lock down ??

Plaats in dit topic al het nieuws met betrekking van het Corona virus

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

lock down ??

Bericht door trucker10 »

Tekst is niet van mij
Horeca, winkeliers, ondernemers…. Vandaag wordt de genadeklap aan u gegeven.
Aan u, degenen die bereid zijn geweest om zich aan te passen. Die mensen hebben geweerd die geen QR code hadden. U die zich heeft laten vaccineren omdat u uw oudere medemens niet in gevaar wilde brengen. U, die eerder dicht moest of open mocht maar minder klanten binnen mocht hebben in verband met de 1,5 meter maatregel.
U wordt vanavond om 19.00 uur vol in het gezicht geslagen en u gaat knock-out. Al de centjes die u al die jaren heeft opgespaard bent u in de afgelopen 2 jaar al kwijt geraakt. En vanavond krijgt u te horen dat u de beste tijd van het jaar andermaal moet sluiten. U mag uw kerstjurkjes niet verkopen. U mag de catering niet verzorgen op een evenementje. U mag geen borrel meer schenken aan de oude man zonder familie die de kerst op de hoek van uw bar viert.
Lieve mensen….. veel sterkte! U heeft het helaas zelf al bijna twee jaar lang zover laten komen door alles te accepteren wat u opgedragen is.
Nu zult ook u de consequenties moeten dragen. U was vorige winter al gewaarschuwd dat het dit jaar exact hetzelfde zou gaan, maar u geloofde het niet.
Het vaccin zou de uitweg zijn. We zouden weer gewoon alles mogen. En nu? Nu is er een nieuw variantje waartegen het vaccin niet helpt. Met boosters zijn ze weer te laat, maar gelooft u nog dat die wel helpt?
Denkt u echt dat die 12,5% ongevaccineerden hier schuldig aan zijn?
Denk na…. Denk alsjeblieft na!
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

In een zekere zin kan ik mij in het grootste deel van de tekst vinden......
Ja, de goede (lees: gevaccineerden) moeten ook nu weer lijden voor de slechte (lees: ongevaccineerden, en schijt aan de rest hebbende), waardoor er nu wederom een harde lockdown is gekomen.
En ja, ook onze eigen regering treft hier schuld aan, door veel te veel uitzonderingen te hanteren (o.a. scholen openhouden, terwijl dáár de meeste besmettingsbronnen zaten) en zoals gewoonlijk weer te laat maatregelen nemen, en te vroeg die maatregelen weer los laten.
Ook het te veel vrijblijvend roepen dat mensen thuis moeten werken heeft zeker niet geholpen, de file's zijn nog steeds elke dag groot.
En last but not least, Veel te roepen maar het niet voor elkaar hebben van de zorg (terwijl we al meer dan een jaar in deze ellende zitten).
Ik heb gisteren eindelijk een afspraak kunnen maken voor de beloofde "boosterprik" die ik graag hebben wilde, en ben al vanaf afgelopen dinsdag bezig om dit voor elkaar te krijgen.
Ja ik kon op korte termijn al terecht in Wieringermeer, zo'n 60 km hier vandaan, terwijl hier om de hoek in Velsen-noord ook een lokatie is.
Nu kan ik eindelijk op 3 januari terecht in Alkmaar als dicht bijzijnde lokatie (ook nog steeds 15 km verder).
Nee minister's Rutte en de Jonge kunnen mooi praten op tv, maar heeft (zoals gewoonlijk) de boel weer slecht en veel te laat geregeld.
Waren ze maar zo snel met (daadkrachtige) maatregelen geweest, zoals ze altijd vooraan staan in Europa met het binnen halen van kansloze asielzoekers, dan hadden we nu (mogelijk) een kerst met familie en vrienden.
Veel mensen worden nu weer onnodig gedupeerd door het slappe beleid van onze regering en het slappe optreden tegen ongevaccineerden.

Hopelijk blijven de ziekenhuizen een beetje gespaard zodat de reguliere zorg weer op gang kan komen en hier niet onnodig extra doden door vallen.
Iedereen een gezonde en zalige kerst gewenst, ondanks de maatregelen.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: lock down ??

Bericht door ELZEN106 »

Boosterprik binnen 10 minuten geregeld voor ons beiden en zelfs binnen een week (morgen) kunnen we terecht op 6 km afstand.
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: lock down ??

Bericht door steenhaas1 »

Kon ook al afspraak maken, 1x proberen kon dat in Gouda, Culemborg of Veenendaal 2e x Amsterdam.
Wacht wel tot ik/wij in Nieuwegein Utrecht of Houten terecht kunnen, maar bellen om dichterbij te prikken gaat bijna niet zo druk is het daar aan de telefoon.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door trucker10 »

Dus ik als ongevaccineerde die toch ook veel contacten maak, zelf met mensen die in quarantaine moeten, al 2 maal getest en nog steeds niet besmet geraakt. Wij die zonder CST ( Corona Spread Ticket ) nergens binnen mogen, terwijl ook de gevaccineerde drager en doorgever van het virus zijn.
De laatste weken zien we bitter weinig cijfers van het aantal gevaccineerde die een doorbraak infectie oplopen, uit bronnen binnen het UZ Leuven liggen er meer gevaccineerde dan niet gevaccineerde op de IC, de meesten met een BMI +30.
Mijn zus zit in de studie bij J&J deze loopt af eind 2023, voor ze vertrok op reis hebben ze haar een aangepaste dosis gegeven, bij terugkomst moet ze terug een dagje binnen om de resultaten uit het bloedonderzoek te meten.
Indien het virus vrij ernstig was zou ik zeker van J&J ook een prikje krijgen, maar daar oordelen ze op mijn verleden, nog nooit griep gehad dat een spuitje uit de testfase nog niet aan de orde is. En nee ik ben geen anti vaxxer maar ik laat me niet inspuiten met een spike eiwit, mijn eigen lichaam maakt deze in gezonde toestand ook wel aan. Een vaccin hoort je langer dan die paar maanden te beschermen, de 4de prik ligt al klaar diegene die ze nu op het Omikron variant afstellen, 3 prikken met dezelfde samenstelling, waarvan ze al weten dat ze niet efficiënt werken voor Omikron.
Engeland heeft deze namiddag hun bevindingen aangepast, van super gevaarlijk, maar milder, cijfers en meldingen van Nederlanders en Belgen in Zuid Afrika liegen er ook niet om, honderdduizenden besmettingen en amper ziekenhuis opname. We hebben een zwaar griepvirus te verwerken gekregen en als we de cijfers uit de voorgaande jaren bekijken dan vielen er ook een pak doden , en waren onze ziekenhuizen wegens besparingen ook overbelast.
Ik heb nu al 2 facebook vrienden verloren aan Covid, beiden waren dubbel gevaccineerd, beiden waren op vervroegd pensioen wegens aandoeningen, hun uitkering van de staat is gestopt, schoolvriend 3 weken na zijn vaccin herseninfarct, kan iedereen overkomen op 60 jarige leeftijd, ben twee weken geleden bij Pascal geweest, zelfstandige garagehouder, kan amper lopen, is veel uit het verleden vergeten, en ziet het ook niet meer zitten om nog een vaccin te laten zetten.
Hoeveel leed is er door de vaccins gekomen in huishoudens met gezonde mensen, jong volwassen mensen die plots geen kilometer meer kunnen wandelen voor te rusten, mensen die bergen verzette , nu nog amper een emmer gevuld met water kunnen dragen.
Als ik morgen besmet geraak zal ik op mijn immun systeem ondersteund met medicatie het moeten uitzieken, ook gevaccineerde moeten met medicatie het uitzieken omdat het vaccin zijn werking niet gedaan heeft.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: lock down ??

