Daffie
Schots en Scheef
Chauffeur

Maandag naar Emmen, trailer ophalen met spanten, lossen bij de klant. Dan een koeler zoeken, lege euro's erin, lossen en laden Wolvega voor Gullegem dinsdag om 7 uur lossen.
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

trucker10 schreef: 31 jan 2025, 17:08 Maandag pas laden om 8 uur in Puurs voor Tata-steel Velsen-Noord, daarna iets afhalen in Gorinchem, dus heel veel kilometers op Nederlandse bodem met mijn vuile Daffie
Zo, lekker "bij mij om de hoek" lossen Daniel, wel eerst het daffie wassen voor je deze mooie streek in rijd he haha
gr. Cor

steenhaas1
Admin

"Mooie" streek, één van de meest vervuilde gebieden in Nederland. ;)
aan het eind van de weg
Liene
Chauffeur

Bericht door Liene »

Na mijn ritje Hoorn- Eindhoven- 2x Maastricht- Kerkrade-echt en retour Wognum kan het niet altijd een feest zijn bij Loos.

Maandag met een ervaren Mercedes op pad.
7.00 laden in broek op Langedijk voor Utrecht - Utrecht laden en afkoppelen in Veghel. In Veghel andere oplegger en laden voor de Deka in Velzen dus dan weer richting noord- Holland om te lossen. Daarna naar Wognum of ze moeten nog wat verzinnen.
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

steenhaas1 schreef: 01 feb 2025, 12:34 "Mooie" streek, één van de meest vervuilde gebieden in Nederland. ;)
uhhh ja, maar daar leeft ook wel de hele regio van.....
Tata steel wil best verschonen, maar dat kost ook wel de nodige euro's en tijd, helaas.
Het probleem is dat al die import bewoners hier eerst goedkoop een huis gekocht hebben en nu klagen over de lucht van Tata en Schiphol, aangevoerd door advocaat mevr Benedict, die hier bakken met geld mee verdiend (over de rug van diezelfde klagers).
Ik woon hier nu ook bijna 7 jaar, en ja, er is inderdaad meer roet aanslag hier, maar ik woon in een appartementen complex met allemaal oud-medewerkers van Tata/Hoogovens, en al die mensen leven nog steeds, dus het zal ook allemaal best wel "iets" opgeklopt worden om Tata en Schiphol weg te krijgen en goedkoop in een mooie streek te kunnen wonen.
gr. Cor

steenhaas1
Admin

Tata stelde ook steeds maatregelen om schoner te produceren uit, ondanks winsten. En nu houden ze de hand op, zodat Henk en Ingrid moeten gaan betalen voor hun vergroening. Gooi die hele tent maar dicht, of stel de directie hoofdelijk aansprakelijk, kijken of ze het dan wel zelf kunnen dat vergroenen.
aan het eind van de weg
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Tja, het is inderdaad makkelijk praten voor buitenstaanders, om die hele tent dicht te gooien.......
Zoals ik al eerder schreef, leeft de hele regio van Noord-Holland hiervan, en heeft Tata 11500 werknemers, en dan nog, al die bedrijven uit deze regio erbuiten die hun werk en inkomsten aan Tata te danken hebben.
Had Tata eerder moeten beginnen met schoner produceren? Ja, absoluut (maar daar hangt een flink kosten plaatje aan)
Mede door al die "groene" milieu clubs worden de regels steeds weer veranderd, lees strenger, en dan moet je als bedrijf daar weer op in spelen.
De investeringen die Tata doet zijn zeker niet gering, maar helaas (zoals met alles, qua milieu) gaar het niet in 1 jaar, en vergt dat tijd.
Sluiten is dus een te makkelijke oplossing.
In de regio Rotterdam, Moerdijk en Zuid-Limburg zitten ook veel chemische bedrijven, ook sluiten dan maar?

Helaas draait alles om geld Henk, geld dat er niet altijd is, omdat er nu eenmaal ook winst gemaakt moet worden om al die mondjes te kunnen voeden.

