Sjoemelende vrachtwagenbestuurder betrapt

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Sjoemelende vrachtwagenbestuurder betrapt

Bericht door trucker10 »

Sjoemelende vrachtwagenbestuurder betrapt die onafgebroken 12 uur achter zijn stuur zit
LEUVENTijdens een verkeerscontrole donderdag heeft de politie in totaal voor 22.000 euro achterstallige betalingen geïnd. Een truckchauffeur bleek er al een heel lange rit te hebben opzitten.

Kim Aerts 13-01-23, 12:49

De Leuvense verkeerspolitie controleerde samen met de federale wegpolitie WPR, de FOD Mobiliteit, Vlabel, de omgevingsinspectie en het Federaal Agentschap voor de Voedselveiligheid 38 vrachtwagens en hun bestuurders. Er werden verschillende verkeers- en technische inbreuken vastgesteld. Eén buitenlandse chauffeur moest zijn voertuig laten staan en kreeg een boete van 2.640 euro gepresenteerd, omdat hij twee bestuurderskaarten voor de tachograaf van het voertuig bij zich had en gebruikte. De man bleek al meer dan 12 uur onafgebroken achter het stuur te zitten. In totaal werd een boetebedrag van bijna 22.000 euro uitgeschreven. Het Agentschap voor de Voedselveiligheid controleerde ook verschillende ladingen, maar kon geen overtredingen vaststellen.

Verscheen eerst op: https://www.hln.be/leuven/sjoemelende-v ... x7s_SkzL6w

Dan ben ik gisteren nog braaf geweest heb er in mijn tweede deel 4u36 opgezet, dag totaal 9 rijuren, Vanaf Zemst kan ik niet meer veilig aan de kant, vroeger was er een pechstrook naast de N weg vanaf de uitrit, deze hebben ze vorig jaar weggenomen en 9,5T achterlaten op iemands oprit gaat ook niet, dus gisteren doorgereden tot een veilige basis waar de vrachtwagen 12 uur kom blijven staan.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Sjoemelende vrachtwagenbestuurder betrapt

Bericht door cortrans »

Tja, ik vertik het ook om nog minder dan een half uur van huis nog eens 3 kwartier te gaan maken......
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik al zeker 8 jaar niet meer gecontroleerd ben op de rijtijdenwet onderweg........ (dus durf het risico best een keer te nemen...)
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Sjoemelende vrachtwagenbestuurder betrapt

Bericht door steenhaas1 »

trucker10 schreef: 13 jan 2023, 17:46
Dan ben ik gisteren nog braaf geweest heb er in mijn tweede deel 4u36 opgezet, dag totaal 9 rijuren, Vanaf Zemst kan ik niet meer veilig aan de kant, vroeger was er een pechstrook naast de N weg vanaf de uitrit, deze hebben ze vorig jaar weggenomen en 9,5T achterlaten op iemands oprit gaat ook niet, dus gisteren doorgereden tot een veilige basis waar de vrachtwagen 12 uur kom blijven staan.
Toch wel een uitdraai gemaakt met de reden om te laten zien dat je te goeder trouw bent??
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Sjoemelende vrachtwagenbestuurder betrapt

Bericht door trucker10 »

steenhaas1 schreef: 13 jan 2023, 20:20 Toch wel een uitdraai gemaakt met de reden om te laten zien dat je te goeder trouw bent??
Heb een printje van 1 meter gemaakt met de vermelding art12 / 1° veilige parkeerplaats voor 12 uur rustpauze.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Sjoemelende vrachtwagenbestuurder betrapt

Bericht door cortrans »

Zelfs dat doe ik niet (in Nederland)
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Sjoemelende vrachtwagenbestuurder betrapt

Bericht door ELZEN106 »

Ik vertik het om over mijn tijd te gaan.
Ben ooit 2 km voor standplaats blijven staan. Heb toe gezegd kom me maar halen anders kom ik gelopen en blijft de auto staan met de sleutel erop. Ze waren er zo om mij en de auto op te halen. Maar ook ooit een uur van huis overnacht.
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”