Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Plaats in dit topic alles wat met de kilometer heffing in Nederland te maken heeft

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door cortrans »

Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens
15-09-2021 | auteur Redactie


DEN HAAG - Natuur & Milieu is blij dat minister Visser het wetsvoorstel voor de vrachtwagenheffing woensdagmiddag eindelijk naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Vrachtwagens stoten, volgens Natuur & Milieu, veel CO2 uit.
Een vijfde van de totale uitstoot van het Nederlandse wegverkeer wordt veroorzaakt door vrachtwagens.
Het wetsvoorstel regelt dat vrachtwagens moeten gaan betalen voor het gebruik van de weg en de gereden kilometers. I
n Duitsland en België is dit al jarenlang het geval.
Een heffing levert efficiënter vervoer op en geeft een impuls aan de verduurzaming van de sector, omdat de opbrengst van de heffing door de sector zelf gebruikt kan worden om het vervoer schoner te maken.

lees verder..........
https://www.transport-online.nl/site/13 ... chtwagens/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door cortrans »

Zijn hun nu zo dom..... Of ben ik nu zo slim??????
Kan iemand van die groene rakkers mij nu eens uitleggen waarom er bij een kilometer heffing voor trucks minder gereden zou worden??
Goederen moeten toch echt van A naar B.
Alles zal alleen maar duurder worden, want de heffing zal op zeker doorberekend worden aan de eind verbruiker.......
Alsof we een extra rondje met de truck op zondag gaan maken omdat het toch maar kan. :twisted: :twisted: :twisted:

Ik weet dus al jaren dat ik zeker niet op Rutte en de groene rakker stemmen zal......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door BJC »

ALs je betaalt adem je gezonde lucht in, als je niet betaalt is dezelfde lucht vervuild ;)
$$$$$
JC
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door steenhaas1 »

De lucht die uit de uitlaat komt van een Euro 6 truck is schoner dan wat er het luchtfilter in gaat.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door cortrans »

Dat weet jij, dat weet ik, nu de beleidsmakers uit Brussel/Den Haag nog.......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door steenhaas1 »

Het geld vloeit terug naar de sector, minus het geld voor het tolsysteem en een legertje ambtenaren.
Kun je het geld toch beter in de sector laten, hou je netto veel meer aan over.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
Leeuw
Beroepschauffeur
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 aug 2019, 22:39

Re: Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door Leeuw »

Nee hoor, want dat lopen dat leger ambtenaren en diegene die dat tolsysteem bouwt en beheert "hun" geld mis.
cortrans schreef: 16 sep 2021, 19:41 Dat weet jij, dat weet ik, nu de beleidsmakers uit Brussel/Den Haag nog.......
Zolang die nog de kris kras de wereld overvliegen denk ik dat het wegtransport het nog niet zo slecht doet, hoewel ik ervan overtuigd ben dat er veel minder hen-en-weer gereden kan worden met goederen.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door cortrans »

Dat zeker Bart, als "alles" wat flexibeler zou zijn (dus niet direct op de dag aan komt) zal er zeker veel efficienter gewerkt kunnen worden .
Wij rijden dus alleen met "eigen vervoer" vergunning, dus geen werk van derden, dus ja, ook ik rij regelmatig de nodige "lege" kilometers van en naar huis en tussen de opdrachten.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Natuur & Milieu niet te spreken over invoertermijn kilometerheffing voor vrachtwagens

Bericht door Marcel1970 »

Tuurlijk kan het efficiënter maar men wil tegenwoordig vandaag bestellen en morgen geleverd hebben en eigenlijk nog de zelfde dag.
Voorraad heeft vaak alleen de leverancier en als het transport langer zou duren dan begint men te bellen en te vloeken door de telefoon waar blijven mijn spullen.
En inderdaad die spullen moet men wel hebben welk prijskaartje daar ook aan hangt.
Plaats reactie

Terug naar “Alles over de kilometer heffing in Nederland”