Bericht door ELZEN106 »

Als ik morgen besmet geraak zal ik op mijn immun systeem ondersteund met medicatie het moeten uitzieken, ook gevaccineerde moeten met medicatie het uitzieken omdat het vaccin zijn werking niet gedaan heeft.

Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt

Sorry Daniël naar mijn mening ben je hier ook de weg kwijt.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

ELZEN106 schreef: 19 dec 2021, 14:59 Boosterprik binnen 10 minuten geregeld voor ons beiden en zelfs binnen een week (morgen) kunnen we terecht op 6 km afstand.
Naar eerst voor de boosterprik helemaal naar Wieringerwerf te moeten (niet gedaan, is 3 kwartier rijden vanaf hier), mag ik nu 3 januari naar Alkmaar..........
Dichterbij is alleen mogelijk op een doordeweekse dag overdag (en dat is nogal lastig voor een chauffeur he)
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

trucker10 schreef: 19 dec 2021, 20:36 Dus ik als ongevaccineerde die toch ook veel contacten maak, zelf met mensen die in quarantaine moeten, al 2 maal getest en nog steeds niet besmet geraakt. Wij die zonder CST ( Corona Spread Ticket ) nergens binnen mogen, terwijl ook de gevaccineerde drager en doorgever van het virus zijn.
De laatste weken zien we bitter weinig cijfers van het aantal gevaccineerde die een doorbraak infectie oplopen, uit bronnen binnen het UZ Leuven liggen er meer gevaccineerde dan niet gevaccineerde op de IC, de meesten met een BMI +30.
Mijn zus zit in de studie bij J&J deze loopt af eind 2023, voor ze vertrok op reis hebben ze haar een aangepaste dosis gegeven, bij terugkomst moet ze terug een dagje binnen om de resultaten uit het bloedonderzoek te meten.
Indien het virus vrij ernstig was zou ik zeker van J&J ook een prikje krijgen, maar daar oordelen ze op mijn verleden, nog nooit griep gehad dat een spuitje uit de testfase nog niet aan de orde is. En nee ik ben geen anti vaxxer maar ik laat me niet inspuiten met een spike eiwit, mijn eigen lichaam maakt deze in gezonde toestand ook wel aan. Een vaccin hoort je langer dan die paar maanden te beschermen, de 4de prik ligt al klaar diegene die ze nu op het Omikron variant afstellen, 3 prikken met dezelfde samenstelling, waarvan ze al weten dat ze niet efficiënt werken voor Omikron.
Engeland heeft deze namiddag hun bevindingen aangepast, van super gevaarlijk, maar milder, cijfers en meldingen van Nederlanders en Belgen in Zuid Afrika liegen er ook niet om, honderdduizenden besmettingen en amper ziekenhuis opname. We hebben een zwaar griepvirus te verwerken gekregen en als we de cijfers uit de voorgaande jaren bekijken dan vielen er ook een pak doden , en waren onze ziekenhuizen wegens besparingen ook overbelast.
Ik heb nu al 2 facebook vrienden verloren aan Covid, beiden waren dubbel gevaccineerd, beiden waren op vervroegd pensioen wegens aandoeningen, hun uitkering van de staat is gestopt, schoolvriend 3 weken na zijn vaccin herseninfarct, kan iedereen overkomen op 60 jarige leeftijd, ben twee weken geleden bij Pascal geweest, zelfstandige garagehouder, kan amper lopen, is veel uit het verleden vergeten, en ziet het ook niet meer zitten om nog een vaccin te laten zetten.
Hoeveel leed is er door de vaccins gekomen in huishoudens met gezonde mensen, jong volwassen mensen die plots geen kilometer meer kunnen wandelen voor te rusten, mensen die bergen verzette , nu nog amper een emmer gevuld met water kunnen dragen.
Als ik morgen besmet geraak zal ik op mijn immun systeem ondersteund met medicatie het moeten uitzieken, ook gevaccineerde moeten met medicatie het uitzieken omdat het vaccin zijn werking niet gedaan heeft.
Ik denk dat u tot nu toe geluk hebt omdat u in een gezonde toestand verkeerd vriend.
Helaas verkeer ik dat niet, dus probeer ik geen extra risico te lopen, en neem ik de prik liever gisteren dan vandaag....
Mocht ik toch ziek worden is de kans op overlijden mogelijk kleiner dan dat ik geen vaccin gehad heb, en alleen al voor dat verschil neem ik het wel......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door trucker10 »

Het leven is aan de durvers, ik heb 50%
bij het sars1 virus hebben ze ook spike eiwitten in de proefdieren gebruikt, resultaat toen was bedroevend.
De wetenschap staat nu al een stuk verder, ik verwacht van een vaccin een langdurige bescherming, geen 3 prikken op 9 maand en ik heb het er moeilijk mee dat ze de 3de spuit als booster geven terwijl het virus gemuteerd is en ze niet weten of het beschermd. Als kind hebben we vaccins gekregen,om de x aantal jaar krijgen we het voor tetanus, maar ik heb ook nog nooit een griepspuit gaan halen.
Waarom zou ik dan nu in paniek moeten geraken ? Eens de vaccins hun definitieve goedkeuring hebben en hun langdurige werking hebben,mag ze derin. Dat ik minder rechten heb dan gevaccineerde laat me koud, moet ik morgen voor men werk gevaccineerd zijn ,stop ik met werken en ga op de kosten van de belastingbetaler leven, stempelen op op 1 april pensioen opnemen,ze bekijken het maar, ik loop niet in de pas van onze experten,die er met hun klak naar slaan, dans ook niet naar de pijpen van onze corrupte ministers .
De dotatie dat ze van de Pharma krijgen kan je opvragen, en dan hebben we nog een fantastisch koppel, pharma-politiek .
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: lock down ??