Tuurlijk wil ik ook in een schonere omgeving wonen, maar we moeten wel realistisch blijven
gr. Cor

trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

De regelgeving opgelegd door Frans Timmermans, die subsidies gaf aan de groene clubjes nekt vele bedrijven, ook Arcelor Mital moet " groener " worden, de nieuwe CEO legt wel uit dat ze dat op termijn willen doen, echter verhuizen ze delen naar andere laden waar de regulities stukken milder zijn.
Dat ganse milieu gedoe, en die Europese regering met Ursula mag van mij per direct opgedoekt worden, met geld gaan we de metrologische omstandigheden niet wijzigen, 30 jaar geleden was het een gat in de ozon laag, nu is het droogte, opwarming terwijl statistieken andere beelden tevoorschijn geven.
Met de bedrijven en burgers uit te zuigen om hun grote slier te blijven betalen los je het niet op, ze creëren problemen die er niet zijn om riant hun clubje te dienen.> WEF
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

+1
gr. Cor

trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Morgen om 8uur de goederen van Attema Gorinchem, lossen bij Eltra in Evergem, wsl daarna laden bij ABB ( buur) voor ?? maar om 12 uur moet ik in de Neckerhall te Mechelen zijn om goederen van een beurs te helpen demonteren en vervoeren.

Edit: Planning gewijzigd full rit ABB, Mechelen valt weg omdat klant een vrachtwagen met lange laadklep had gevraagd.
steenhaas1
Admin

cortrans schreef: 02 feb 2025, 11:05
Helaas draait alles om geld Henk, geld dat er niet altijd is, omdat er nu eenmaal ook winst gemaakt moet worden om al die mondjes te kunnen voeden.

Tuurlijk wil ik ook in een schonere omgeving wonen, maar we moeten wel realistisch blijven
Als al die mondjes kunnen gevoed zijn, gaat het grote geld naar mensen die het niet nodig hebben en die het geen r##t scheelt dat de omgeving vergiftigd wordt. Daarom is er weinig gedaan aan het verminderen van de uitstoot, ook omdat de toezichthouder zijn werk niet (goed) deed.
aan het eind van de weg
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Dinsdag 4-2: met de Tiquan naar Waalwijk, vanuit daar weer met een combo naar Aartselaar (B), voor het post ritje > Waalwijk, daarna??
gr. Cor

peewee
Chauffeur

Bericht door peewee »

cortrans schreef: 01 feb 2025, 15:13
steenhaas1 schreef: 01 feb 2025, 12:34 "Mooie" streek, één van de meest vervuilde gebieden in Nederland. ;)
Ik woon hier nu ook bijna 7 jaar, en ja, er is inderdaad meer roet aanslag hier, maar ik woon in een appartementen complex met allemaal oud-medewerkers van Tata/Hoogovens, en al die mensen leven nog steeds, dus het zal ook allemaal best wel "iets" opgeklopt worden om Tata en Schiphol weg te krijgen en goedkoop in een mooie streek te kunnen wonen.
Wat een merkwaardige kort-door-de-bocht-redenatie. Ja, er zijn nog mensen die hun pensioen halen bij Tata, maar weet je ook hoeveel mensen er hun pensioen niet halen, hoeveel jonger de gepensioneerden sterven t.o.v. de gepensioneerden in andere delen van het land, hoe goed hun gezondheid op deze latere leeftijd nog is, ook weer in vergelijking met die anderen?
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Laten we het niet overdrijven he?. Ja, er zullen op een bepaalde afdeling zeker meer longklachten zijn (geweest) in het verleden, maar Tata is al langere tijd bezig met "vergroenen'.
Het bedrijf is zo groot, dat het onmogelijk in korte tijd helemaal "schoon" te krijgen is, of de Overheid moet dik mee betalen (maar dat willen die milieu rakkers weer niet).
Helaas heeft Noord-Holland 2 grote "vervuilers" (Tata, en Schiphol), die je nu eenmaal niet zomaar kan opdoeken, dus zal er
(veel) geld nodig zijn om de processen schoner te krijgen.
De milieu fraeks zullen zeggen, sluiten die bedrijven of verplaatsen, maar waarheen????
Naar het buitenland???
Alsof de "overlast" aan de grens stopt?
Kijk naar de regelmatig over Nederland komende Sahara regens, Duizenden kilometers gaat dit door de lucht.
Stel dat we de productie van staat bij Tata naar India verplaatsen, waar zeker niet schoner gewerkt wordt dan in Nederland, zal de vervuiling dan hier ook niet merkbaar zijn?
Het Duitse Ruhrgebied, zo dichtbij over de grens, geeft hetzelfde stof door de lucht hierheen.
Nee, in mijn ogen is de beste oplossing dat de Overheid, een gunstige lening vertrekt zodat het proces versneld verschoond kan gebeuren, daar is de werkgelegenheid EN de gezondheid mee gebaad.
gr. Cor

cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

woensdag 5-2: aangezien de trekker/oplegger uit Alkmaar in onderhoud is: met de combi naar Waalwijk, daar wisselen voor een Peugeot 308, deze wisselen in Barendrecht voor een Polestar 2, deze weer wisselen in Waalwijk voor????
gr. Cor

