Verschil laden lossen en plaatselijk verkeer

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Verschil laden lossen en plaatselijk verkeer

Bericht door BJC »

trucker10 schreef: 06 mar 2021, 14:41 Ik sprak erover met de buur ( transportbedrijf ) zo heeft hij een boete moeten aanvechten omdat de klant met verlof was en de chauffeur naar beperkte tijd in zo een zone had verbleven. De tijd bij het inrijden en uitrijden staat genoteerd en de gemiddelde snelheid was net boven de 20 km/u dus voor hun geen laden/lossen. Hoop papierwerk om ook 147€ te recupereren en ja ook de klant had een bijlage toegevoegd dat ze met verlof waren en ze dit niet hadden gemeld aan de transporteur, duurt 3 maand voor je de centjes terugkrijgt.
viewtopic.php?p=7779#p7779

Ik was gisteren op zoek naar het verschil tussen laden en lossen EN plaatselijk verkeer.
Want volgens mij sluit het ene het andere niet uit, dacht ik :roll:
Misschien heeft het iets te maken met, laden en lossen geldt voor de straat, en plaatselijk verkeer zal dan meerder straten inhouden. :idea:
Want als je aan zo een straat komt, hoe kan jij nu weten of je nu doorgaand verkeer bent voor een uitgezonderd laden en lossen straat als je twee straten verder moet zijn. Dit geldt trouwens ook voor plaatselijk verkeer.
Hoe kan ik weten hoever die uitzondering van toepassing is ? :oops:

Mijn zoektocht heeft me niet verder gebracht als het volgende. :!:
Laden en lossen moet je effectief iets laden of/en lossen, zoniet ben je doorgaand verkeer.
Ook al woon je daar en parkeer je je +3,5T voertuig op je oprit, je mag er niet in als je niet laad of lost.
Plaatselijk verkeer is als je daar om de ene of andere reden moet zijn.
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Verschil laden lossen en plaatselijk verkeer

Bericht door trucker10 »

BJC schreef: 06 mar 2021, 16:13
Plaatselijk verkeer is als je daar om de ene of andere reden moet zijn.
Deze discussie is ooit in Merelbeke in een nieuwe verkaveling ( woonwijk ) gevoerd, iedere weekend kwam daar ook iemand met zijn trekker naar huis.
Daar stond ook 3,5T uitgezonderd plaatselijk verkeer, dan hebben ze dat gewijzigd in woonwijk en de chauffeur vroeg een vergunning aan, die hij ook verkreeg, wat ze niet wisten in de woonwijk dat familie van die chauffeur daar met de vuilkar hun vuil ophaalde, deze is daar eens een week niet in de wijk geweest.

Mijn inziens gaan ze weinig kunnen doen als de wagen op de oprit staat ook al is er uitgezonderd plaatselijk verkeer, je woont daar en je kan de wagen niet aan de rand van de bebouwde of aan het verkeersbord achterlaten.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Verschil laden lossen en plaatselijk verkeer

Bericht door cortrans »

Maar wie bepaald of de truck niet buiten het gebied geparkeerd kan worden......
Ik weet het, weer een punt van discussie erbij.....
Zonder dat het ook maar iets duidelijker wordt
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Discussie regels en wetten”