Bericht door Marcel1970 »

Ik heb op 30 oktober mijn derde vaccinatie al gehad.
Ik moet er wel bij zeggen de brief ervoor kwam van het ziekenhuis.
Mijn vrouw heeft via het werk een brief gehad dat ze de derde vaccinatie kon gaan halen maar de vroegste afspraak kan pas op 20 januari.
Dus de kans is groot dat ze ivm met leeftijd nog eerder terecht kan.
Ja en die lockdown is er omdat men weer veel te laat is begonnen met boosteren en men zo de tijd wil krijgen om de achterstand weg te werken.
Als je mensen hun vrijheden beperkt gaat men alternatieve zoeken.
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: lock down ??

Bericht door steenhaas1 »

Gisteravond afspraak gemaakt voor m'n vrouw en mij, nu gewoon in Nieuwegein op de 28e.
Denk dat de priklocatie hier net begint met boosteren en nog een lege agenda hadden.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: lock down ??

Bericht door BJC »

Voor mij geen derde spuit.
Nu ja, ik was van mening dat als wij de "groeps immuniteit" konden halen ze geen reden konden hebben om een lock-down af te dwingen.
Niets blijkt minder waar, varianten dodelijker als de vorige, de besmettingen stijgen, de ziekenhuizen storten in, de dokters zijn over belast enz.
De reguliere media zijn onheil spellers, en jagen de mensen angst aan.
Maar als we rustig de alternatieve media erop na houden zie je ook wel dat er gezegd wordt dat het vaccin wel werkt, en dat mensen met een verhoogd risico of een zwaarder verloop van de besmetting er baat bij kunnen hebben.
Helaas moeten wij ook vaststellen dat de oversterfte verschoven is naar jongere leeftijden, en dat de ziekenhuis opnames ook gevaccineerden zijn.
Wie heeft de waarheid in pacht ?

Voor mij wordt er veel verzwegen en wordt er veel aangepast zoals het het beste uitkomt.
Als er 70% gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan gaan ze een vergelijk maken met de 30 % niet gevaccineerden. Ze zeggen niet, wat dat die mensen hebben.
Overlijdens met corona, niet van corona.
Gevaccineerden sterven aan onderliggende aandoeningen, niet gevaccineerden aan covid enz.
Het is niet koosjes en daarom hoef ik die derde prik niet.
Ik hoop dat die rommel in mijn lichaam uitgewerkt is en dat mijn immuunsysteem nog degelijk zijn werk kan doen.
Ik heb nu een valling, misschien de omicron, wie weet, dan ben ik direct gevaccineerd ;)
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

steenhaas1 schreef: 22 dec 2021, 19:33 Gisteravond afspraak gemaakt voor m'n vrouw en mij, nu gewoon in Nieuwegein op de 28e.
Denk dat de priklocatie hier net begint met boosteren en nog een lege agenda hadden.
Wij 3 januari om 18.15 uur allebei in Alkmaar.
Dichterbij kon wel eerder maar er moet ook gewerkt worden overdag dus maar de eerste beste plek gezocht waar we in de avond terecht kunnen.
Baat het niet, dan schaat het niet.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

BJC schreef: 25 dec 2021, 23:12 Voor mij geen derde spuit.
Nu ja, ik was van mening dat als wij de "groeps immuniteit" konden halen ze geen reden konden hebben om een lock-down af te dwingen.
Niets blijkt minder waar, varianten dodelijker als de vorige, de besmettingen stijgen, de ziekenhuizen storten in, de dokters zijn over belast enz.
De reguliere media zijn onheil spellers, en jagen de mensen angst aan.
Maar als we rustig de alternatieve media erop na houden zie je ook wel dat er gezegd wordt dat het vaccin wel werkt, en dat mensen met een verhoogd risico of een zwaarder verloop van de besmetting er baat bij kunnen hebben.
Helaas moeten wij ook vaststellen dat de oversterfte verschoven is naar jongere leeftijden, en dat de ziekenhuis opnames ook gevaccineerden zijn.
Wie heeft de waarheid in pacht ?

Voor mij wordt er veel verzwegen en wordt er veel aangepast zoals het het beste uitkomt.
Als er 70% gevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan gaan ze een vergelijk maken met de 30 % niet gevaccineerden. Ze zeggen niet, wat dat die mensen hebben.
Overlijdens met corona, niet van corona.
Gevaccineerden sterven aan onderliggende aandoeningen, niet gevaccineerden aan covid enz.
Het is niet koosjes en daarom hoef ik die derde prik niet.
Ik hoop dat die rommel in mijn lichaam uitgewerkt is en dat mijn immuunsysteem nog degelijk zijn werk kan doen.
Ik heb nu een valling, misschien de omicron, wie weet, dan ben ik direct gevaccineerd ;)
JC, ik vindt uw redenering toch wat vreemd overkomen hoor.
U bent dus wel al 2x gevaccineerd omdat u er het nut van in ziet blijkbaar, maar doet de boosterprik niet omdat de maatregelen u iet aan staan?
Ieder zijn goed recht hoor, begrijp mij niet verkeerd, ik wil niemand mijn mening opleggen hoor.
Ik (oké mijn vrouw en ikzelf dus) doen het in eerste instantie omdat ik qua gezondheid zeker een extra risico ben, en we dus, mochten we toch besmet raken, zo min mogelijk ziek hopen te worden.
Uiteraard proberen wij ook zo min mogelijk risico te lopen, en beperken zeker al 1,5 jaar onze sociale contacten om onnodig risico te vermijden.
Toegegeven, ook in Nederland weet onze politiek niet hoe ze er mee om moeten gaan, en is vandaag weer anders dan gisteren of morgen qua maatregelen.
Maar ik geloof zeker dat niets doen, en maar aan leven, er zeker veel meer doden te betreuren zullen zijn, dan nu het geval is.
Als we allemaal eens gewoon doen wat de experts denken dat het goede is, ga ik er zeker van uit, dat veel maatregelen die er nu genomen worden, dan niet meer nodig zullen zijn, en dat is toch wat we allemaal willen???
Terug naar het normaal, wat dat dan ook is/was........
Ik krijg ook elke jaar de griep prik, en ondanks dat ik in het najaar van 2020 deze gehad heb, zijn we toch allebei erg ziek geweest van de griep in maart 2021, en ook in Mei 2021 hebben we allebei Corona gehad, maar we zijn er gelukkig allebei nog, niemand weet of dat zonder vaccinatie ook zo zou zijn geweest, maar niets doen is ook geen optie in mijn ogen.