Trieftol
Chauffeur

Bericht door Trieftol »

Morgen met 2 deuren van 5x5mtr naar Schore.(3.40 breed , 4.20 hoog)
Maar of ik eerst even een deurtje wilde plaatsen in Moerdijk, je komt er toch langs
#Koetelaar
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

cortrans schreef: 04 feb 2025, 16:25 woensdag 5-2: aangezien de trekker/oplegger uit Alkmaar in onderhoud is: met de combi naar Waalwijk, daar wisselen voor een Peugeot 308, deze wisselen in Barendrecht voor een Polestar 2, deze weer wisselen in Waalwijk voor????
De trekker/oplegger is niet in onderhoud, maar van achteren aangereden, dus ff uit de roulatie......
Het wisseltje naar Barendrecht is veranderd naar, met een nieuwe Polo, naar Amsterdam-westpoort brengen en wisselen, en met een T-Cross en door naar huis toe :o
(lekker al om 10.30 uur thuis, en toch 9 uur betaald krijgen)
gr. Cor

Andremast
Beroepschauffeur

Bericht door Andremast »

Voorlopig nergens heen.
Lappenmand😕
Trieftol
Chauffeur

Bericht door Trieftol »

Andremast schreef: 05 feb 2025, 12:03 Voorlopig nergens heen.
Lappenmand😕
Beterschap Andre
#Koetelaar
peewee
Chauffeur

Bericht door peewee »

cortrans schreef: 04 feb 2025, 14:48 Laten we het niet overdrijven he?. Ja, er zullen op een bepaalde afdeling zeker meer longklachten zijn (geweest) in het verleden, maar Tata is al langere tijd bezig met "vergroenen'.
enz. goedpraatactie.
Dat alles maakt jouw redenatie niet minder kort door de bocht, dat was mijn opmerking. Ik weet zelf ook zo snel geen oplossing, wat ik wel weet is, dat ik steeds weer grote bedrijven de milieuregels zie overtreden en vervolgens dreigen de hele regio, waar ze hun vermogen jarenlang hebben opgebouwd, te verlaten omdat ze wordt gevraagd zich aan de regels te houden. Als jij of ik dat zouden doen worden we (terecht) uitgelachen.Maar een overheid moet ook durven ingrijpen, ik lees nu nergens over plannen die worden ontwikkeld om de regio te helpen zonder Tata steel door te gaan.
trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Ik heb morgen een ritje onder politiebegeleiding, sta thuis geladen voor ABB Rieme, daarna zou ik laden bij b-cable voor Anderleus, maar de rechtbank belde vandaag last-minute voor een uitstapje met hun bezittingen.
Straks nog mijn sneller voertuig gaan ophalen dat ik morgenvroeg van huis uit kan vertrekken, naar het hellehol Brussel en Anderlecht.
steenhaas1
Admin

Morgen uitslapen en dan met de bus naar Eindhoven de vlieger in naar Warchau.
Dan vrijdag een keramische tegelfabriek bekijken 200km richting Krakau, zaterdag rondleiding Warchau en dan weer naar huis.
aan het eind van de weg
tiny
Beroepschauffeur

Bericht door tiny »

beterschap andre
Matthieu
Chauffeur

Bericht door Matthieu »

Beterschap André.
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Lappenmand😕
Beterschap André
gr. Cor

cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

peewee schreef: 05 feb 2025, 12:51
cortrans schreef: 04 feb 2025, 14:48 Laten we het niet overdrijven he?. Ja, er zullen op een bepaalde afdeling zeker meer longklachten zijn (geweest) in het verleden, maar Tata is al langere tijd bezig met "vergroenen'.
enz. goedpraatactie.
Dat alles maakt jouw redenatie niet minder kort door de bocht, dat was mijn opmerking. Ik weet zelf ook zo snel geen oplossing, wat ik wel weet is, dat ik steeds weer grote bedrijven de milieuregels zie overtreden en vervolgens dreigen de hele regio, waar ze hun vermogen jarenlang hebben opgebouwd, te verlaten omdat ze wordt gevraagd zich aan de regels te houden. Als jij of ik dat zouden doen worden we (terecht) uitgelachen.Maar een overheid moet ook durven ingrijpen, ik lees nu nergens over plannen die worden ontwikkeld om de regio te helpen zonder Tata steel door te gaan.
Dat je niks leest over de plannen om zonder Tata door te gaan klopt ook wel, omdat dat niet de oplossing is.
Tata moet verschonen, en liefst zo snel mogelijk, ben ik met u eens, vandaar dat de overheid (in mijn ogen) moet bijspringen met een gunstige lening, zodat er alsnog versneld verschoond geproduceerd kan worden.
Verplaatsen is het probleem verschuiven, en lost het probleem niet op.
Geloof mij, Tata wil best, maar er moet wel geld overblijven om het proces door te laten gaan, en het pestte blijven betalen
gr. Cor

cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

steenhaas1 schreef: 05 feb 2025, 21:03 Morgen uitslapen en dan met de bus naar Eindhoven de vlieger in naar Warchau.
Dan vrijdag een keramische tegelfabriek bekijken 200km richting Krakau, zaterdag rondleiding Warchau en dan weer naar huis.
Een leuk uitstapje Henk
gr. Cor

cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Donderdag 6-2: met de T-Roc naar Waalwijk > met een combi weer post halen in Aartselaar (B) en weer naar Waalwijk, daar wisselen met een Fabia en deze omwisselen in Zaandam met een Seat Arona, en hiermee naar huis
gr. Cor

Ouwe
Chauffeur

Bericht door Ouwe »

Lappenmand😕

Beterschap Andre
steenhaas1
Admin

Beterschap André,
bekende kwaal weer??
aan het eind van de weg
Andremast
Beroepschauffeur

Bericht door Andremast »

steenhaas1 schreef: 06 feb 2025, 08:42 Beterschap André,
bekende kwaal weer??
Jammer genoeg wel.
Proberen het nu op te lossen,(injecties)
Geen pretje
Hou goede hoop
ayla
Chauffeur

Bericht door ayla »

Beterschap Andre.

Groet Ron
Melkrobots, voerrobots en transport naar Scandinavie, heeft allemaal 1 ding gemeen.....Ayla
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Vrijdag 7-2: met de Seat Arona naar Waalwijk, daar wisselen voor een import Skoda Octavia en deze in Den Bosch bij de RDW laten keuren, en deze weer wisselen in Waalwijk, voor een Hyundai I-10, en weer wisselen in Wateringen, en met een andere I-10 naar huis toe
gr. Cor

Trieftol
Chauffeur

Bericht door Trieftol »

Morgen eerst even een deurtje plaatsen in Bodegraven (aan de Meije) daarna Zwaagdijk-oost laden voor lelijkstad en aansluitend weer laden voor maandag.
#Koetelaar
trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Morgen laden bij Hercorub, Lanaken( ABB), daarna Delvia, in Genk en Pauwels sauze in Oelegem telkens voor Contraload > Temse
Liene
Chauffeur

Bericht door Liene »

Nu in de wacht bij de action want die beginnen pas om 6.00. Daarna broek op Langedijk, Utrecht, gieten met een Scania plus zwarte doritos oplegger.
trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Maandag een dagrit voor TTC, vestiging Sint-Katelijne-Waver, kan Brussel of Wallonië zij.
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

Een weekendje t/m maandag naar Zuid-Limburg
gr. Cor

Trieftol
Chauffeur

Bericht door Trieftol »

Morgen lossen Emmeloord.
Laden zwaagdijk-oost voor 6 adresjes tussen Bremen en Hamburg.
Retour Zwaagdijk-oost om te laden voor 5 adresjes tussen Oostende en Nijvel.
Dan schiet de week alweer op.
#Koetelaar
Schots en Scheef
Chauffeur

Vanmorgen vertrokken en gelost Padborg en Neumunster, geladen Kaltenkirchen, nu op Elsdorf, rijuren op, morgen lossen Nieuwleuaen, laden Lemelerveld, 2x Hengelo, Heemserveen, gedeelte lossen Noordscheschut en dan naar het schuurtje. Dan mooi eind weer vol
Plaats reactie

Terug naar “Mijn bestemming”