ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders

Bericht door cortrans »

ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders
Arjan Velthoven – 7 januari 2022


Uit het Meerjarenplan van de ILT blijkt dat het aantal fysieke wegcontroles de komende jaren waarschijnlijk niet toeneemt.
Dat is zeer onwenselijk, signaleert TLN.
Zonder genoeg fysieke handhaving langs de weg blijft de pakkans van buitenlandse voertuigen laag.

Uit het Meerjarenplan 2022-2026 blijkt dat de ILT de pakkans wil vergroten door middel van het verhogen van de digitale bedrijfsinspecties, die vorig jaar zijn begonnen.
Met de informatie die de ILT daaruit verzamelt, hoopt het effectief te kunnen handhaven op bedrijven die de structureel regels niet naleven.

lees verder........
https://www.ttm.nl/it/tachograaf/ilt-di ... rs/143163/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders

Bericht door cortrans »

Tja, als "buitenlander" heb je hier vele streepjes voor, en worden de Hollanders steeds verder gediscrimineerd in eigen land......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders

Bericht door cortrans »

nog een stukje uit de tekst......

Hoewel TLN verwacht dat deze vorm van handhaving zeker zal bijdragen aan het verhogen van de naleving op wet- en regelgeving, zal dat vooral gelden voor Nederlandse vervoerders.
Transportbedrijven die elders zijn gevestigd worden namelijk niet digitaal gecontroleerd.

Dit bedoel ik dus........
Weer een reden extra om met "buitenlanders' te gaan rijden.........
:twisted: :twisted: :twisted:
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders

Bericht door trucker10 »

Dit noemen we dan gedoogbeleid, en eigen volk eerst aanpakken.
Soms heb ik de indruk, dat ze plannen hebben om ons arm te laten worden, het is niet aan ons om de Oostblok landen te sponsoren, ze kunnen daar evengoed boeren als wij, omdat de prijzen daar gunstiger zijn. Ik wil ook gerust €500 minder verdienen, als de noodzakelijke levenskost > voeding > nutsvoorzieningen stukkenlager zijn dan nu het geval is.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders

Bericht door cortrans »

Juist, dat is ook mijn overtuiging Daniël. Wij "het rijke Westen" moeten gelijk komen om het "arme Oosten" vooruit te helpen.
Alleen zo kan er blijkbaar 1 groot en gelijk Europa gevormd worden..........
Niet voor niets ben ik ANTI Europa, en die enkele voordelen die we hebben zullen nooit opwegen tegen de nadelen die we aan dit plan overhouden......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1737
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders

Bericht door steenhaas1 »

Zo spreek ik regelmatig met een paar polen die op een fabriek werken, zij dachten dat de EU hun geld kostte.
Heb het toen opgezocht en Polen krijgt omgerekend per inwoner bijna 300 euro meer binnen dan ze afdragen aan Europa. Nederlanders betalen dat per inwoner aan de EU. In Polen zijn drie mediastromen, de meeste volgen die de overheid steunt en komen zo niets te weten wat er nog meer speelt dan buiten wat hun regering hun wil laten geloven.
Mijn Poolse collega komt bijna nooit meer in Polen en als hij daar is probeert hij zich afzijdig te houden van (politieke) discussies, omdat men echt overtuigd is van zijn gelijk en nooit iets van andere berichtgeving binnenkrijgt.
Net als in de VS waar de mensen of alleen Republikeinse of alleen Democratische media volgen.
Het is moeilijk om uit die bubbel te komen, net als op smoelenboek waar je postings steeds meer uit(in) één richting krijgt te zien.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: ILT digitaliseert controles; lage pakkans buitenlandse overtreders

Bericht door cortrans »

En zo worden mensen gehersenspoeld.......
De Nederlandse regering wil ons ook maar doen geloven dat het grote Europa zaligmakend is voor ons.
Ja er zullen heus wel enkele zaken goed zijn ja, zoals een Europese legermacht of zo, en ja 1 munt eenheid ook maar dan moet je in heel Europa ook wel alle prijzen in elk land gelijk hebben en zo.
Maar zelfs simpele wetten krijgen ze hier na al die jaren nog niet op het zelfde niveau......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”