Ik hoop dat iedereen een verstandige beslissing neemt, voor je zelf en voor je naasten......
Een gezond 2022 gewenst.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door trucker10 »

Mijn zus is door J&J teruggeroepen uit vakantie, zij zit in de testgroep van Janssens pharmaceutica, onze regering wil het vaccin niet langer meer goedkeuren, dus op 2 januari 2022 heeft ze geen geldig CST meer, ook al heeft ze een lichte herhaalspuit gekregen voor vertrek > onze heren van de hoge gezondheidsraad hebben laten weten dat deze amper 3 maand geldig kan zijn.
J&J heeft bij de gelijkheidscommissie nu een klacht ingediend dat ook de andere vaccins nog in testfase zitten en de hoge gezondheidsraad niet zomaar de andere vaccin kan voortrekken omdat deze ook nog niet zijn goedgekeurd.
Ik vermoed dat het enkel om geld draait en sorry als ik de andere berichten lees wat het spike eiwit eerst doet voor het begint te werken achter de frontlijn. De eerste 14 dagen legt het je immun systeem deels plat > vandaar dat er kort na de prik bepaalde mensen toch besmet worden en alsnog op IC belanden omdat een deel van hun eigen immun systeem uitgeschakeld is. Na die 14 dagen begint het om weerstand op te bouwen achter de frontlijn, dus het virus word maar pas aangevallen als het al heel goed in je lichaam zit > vandaar dat de gevaccineerde ook virus doorgeven.
Bij ons in het bedrijf ken ik er nu al 3 die besmet zijn geweest, 2 ervan hebben met een FPP2 mondmasker doorgewerkt, bij de vrouw testte iemand zijn vrouw en kind positief, hijzelf is nooit getest, resultaat 2 andere collega's hebben de week erna ook een positieve test afgelegd, wel op een totaal van 29 andere collega's.
Mijn vrouw en zoon zitten aan dezelfde tafel om te eten met die persoon, beiden zijn niet gevaccineerd en geen één van hem heeft symptomen.
Ik volg de uitbraak in Oostende waar plots heel veel kinderen een RSV luchtwegen ontsteking hebben, maar het is corona volgens de leugenpers, mooiste voorbeeld is onze Waalse bokser die overleed, zijn vrouw heeft gereageerd dat het niet aan Covid is, maar aan een andere aandoening, heel mooi dat ze de pers eventjes op hun plaats zet.
Ze kunnen bijna exacte cijfers geven van het aantal Omikron besmettingen, terwijl de testlabo's geen onderscheid maken tussen Alfa, Delta, Omikron, alles om paniek te zaaien en toch die booster die nog steeds dezelfde inhoud/samenstelling heeft van de eerste en tweede.
Het is net zoals met de griepspuit die moeten ze ook elke jaar aanpassen aan welke variant het sterkst opduikt in de andere continenten.

Mijn besluit staat nu nog zekerder vast na mijn zus gisteren aan de lijn te hebben gehad, de 29ste december kan ze afkomen, 4 jan mag ze haar spuit gaan halen en dan 14 dagen tot ze haar QR code heeft , dan kan ze terug tot 31 jan 2022 naar het appartement in Fuerteventura.
Waarom willen ze enkel vaccins met spike eiwit? Lees ook eens hoe verkeerd het is afgelopen met testen op het Sars1 virus, hoe alle proefdieren met spike eiwit zijn gestorven.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: lock down ??

Bericht door BJC »

cortrans schreef: 26 dec 2021, 10:51
BJC schreef: 25 dec 2021, 23:12 ...
JC, ik vindt uw redenering toch wat vreemd overkomen hoor.
U bent dus wel al 2x gevaccineerd omdat u er het nut van in ziet blijkbaar, ...
Ik hoop dat iedereen een verstandige beslissing neemt, voor je zelf en voor je naasten......
Een gezond 2022 gewenst.
Ik geloof niet dat iemand het doet voor een ander maar ik heb het gedaan voor de gemeenschap in de veronderstelling dat als er genoeg gevaccineerd zijn we "veilig" zullen zijn en het leven weer normaal zou verlopen. Een vleugje gemeenschap verantwoordelijkheid of hoe je het ook mag noemen.
Ik moet eerlijk zeggen, ik was er niet helemaal gerust in voor zo een snel snel ontwikkelde spuit, maar ik heb het gedaan en heb er geen gevoel aan overgehouden van ik had het niet mogen doen.
Mijn vrouw is zwaar maar kort ziek geweest van de spuit, ik enkel een pijnlijke arm en schouder.

Ik ben voor een vrije keuze, en als je je laat vaccineren is dat voor jezelf te beschermen, maar niet voor een ander.
De ander moet het zelf voor zichzelf uitmaken of hij/zij zichzelf wilt beschermen.
Maar als oorspronkelijke niet overtuigde covid vax persoon zie ik het nut niet in om een derde spuit te halen dat amper doet hetgeen het verondersteld wordt te doen, als het het al doet ?
Genezen zijn geeft een hogere immuniteit maar telt niet, genezen en spuit krijgen heeft een plus effect, kinderen die er niet eens ernstig ziek van worden inspuiten en ga zo maar verder met van die wetenschappelijk niet onderbouwde verhalen. Je zal voor minder argwanend worden, niet ?

Ik ga ervan uit dat iedereen voor zichzelf beslist wat voor hem/haar het beste is en ik dat ook respecteer.
Zonder de niet gevaccineerden ( controle groep) was er nu geen zicht op welk effect het vaccin wel heeft, en had het nu het mirakel middel geweest ;)

.
JC
tiny
Beroepschauffeur
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 jul 2019, 20:01
Locatie: sprookjesbos

Re: lock down ??

Bericht door tiny »

ik ben 2 x een spuit gaan halen..
niet voor me eigen, want ik wil eigenlijk helemaal geen spuit...
voor de medemens, als die medische zorg nodig heeft wil ik niet degenen zijn die die dat verhinderd , door mijn toedoen.

maar er zijn mensen die omdat ze een spuit gaan halen, denken dat ze weer vrijheid hebben....
ze gaan op vacantie naar het buitenland, in het weekend feestjes, festivals.... enz...
ik denk soms dat men het niet helemaal snapt..

kan met me pc de wijde wereld in, kan gaan wandelen in het bos, met mijn 3 viervoeters,
naar de winkel boodschappen doen, en ja op veilige afstand..
want de winkel hanteert al vanaf het begin de regels van het rivm is er al die tijd niet vanaf geweken..
ik heb respect voor die filiaalhouder....
alles wat ik nodig heb

de meeste mensen zijn verwend ... als er iets of wat beperkingen komen ...komen ze al te kort...
ik weet niet wat nodig is .. om de denkwijze van de mensheid te veranderen..
zou veel oplossen, ook de omgang met andere mensen zou dit ten goede komen..

ik bedoel dan overal in de wereld... want nergens is het ideaal ...
het zou nooit helemaal goed komen...maar de helft zou al een enorme verbetering zijn...
om te beginnen met respect... zou een mooi begin zijn..
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: lock down ??

Bericht door ELZEN106 »

Denk er wel aan als je je boosterprik hebt gehad om deze in je corona app te uploaden.

