Iets heel anders

Korte beschrijving van wie je bent , wat je doet als werk , hobby , ...........

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MrMarcie
filekijker
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2023, 20:17

Iets heel anders

Bericht door MrMarcie »

Goedendag allen,

Ik ben na een lang leven in reklame e.d. en na 25 jaar gewerkt te hebben als ICTer (bouw websites, hosting etc) er wel beetje klaar mee. Hele dag alleen achter een schermpje. Nee, ik zoek wat anders voor de laatste 9 werkzame jaren die we nog moeten. Daar was ik al klaar voor vlak voordat Corona uitbrak. Dus dat was even een tegenvaller.
Nu na die periode weer de zoekdraad opgepakt. Wilde meer onder de mensen zijn, een wat socialer vak en geen kantoorbaan. Reed ik maand of 4 geleden achter een bus met de tekst gooihetstuurom.nl. Me aangemeld voor de informatiedag. En dat vond ik leuk genoeg om met de procedure door te gaan. Korte rijtest (minuut of 15) op die dag ging ook ok volgens de instructeur.
Daarna toelatingstoetsen e.d. gedaan met vlag en wimpel, persoonlijkheidstest en door naar de boeken. Theorie (3x) ondertussen gehaald en nu bezig met de praktijk. Hopelijk snel op weg met de bus hier in de regio Utrecht.
Misschien omdat ik wat ouder ben heb ik wat moeite met de toets besloten terrein. Het lukt me wel maar erg krap. Vind toch lastig dat deel. Ben wel deze week al 1x de weg op geweest en dat ging op zich heel goed. Heb nog wel wat moeite met positioneren ivm achterwielen op kleine slingerbochtjes e.d. Normale en grote bochten geen probleem. Vind het wel iets lastiger als ik van tevoren had verwacht. Het is echt een vak. Als ik zie wat er allemaal bij komt kijken is het eigenlijk wel belabbelerd betaald. Maar ja, ik zoek iets waar ik happy van wordt en hopelijk is dat dit vak. Eerste 2 jaar OV en daarna zien we wel wat we gaan doen.

Ik zie hier nog niet veel terug van bus-chauffeurs maar hopelijk valt er hier ook nog wat te leren en beleven.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Iets heel anders

Bericht door trucker10 »

We hebben een bus chauffeur op het forum @Marcel1970
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
tiny
Beroepschauffeur
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 jul 2019, 20:01
Locatie: sprookjesbos

Re: Iets heel anders

Bericht door tiny »

veel succes met het leren van het vak..
en ja veel mensen kijken er makkelijk tegenaan.
en net als alle andere beroepen, door de ervaring wordt het makkelijker.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Iets heel anders

Bericht door cortrans »

Welkom op ons forum. Inderdaad hebben we Marcel op het forum, die weliswaar meer touringcar chauffeur is als chauffeur lijndiensten, maar ook veel ingezet wordt op het OV.
En ja, zeker met een lijnbus (of zelfs een geledebus) is het zeker "werken" in de grote steden.
Als ex Utrechter weet ik hoe het in de grote stad er aan toe gaat in het verkeer, en moet je duivels goed opletten.
En ja, het chauffeursleven is nog nooit een vetpot geweest, maar blijft een mooi vak (ongeacht of je nu mensen of goederen vervoert)
Veel suc6
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1737
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Iets heel anders

Bericht door steenhaas1 »

En Utrecht is mijn regio, dus ik ga je zeker tegenkomen Marc. Wordt het regio of stadsdienst Zeist?
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
MrMarcie
filekijker
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2023, 20:17

Re: Iets heel anders

Bericht door MrMarcie »

steenhaas1 schreef: 03 dec 2023, 22:18 En Utrecht is mijn regio, dus ik ga je zeker tegenkomen Marc. Wordt het regio of stadsdienst Zeist?
Dank allen voor de reacties.

Enne, ik denk regio. Bij Qbuzz maar standplaats is Zeist. Dus daar op die remise starten de diensten elke keer zoals ik begrijp.
Plaats reactie

Terug naar “Wie is wie?”