Turkse chauffeur lapt rij- en rusttijdregels aan de laars: totaal ruim 171.000 euro boete

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Turkse chauffeur lapt rij- en rusttijdregels aan de laars: totaal ruim 171.000 euro boete

Bericht door cortrans »

Turkse chauffeur lapt rij- en rusttijdenregels aan de laars: totaal ruim 171.000 euro boete
28-03-2023 | auteur Redactie


ERLANGEN - Een Turkse vrachtwagenchauffeur viel tijdens een controle tijdens een rit van Istanbul naar Dortmund behoorlijk door de mand.
De chauffeur had de dagelijkse rijtijd en de wekelijkse rusttijd meerdere keren overschreden, bleek tijdens een controle vorige week in het Duitse Erlangen.
In totaal kregen de chauffeur en zijn werkgever een boete van 171.241 euro.
In totaal werden tijdens de controleperiode van de voorgaande 29 dagen overtredingen vastgesteld die een boete van 2.801,75 euro opleverde.
De werkgever van de chauffeur moet nog eens 8.393,00 euro betalen.
Daarnaast werd een borg van 1000 euro veiliggesteld bij de chauffeur ter plaatse.

lees verder........
https://www.transport-online.nl/site/15 ... uro-boete/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Turkse chauffeur lapt rij- en rusttijdregels aan de laars: totaal ruim 171.000 euro boete

Bericht door cortrans »

Sinds wanneer mag een agent bekeuringen uitdelen voor overtredingen langer dan 28 dagen geleden???
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Turkse chauffeur lapt rij- en rusttijdregels aan de laars: totaal ruim 171.000 euro boete

Bericht door trucker10 »

Toen ze mij een zestal weken geleden hebben gecontroleerd, zijn ze ook verder terug gegaan, ik heb enkel opmerkingen gekregen over paar zaken.
Het is maar pas naderhand dat ik ook gelezen had dat die 56 dagen regel eigenlijk maar ingaat vanaf 31 december 2024.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Turkse chauffeur lapt rij- en rusttijdregels aan de laars: totaal ruim 171.000 euro boete

Bericht door steenhaas1 »

Ik weet niet hoe hij gereden is, maar als hij 29 dagen nodig had om van Istanboel naar Erlangen te geraken is het niet gek dat hij te weinig rust nam :mrgreen: :mrgreen:
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Turkse chauffeur lapt rij- en rusttijdregels aan de laars: totaal ruim 171.000 euro boete

Bericht door cortrans »

Ach, zo'n barre gaander zal wel meerdere los/laad adressen hebben in Europa, en mogelijk ook wel een maand van huis zijn, net als onze Oostblok vrienden
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws Duitsland”