Dit moet je zelf doen anders is de prik niet geregistreerd in de app.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

tiny schreef: 27 dec 2021, 08:43

de meeste mensen zijn verwend ... als er iets of wat beperkingen komen ...komen ze al te kort...
ik weet niet wat nodig is .. om de denkwijze van de mensheid te veranderen..
zou veel oplossen, ook de omgang met andere mensen zou dit ten goede komen..

ik bedoel dan overal in de wereld... want nergens is het ideaal ...
het zou nooit helemaal goed komen...maar de helft zou al een enorme verbetering zijn...
om te beginnen met respect... zou een mooi begin zijn..
En dat is dus precies het grote probleem Tiny....
De denkwijze van d mens krijg je niet meer omgekeerd, omdat we nu eenmaal in de "ikke ikke en de rest kan lekker stikken" maatschappij terecht gekomen zijn.
Kijk naar het verkeer, iedereen doet waar hij zelf zin in heeft, en ook met de corona maatregelen heeft men er lak aan.

Mijn buurvrouw is politie agent in Amsterdam.
Wij komen haar net met de kinderen tegen, zegt ze "graag wat afstand houden buurtjes, wij zijn allemaal positief getest...."
Ik zeg, wat doe je dan buiten????
Tja, ik hou het binnen niet meer uit hoor.......
En dat moet handhaven op de wetgeving, en heeft zelf lak aan de regel........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

ELZEN106 schreef: 27 dec 2021, 12:13 Denk er wel aan als je je boosterprik hebt gehad om deze in je corona app te uploaden.

Dit moet je zelf doen anders is de prik niet geregistreerd in de app.
Bedankt voor de tip Harrie
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: lock down ??

Bericht door steenhaas1 »

Is dat altijd zo, of alleen als je je gegevens niet deelt??
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: lock down ??

Bericht door ELZEN106 »

steenhaas1 schreef: 27 dec 2021, 20:20 Is dat altijd zo, of alleen als je je gegevens niet deelt??
Als ik het goed heb zelfs alleen als je je gegevens deelt.
Gebruikersavatar
Leeuw
Beroepschauffeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 aug 2019, 22:39

Re: lock down ??

Bericht door Leeuw »

Voor de gevorderde volwassenen kan ik me de keuze voor vaccinatie goed voorstellen, de keuze voor de booster wat minder hoewel ik snap dat dit een gevoel van veiligheid geeft. De vaccins hebben laten zien dat na een half jaar een groot deel van de bescherming weg is. Daarom nu ook de booster, om de bescherming weer op peil te brengen. Alleen... wanneer je gaat boosteren met een vaccin wat voor de Alpha variant bedoeld was en ook tegen de Delta-variant nog wel wat deed, hoe groot is dan de kans dat deze booster het goed doet tegen een nog verder gemuteerde variant? Niemand weet dit zeker, de eerste Omicron-vaccins/boosters schijnen pas in maart beschikbaar te zijn.

De Omicron-variant is weliswaar besmettelijker maar zorgt ook voor veel minder slachtoffers -en ziekenhuisopnamen- dan de Delta en Alpha-varianten. Dit is de ervaring in Zuid-Afrika maar ook recenter in Groot-Brittannië. Dit was trouwens ook voorspeld door wetenschappers die vervolgens door hun collegae voor van alles werden uitgemaakt. De bangmakerij vierde- en viert nog steeds- hoogtij en zolang er in het OMT meerdere mensen zitten met inkomsten vanuit, of belangen in vaccin-fabrikanten, zal dit vast niet veranderen. Wij van WC-eend...

We hebben één van de gevaarlijkste beroepen, maar als we daar steeds maar bij stilstaan, kunnen we dan nog functioneren? Zo is het ook met ziekten, er zijn tal van erge en zelfs dodelijke ziekten, maar al we steeds daarmee bezig zijn beperkt dat ons functioneren. Toch worden we elke dag volgestopt met van alles over Corona. Er gaat geen journaal voorbij zonder iets over dit onderwerp. Alsof dit alles is om je zorgen om te maken?
Voor de gevorderde volwassenen komt namelijk ook nog eens de wet van de concurrerende doodsoorzaken om de hoek kijken: Hoe ouder je wordt, hoe groter de kans dat magere Hein eens op je deur klopt. Heel vervelend maar iets wat we allemaal eigenlijk heel goed weten.

Dat veel mensen die zich afgelopen jaar braaf hebben laten vaccineren, zij het om op vakantie te kunnen, weer terug te kunnen naar het oude normaal of zelfs omdat ze geloofden dat ze er andere mensen mee zouden beschermen, zich nu belazerd voelen kan ik me best voorstellen. De eerste groep kon dan wel op vakantie, maar mag dat nu niet meer zonder een derde prik. En de tweede en derde groep komen er langzaamaan achter, dat de beloften aan hen niet uitkwamen: Iemand die gevaccineerd en geïnfecteerd is, is net zo besmettelijk als iemand die niet gevaccineerd is. Dit omdat het virus bij een gevaccineerde zich net als bij een ongevaccineerde in de ademwegen nestelt en daardoor ook net zo ongehinderd weer uitgeademd kan worden.

Dit feit zou alle grond onder het CTB en de QR-code weg moeten slaan. Maar toch gaat de overheid op dezelfde voet verder, nu met een booster en als je die niet neemt, geldt je ineens weer als "ongevaccineerd". Zoals iemand hierboven aangaf: Natuurlijke immuniteit telt niet, je geldt voor de overheid pas als "veilig", wanneer je (inmiddels) drie keer gevaccineerd bent. Alsof anders iedereen een ziektebron is...

Er wordt in de gekste dingen enorm veel geld gepompt, maar de zorg die we moeten ontlasten, komt er met een applausje vanaf. Meer bedden? Meer mensen? Twee keer nee. En in het nieuwe regeerakkoord schijnt ook nog eens 4,5 miljard euro op de zorg bespaard te gaan worden...
Cruijff zei eens: "Je gaat het pas zien als je het door hebt".
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

Tja Bart, stof tot nadenken….. (welkom terug trouwens :D )

Wat mij dan toch bezig houdt…. Als er dus volgens jou belangenverstrengeling bij het OMT is met de medicijn branche, waarom boosteren andere landen dan ook massaal?????
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door trucker10 »

Ook de boosterprik verliest aan kracht. Dat blijkt uit een studie van het Britse gezondheidsagentschap UKHSA. Na tien weken zou de derde prik al iets minder werkzaam zijn in het beschermen tegen een besmetting. “We gaan niet voor altijd blijven prikken”, zegt viroloog Steven Van Gucht.

Bron: wel achter een betaalmuur, maar de de kop zegt genoeg.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211227_958 ... witterfeed
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
Leeuw
Beroepschauffeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 aug 2019, 22:39

Re: lock down ??

