vzw Truckers for Life Bekkevoort

In dit topic kun je alle info over (truck) evenementen kwijt en lezen

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

vzw Truckers for Life Bekkevoort

Bericht door trucker10 »

Afbeelding
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Truckshow sensibiliseert voor ‘dode hoek’-ongevallen

Bericht door trucker10 »

BEKKEVOORT
De truckshow van De Truckers for Life uit Bekkevoort pakt naast de klassieke ingrediënten dit jaar uit met een nieuwigheid. “We willen mensen wakker schudden voor de problematiek van de ‘dode hoek’ die elk jaar tien doden eist”.
Het wordt dit jaar de vijfde truckshow georganiseerd door de VZW Truckers for Life onder leiding van Pieter van Dooren. “Maar ik bel nog dagelijks naar peetvader Roger Goedhuys – die 30 jaar lang de drijvende kracht was – als ik met een probleem zit”, lacht van Dooren als hij zijn persmoment houdt. Dit jaar gaat de truckshow door op zaterdag 10 en zondag 11 augustus op en rond het sportpark ‘De Heide’ langs de Oude Leuvensebaan in Bekkevoort.

Ook dit jaar grijpt de organisatie naar de vaste ingrediënten die al 35 jaar het succes verzekeren van dit straffe evenement: een rondrit op zaterdagnamiddag voor de mindervaliden met Marijn Devalck en Robby Longo achter het stuur van een truck, de licht- en geluidshow op zaterdagavond, de rondrit van de trucks op zondagmiddag om 14 uur en het goed gevulde muzikale programma op zondagnamiddag met optredens van Lieveke, Ruth McKenny, Jetti Palletti , Cliff Willy en zijn Podiumboys.

Mensenlevens redden

Dit jaar wil de organisatie meer werken rond de verkeersveiligheid, met name de problematiek van de ‘dode hoek’. “Elke maand sterft er in België één slachtoffer, voornamelijk een tiener of senior, onder de wielen van een vrachtwagen die afdraait. Dat is niet met hoge snelheid, wel tegen 10 km per uur”, zegt van Dooren. Daarom is er op zaterdag als zondag een sensibiliseringsactie naar truckers en publiek.
Atrium Opleidingen, het grootste privé opleidingscentrum voor nascholing van vrachtwagenbestuurders, zal een vrachtwagen plaatsen waarbij alle dode hoeken in de verf gezet worden. Deelnemers zullen achter het stuur van een truck mogen plaatsnemen om zelf te kunnen ervaren wat een chauffeur wel, maar vooral niet kan zien. Met deze sensibilisering hoopt Atrium heel wat ongevallen te voorkomen en mensenlevens te redden.

Kleuren wegwijzers

Met nog een dikke maand te gaan, zit de organisatie al aan 350 ingeschreven trucks. “Vorig jaar waren 600 bolides te bezichtigen. Hopelijk maken we er dit jaar weer een record-editie van” , luidt het bij de organisatie.
Dit jaar zal de stroom van vrachtwagens bij het oprijden naar ‘De Heide’ in betere banen geleid worden. De deelnemende vrachtwagens mogen niet meer rechtstreeks van de Staatsbaan naar de showterreinen, maar zullen eerst een lus maken via Steenberg, Houwaartstraat, Oude Tiensebaan, Schillekensberg en de Oude Leuvensebaan. Ingewikkeld? Helemaal niet. Debby Willems van de truckers for life heeft verschillende kleuren-wegwijzers laten maken: de trucks volgen de groene pijlen, bezoekers de gele en de mindervalide de rode. Simpel toch!

Zoals elk jaar gaat de opbrengst naar goede doelen in de regio. Vorig jaar werd 21.000 euro weggeschonken dank zij de deelnemende vrachtwagenchauffeurs, de bezoekers en de sponsors.

truckers_dode hoek
Afbeelding
Deelnemers zullen achter het stuur van een truck kunnen plaatsnemen om zelf te ervaren wat een chauffeur wel, maar vooral niet kan zien

Bron : https://hagelandexpres.wordpress.com/20 ... ngevallen/
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: vzw Truckers for Life Bekkevoort

Bericht door cortrans »

Een mooi initiatief van deze truckers vereniging.
Elk slachtoffer minder is er weer één.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: vzw Truckers for Life Bekkevoort

Bericht door trucker10 »

Sinds gisteren staan ze al op de wei , maar verluid zouden er meer dan 700 trucks ingeschreven zijn, her en der zullen er wel braspartijen plaatsvinden.
Daarom dat ik er niet direct sta voor te springen om er tussen te gaan staan, nuchter durven bepaalde je amper aan te spreken, maar eens het spraakwater binnen lijken ze wel een spraakwaterval , en met alles wat ze opgekropt hebben laten ze dan vloeien.
Ik zal wel deze avond en morgen namiddag gaan kijken en foto's nemen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: vzw Truckers for Life Bekkevoort

Bericht door steenhaas1 »

Gelukkig gebeuren zulke braspartijen op het Truckstar Festival noooiiiit ;-)
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: vzw Truckers for Life Bekkevoort

Bericht door ELZEN106 »

steenhaas1 schreef: 10 aug 2019, 10:44 Gelukkig gebeuren zulke braspartijen op het Truckstar Festival noooiiiit ;-)
Henk geloof jij nog in sprookjes.
Ik dacht dat je daar oud genoeg voor bent.
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: vzw Truckers for Life Bekkevoort

Bericht door steenhaas1 »

Als je d’r zelf aan meedoen heb je het niet in de gaten Harrie. Maar zoals een goed lezer betaamd had je dat kunnen weten😉
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”