Bericht door Leeuw »

cortrans schreef: 28 dec 2021, 14:11 Tja Bart, stof tot nadenken….. (welkom terug trouwens :D )

Wat mij dan toch bezig houdt…. Als er dus volgens jou belangenverstrengeling bij het OMT is met de medicijn branche, waarom boosteren andere landen dan ook massaal?????
Dank je wel :)

De belangenverstrengeling tussen wetenschappers en pharma is wereldwijd en veel wetenschappelijk onderzoek kan enkel door geld vanuit de pharmaceutische industrie plaatsvinden. In theorie zouden wetenschappers ondanks dat prima onafhankelijk kunnen handelen. In de praktijk ligt dat wat moeilijker: Je wilt de hand die je voedt niet bijten en er komt veel geld om de hoek kijken: Als jouw miljoenen naar een concurrent dreigen te gaan wanneer jij kritiek uit, denk je wel twee keer na voordat je kritiek uit.

De booster is het logische vervolg op de vaccinaties en van de ingeslagen weg afwijken, staat gelijk aan toegeven dat je het eigenlijk niet weet. Dat de deur voor alle andere opties keihard is dichtgesmeten maakt de situatie er ook niet beter op en dat ook de booster maar tijdelijk helpt is logisch: Dat is bij de griepprik toch niet anders? Niets mis mee, zolang het maar vrijwillig is en blijft.

Influenza is door vaccinatie niet weg te krijgen (zie de jaarlijkse griepprik) en geloven dat dit bij coronavirussen wel lukt, is hetzelfde doen terwijl je hoopt op een heel ander resultaat. Alsof je een gemist doelpunt op TV steeds weer terugspoelt, in de hoop dat 'ie er nu wel in gaat.

Als je Rutte ziet lopen in Den Haag met een tas van het World Economic Forum, foto's van zijn werkkamer ziet met een WEF map prominent in beeld en de band tussen Nederlandse politici, de EU en het WEF nader bekijkt, dan gaat er een wereld open. Tal van politici wereldwijd nemen daaraan deel, "build back better" is hun slogan. Tal van wereldleiders hebben deze al in toespraken genoemd. Maar je kunt toch pas iets herbouwen, als het eerst is afgebroken? ...

Het coronatoegangsbewijs is nog een stap op weg naar een europees digitaal paspoort, waarbij overheden en bedrijven op alles van je terug kunnen grijpen. Tot aan je bank en gezondheidsgegevens aan toe. We gaan steeds een stapje verder, ING is er al openbaar mee bezig.
Dit is geen complot-theorie maar op sites van het WEF en overheden zelf te vinden. Toch heeft bijna niemand hier weet van, want de meeste mensen zien enkel wat hen in het nieuws getoond wordt en vertrouwen daar op. En wat je niet weet, bestaat niet.

Twijfel je of dit klopt, doe dan de proef op de som maar: Hoeveel mensen weten van het kort geding van afgelopen dinsdag tegen de lockdown?
Iets wat een grote rol speelt in ons aller leven, de middenstand opnieuw een zware klap toebrengt, maar gek genoeg praktisch het nieuws niet haalde.
Ook de blokkade op de Maasvlakte een tijdje geleden haalde het landelijke nieuws niet. Is dat niet vreemd?
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: lock down ??

Bericht door ELZEN106 »

Leeuw schreef: 30 dec 2021, 22:44
cortrans schreef: 28 dec 2021, 14:11 Tja Bart, stof tot nadenken….. (welkom terug trouwens :D )

Wat mij dan toch bezig houdt…. Als er dus volgens jou belangenverstrengeling bij het OMT is met de medicijn branche, waarom boosteren andere landen dan ook massaal?????
Dank je wel :)


Twijfel je of dit klopt, doe dan de proef op de som maar: Hoeveel mensen weten van het kort geding van afgelopen dinsdag tegen de lockdown?
Iets wat een grote rol speelt in ons aller leven, de middenstand opnieuw een zware klap toebrengt, maar gek genoeg praktisch het nieuws niet haalde.
Stond wel degelijk in de krant.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door trucker10 »

Alles draait rond " the Bill Gates Foundation ".
Als je wat opzoekingswerk doet over de Spaanse griep, als het al een griep was, omdat Spanje geen restricties oplegde aan de kranten en deze als eerste de " griep " naar buiten brachten. We hadden ook te maken met WO1 en heel veel soldaten, die ze een vaccin hebben toegediend die enkel en allen de dood tot gevolg had.
Tegen het Sars1 virus hadden ze ook vaccins ontwikkeld, alle proefdieren zijn hieraan gestorven. De uitdraai, modellen van Professor Neil Ferguson zijn wat verkeerd uitgedraaid, maar als we kijken hoeveel gevaccineerde mensen besmet en gestorven zijn kunnen we de lijn doortrekken en ik persoonlijk concludeer toch dat er iets mis is.
Mijn zus zit in de studie van Janssens pharna > Johnson & Johnson tot eins 2023. Vorige week heeft ze telefoon gekregen van het bedrijf dat ze terug naar België moest komen om een bijkomend vaccin te laten zetten, maar dat J&J het niet mag geven omdat de erkenning door het WEF is ingetrokken, het bedrijf heeft een procedure lopen bij de gelijke kansen commissie. Meerdere rapporten zijn ingediend en voorlopig is het enkel nog naar Zwitserland die terug het vaccin toelaat.
Waarom wil men enkel de vaccins met het spike eiwit toelaten? deze leggen de eerste 14 dagen na toediening je immun systeem plat > vandaar ook veel doorbraak infecties, nadien gaan ze beschermen achter de frontlijn, dus het aantal positieve testen zijn idd hoog omdat je het virus hebt, doorheeft en minder ziek wordt wegens de bescherming achter de frontlijn, maar je bent en blijft een verspreider, ik als niet gevaxxte zal ziek worden, zonder onderlinge aandoeningen is mijnkans op overleven 99,8%,n de kans op een dodelijk ongeval met de vrachtwagen is stukken hoger.
Als ik de grafieken bekijk van de dodelijke slachtoffers die gevaccineerd en besmet geraakt zijn t.o.v. de niet gevaxxte merk ik toch een verschil, en nee niet omdat er meer gevaxxte zijn dan niet gevaxxte want ze hebben het percentueel gezet.
Als men zo zeker is van het vaccin van Pfizer en Astra Zenecca met het Spike eiwit. Waarom krijgen die dan nog geen definitieve goedkeuring en waarom neemt het WEF of de ministers hun verantwoordelijkheid niet op voor als het fout loopt?
Pfizer Puurs maakte in 2018 miljoenen verlies, sinds de corona uitbraak maken ze miljoenen winst, ook al verkopen ze hun vaccin tegen productie prijs, de Belgische overheid profiteert hier overduidelijk in mee, dus ze gaan zeker niet in hun eigen hand snijden en de werking van de vaccins ontkennen, tewerkstelling, belastingen op lonen, rsz, enz. een geldkraan draai je niet dicht en blijft de belangen verdedigen, ministers hebben nu eenmaal geen geweten en vandaag is het zwart, morgen is het wit, zwart hebben ze nooit gezegd, bekijk ook onze topviroloog Marc V R hoe hij destijds bij de griepepidemie de product verkocht, later hebben ze hem ontslagen wegens verkeerde aanpak.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
Leeuw
Beroepschauffeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 aug 2019, 22:39

Re: lock down ??

Bericht door Leeuw »

Allemaal de besten wensen voor het nieuwe jaar, geluk, gezondheid en veilig kilometers!
ELZEN106 schreef: 31 dec 2021, 11:44 Stond wel degelijk in de krant.
Ik schreef ook heel bewust "...praktisch het nieuws niet haalde". Een aantal -vooral regionale- kranten meldde het inderdaad, maar zag of hoorde iemand het op de diverse journaals voorbijkomen?
Iets wat heel veel impact op ons aller leven kan hebben krijgt maar verdraaid weinig aandacht van de media, terwijl er geen journaal voorbijgaat zonder tenminste één item wat over Covid gaat. Dat vind ik opmerkelijk.
trucker10 schreef: 31 dec 2021, 12:06 Alles draait rond " the Bill Gates Foundation ".
<knip>
Tegen het Sars1 virus hadden ze ook vaccins ontwikkeld, alle proefdieren zijn hieraan gestorven. De uitdraai, modellen van Professor Neil Ferguson zijn wat verkeerd uitgedraaid, maar als we kijken hoeveel gevaccineerde mensen besmet en gestorven zijn kunnen we de lijn doortrekken en ik persoonlijk concludeer toch dat er iets mis is.
<knip>
Waarom wil men enkel de vaccins met het spike eiwit toelaten?
Ik denk niet dat alles om Gates draait: In het WEF zitten heel veel politici en diverse clubs (ook Gates!) met heel grote (financiele) belangen. Hun invloed is wereldwijd en "normale mensen" lijken hen in het geheel niet te boeien. Inmiddels is duidelijk geworden dat Nederland zelfs juridisch bindende verdragen met het WEF heeft, terwijl Rutte en Segers deden en doen alsof ze gek zijn.
Vossen verliezen hun haren, maar niet hun streken...

Dat er iets ernstig mis is, ben ik met je eens. De huidige oversterfte is zorgwekkend en als deze inderdaad niet door Covid veroorzaakt is, dan hebben de diverse maatregelen (incl. vaccinaties) mogelijk zeer averechts uitgepakt. En dan is nog maar de vraag wat de toekomst brengt.
In mijn omgeving worden enkel gevaccineerden (gelukkig niet heel ernstig!) ziek, dat is toch niet logisch?

Heel veel mensen geloven nog steeds oprecht dat vaccinaties de enige oplossing zijn en dit wordt nog steeds verkondigd. Dat de overheid misschien niet alles eraan is gelegen om onze problemen op te lossen, of dat er misschien helemaal geen enorm probleem is, dat kan men zich niet voorstellen. Dat ziekenhuizen al jarenlang overlopen tijdens elke griepgolf en dat er al vaker reguliere hulp werd verschoven, is men ook allang vergeten. Toegegeven, wanneer je gelooft in de goede wil van iets of iemand, valt het niet mee om iets anders te zien, laat staan te accepteren...

Ziek worden is geen pretje en of het nu corona, influenza of wat anders is, goede zorg zou voor een ieder beschikbaar moeten zijn. Toch komt ment er gewoon niet op om te vragen, waarom er al twee jaar lang niet in de zorg geïnvesteerd wordt?

Waarom men enkel de dure vaccins toelaat en geen mogelijke, veel goedkopere alternatieven, heb je eigenlijk zelf al beantwoord: Geld...
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: lock down ??

Bericht door Marcel1970 »

Goed de Lockdown is voorbj iedereen kan weer doen wat die wil maar corona is nog niet voorbij.
Vandaag kon ik eindelijk mijn booster gaan halen de derde prik die ik oktober heb gehad behoort bij mensen uit een risico groep tot basis prik.
En dan ik er nog niet want door corona moest ik mijn booster 3 maanden uitstellen en de brief voor de herhaling van de booster kwam ook deze week.
Dus vandaag mijn booster en over drie maanden dan de herhaling van de booster.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

Wij hebben hem ook weer 2 weken geleden laten zetten, ik wederom weer 2 dagen flinke spierpijn, en de vrouw wederom 2 dagen met koorts op bed....
Denk dat we de volgende boosterprik maar een keer overslaan, ook al behoren we tot de risico groep
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Leeuw
Beroepschauffeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 aug 2019, 22:39

Re: lock down ??

Bericht door Leeuw »

Het lijkt erop dat veel mensen zonder inentingen beter af zijn. Misschien verstandig om de discussie om de Pfizer documenten te volgen, ook al komt hier niet veel van op het journaal e.d. voorbij. In de meest recent vrijgegeven 80.000 documenten hierover schijnt toegegeven te worden dat de bescherming slechts 12% bedraagt (dus niet de ons voorgehouden 95%) en dat hiervan na 4 dagen nog maar 1% over is.

Dit omvangrijke document op de site van het Europees Geneesmiddelenbureau geeft een overzicht van belangrijke risico's van het middel Comirnaty. Tabel 67 noemt o.a. de ontsteking van de hartspier en het hartzakje, waarvoor door doctoren werd gewaarschuwd maar die werden buitengesloten van elk debat.

Onder "ontbrekende informatie" worden de veiligheid op de lange termijn genoemd en ook het gebruik bij zwangere of borstvoeding gevende vrouwen.
Dus terwijl onze minister zegt dat het veilig is en er geen gevaar is voor lange termijn bijwerkingen, zegt Pfizer zelf wat anders. Geen idee wat wijsheid is, wel dat ik blij ben geen inentingen genomen te hebben. Ook al betekende dat dat we op diverse plekken niet (meer) welkom waren.

Overigens: Rond 1 februari zijn mijn vrouw en ik beide positief getest. Gewoon griep gehad in mijn eigen woorden, niet anders dan anders eigenlijk. Uit nieuwsgierigheid eens gekeken wat de overheid ons aanraadt? Nou: Eerst een gewone "vaccinatie" voor de "basisbescherming" en daarna nog even een booster eroverheen.
Dit lijkt grote onzin, aangezien ons lichaam zelf (zoals het hoort) antistoffen heeft aangemaakt en corona heeft overwonnen. We hebben dus de benodigde antistoffen in ons lichaam, waarom dan nog twee spuiten halen om een QR-code te krijgen?
Gaat niet gebeuren, dan maar weer buitengesloten worden maar wel in de wetenschap dat ik dat spul niet in mijn aderen heb!
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door trucker10 »

Bij mij zit er ook nog geen corona spuitje in het lichaam, bij ons bedrijf zijn ze op 1 hand nog te tellen wie niet "ziek" thuis is gebleven met corona, in de vriendenkring, familie en in de boogschutters gilde zijn ze op 1 na allemaal positief bevonden met een PCR test, recent nog ons oudste lid van 83 jaar, was bij een uitstapje op dinsdag met de oudjes gaan dansen, de vrijdag avond oefenen we en hij voelde zich zwak, stramme spieren en dacht dat het van het dansen was na ook twee jaar inactief wegens de maatregelen rond corona, echter de zaterdag kreeg hij warm/koud de maandag dan een positieve test > prik 1, prik 2, booster 1 en via chat vernamen we dat ze hem nu booster 2 willen geven ??? zoals Leeuw aanhaalt je lichaam heeft antistoffen aangemaakt die jouw dna hebben, waarom een chemisch spul der nog bij inrammen, die de eerste dagen je immun systeem in slaap doet om dan de antibody's te kweken.
Ik ben ook niet gevoelig voor griep, al krijg ik al een paar jaar van de huisarts een uitnodiging om een griepspuitje te halen, telkens bedank ik, op deze manier weet ik dat mijn lichaam nog voldoende stoffen produceert om indringers buiten te houden, of ze nog kan verslaan als ze indringen, de pharma verdiend aan mij zeer weinig tot niks vorig jaar 2 maal ontstekingsremmers genomen omdat ik last had in de heup tijdens het zitten in de chauffeursstoel. Dit jaar nog geen enkel medicijn genomen ook al word ik paar maal per nacht wakker van een tintelende hand / duim / wijs- en middenvinger, blessure dat ik opgelopen heb nadat ik die 18T aanvulgrond heb aangevallen en de rechterarm had overbelast > als ik de internet dokter raadplaag heb ik CST, kan maanden duren en in geval het blijft zal dat operatief moeten opgelost worden, mijn handboog waar ik vroeger 56 LBS trok staat nu nog op amper 42 LBS, als ik zwaarder schiet verlies ik het gevoel in de vingers en slaap ik ook minder 3 tot 5 maal op de amper 4 a 5 uurtjes dat ik in bed lig word ik wakker van de tintelingen en slapend gevoel van de onderarm.
Ik heb zelf last als ik met een BT rij ik moet dan alles met de linkerhand gaan bedienen en leg men rechterhand gewoon bovenop de hendel, paar weken terug liet in 's morgens mijn tas koffie uit de hand vallen omdat de kracht en het gevoel weg was, in de club het ontkurken van een frisdrank of pintje bier is met de linkerhand, kracht zetten is een voos gevoel in de pols.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: lock down ??

Bericht door BJC »

Bij ons heeft iedereen ook al C19 gehad, en iedereen de booster gehaald, behalve ik :)
Ikzelf tweemaal de prik gehaald en de derde voor bekeken gehouden heb waarschijnlijk een lichte vorm van griep gehad, misschien C19.
Maar wat zeggen ze bij griep ? Uitzieken, en bij C19, uitzieken !
Dus, testen maakt toch niets uit.
Ik ben gewoon gaan werken omdat ik mij niet 100% voelde maar 90% en niemand is toen ziek geworden, wel twee weken laten ineens de ene na de andere en ik niet.
Als je de incubatie tijd in acht neemt is de kans heel klein dat ik het doorgegeven heb.
Vroeger was dat ook zo, je kreeg het en gaf het door zodat iedereen immuun was.
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door cortrans »

Kijk, dat een ieder voor zichzelf beslist om geen spuit tegen Covid 19 te nemen kan ik zeker accepteren, en dat is ieders goed recht, maar bij ziekte verschijnselen is het toch wel zo prettig (voor een ander) dat u dan wel in thuis isolatie gaat.
Of u een ander alsnog ziek maakt is moeilijk vast te stellen, maar we leven te veel tegenwoordig in een "ikke" maatschappij, en dat is heel jammer. Meer aan onze mede mens denken kan nooit geen kwaad.
Door mijn gezondheid ben ik wel veel vatbaarder voor allerlei ziektes en vindt het toch wel prettig dat de mensen om mij heen ook met mij rekening houden.
Ik probeer ook verder te leven door allerlei medicijnen te slikken maar ik kan mij slechts afzonderen van de wereld omdat andere te veel aan zichzelf denken.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: lock down ??

Bericht door BJC »

Jouw reactie kan ik best begrijpen, en toch voel ik mij niet schuldig.
Het feit dat er zijn die om de twee weken in contact geweest zijn met "hoog risico contacten" en dan 10 dagen thuis blijven zonder symptomen, die naderhand C19 krijgen waarvan ze amper ziek zijn geweest en die uiteindelijk de hele zaak misbruiken om thuis te blijven is voor mij genoeg geweest.
Wij werken nog steeds met de helft van het personeel 1 week per maand op zijn minst, dat is voor mij de grens over het aanvaardbare.
We zijn nu wel bijna 2,5 jaar verder en nog steeds al die heisa.

Vroeger als je ziek was kreeg je controle en werd je weer naar het werk gestuurd omdat je niet zo ziek was, maar dat je besmettelijk bent, was geen probleem.
De wereld is dolgedraaid en onder het mom van doden gaan we mensen schuldgevoelens aanpraten.
Afgelopen week hadden wij drie collega's thuis, eentje met buikgriep, de andere heeft ook iets en de derde heeft corona volgens zijn zeggen, maar die laatste mag het huis wel verlaten volgens zijn ziektebriefje :shock:

Nu, dat spreekt mijn handelen nog niet goed in jouw ogen.
Er zijn voor jouw collega's is ook belangrijk om niet alles in jouw collega's schoenen te schuiven.
Er zijn er al redelijk wat in onze firma die thuis zitten met een burn-out, ook onze manager is enkele weken moeten thuis blijven en is nog niet helemaal o.k. .
Zoals ze zeggen heeft de lock-down meer schade aangericht als het vaccin zelf.

Zorg voor jezelf want een ander doet het niet voor jou ;)
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: lock down ??

Bericht door trucker10 »

Er zijn perioden geweest dat het CST ( Corona Spread Ticket ) van kracht was, als niet gevaccineerde werden we uitgesloten van restaurant bezoek, activiteiten. Nu achteraf is gebleken dat een gevaccineerd persoon toch drager en verspreider van het virus kon zijn. De laatste regels waren zelf wie gevaccineerd en geboosterd was en met de omikron besmet was zelf niet in quarantaine moest.
Als we het nu bekijken hebben bepaalde matregelen niet gewerkt en leven we in een verdeelde wereld van pro en contra, het is zelf zou dat niet gevaccineerde al dood hadden moeten zijn, want het o zo gevaarlijke virus zou je van de kaart vegen, meer en meer studies beginnen het omgekeerde naar voor te brengen, niet gevaccineerde komen er vrijwel goed onderuit ook als ze besmet worden.
Een vaccin die gemaakt is voor het type A werkt niet steeds voor het type B, dat zien we jaarlijk met de griepvaccins waar het WHO bekijkt welk type de kop opsteekt, zijn hun voorspellingen verkeerd, ben je ook nog steeds vatbaar voor de griep.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Al het nieuws met betrekking van het Corona virus”