Het blijft maar doorgaan

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Het blijft maar doorgaan

Bericht door trucker10 »

Ga ik vandaag mijn bestuurderskaart gaan uitlezen, zie ik op het infobord een a4tje hangen met ...............
Ja :
Vrachtroutenetwerk
We willen zwaar verkeer zoveel mogelijk weghouden uit de dorpskernen en woonwijken. Daarom werkte de mobiliteitsraad een plan uit met vrachtroutes naar de drie bedrijventerreinen in onze gemeente en met gebieden waar een tonnagebeperking geldt. Het uitgangspunt is om zwaar verkeer zoveel mogelijk gebruik te laten maken van de R6. Landbouwvoertuigen mogen niet op de R6 dus worden er in de buurt van de R6 alternatieve wegen voorzien voor hen. De landbouwraad gaf een positief advies.

Voor de duidelijkheid werd er gekozen voor een uniforme tonnagebeperking van 3,5 ton. Voor plaatselijk verkeer en landbouwvoertuigen worden uitzonderingen toegestaan.
Vrachtroutenetwerk Sint-Katelijne-Waver.

https://www.sintkatelijnewaver.be/file/ ... A53193E23C

Freight route network Sint-Katelijne-Waver.

https://www.sintkatelijnewaver.be/file/ ... 1580230960

Réseau de fret Sint-Katelijne-Waver.

https://www.sintkatelijnewaver.be/file/ ... 48F7D19789
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door BJC »

Hmm ja, ik ben daar eens geweest, ik denk voor een nieuwe Aldi winkel.
Verboden voor meer dana 3,5 ton zonder uitzondering, ik ben er toen ingereden.
Bij de winkel zag ik een straat die het industrieterrein in/uit ging /kwam.
Hoe kon ik ruiken dat ik via daar er ook kon geraken, al was het maar voor de straat over te steken, laat staan dat ik zou moeten weten dat ik via via zou moeten rijden om er te geraken.
Het gaat van kwaad naar erger, en je gps wordt nutteloos.
We zullen weer onze oude kaarten moeten bovenhalen en zelf een route moeten uitzoeken op hoop van zegen.
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door cortrans »

Ach, in Nederland hebben we zulke situaties ook hoor (gelukkig niet zo veel nog).
In Numansdorp is ook overal een verplichte rij route voor trucks voor 1 lange winkelstraat.
Eerst helemaal om het dorp heen (daar op de kleine truck parking je aanhanger afkoppelen) dan weer verder buiten het dorp om, halverwege de winkelstraat links of rechts in (Hema zat links).
Verplicht weg rijden helemaal door het buiten gebied weer weg en weer helemaal terug om je aanhanger op te halen.
En dan hebben we het over een dorpje in een buitengebied hè, niet een doorgaande weg of zo
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door BJC »

Ik moest vandaag in Willebroek zijn , de uiterst onvriendelijke omgeving voor vrachtverkeer.
Ik heb daar gisteren mij te pletter zitten zoeken hoe ik in de fabriekstraat kon gerakn .
Uiteindelijk een plannetje gevonden.
Abnormaal wat voor toeren je moet uithalen om er te geraken, en toppunt, ik had geen vergunning, dus, gewoon vriendelijk geweigerd :P

Afbeelding

De fabriekstraat ligt aan de rechterkant van het water juist boven de brug waar je sowieso niet over moogt.
De enige mogelijkheid is via de A12, blauwe weg en naar het noorden rijden, het water over op de oranje weg, eenmaal over het water direct rechts afslaan witte weg, nogmaals het water over om aan het geel te komen, daar naar rechts en je rijdt voorbij de camera. BOETE ! :shock:
Ow ja, als je van mechelen komt kan je beter helemaal om rijden, Big Brother is Watching You.

Van deze miserie hebben ze bij ons geen kaas gegeten, ik denk niet dat ze beseffen dat dit de toekomst is voor het vrachtvervoer.
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door trucker10 »

Idem voor mij, als ik bij bouwmaterialen Clymans, in de Jozef de Blockstraat moet gaan leveren is het via de A12 rondrijden terwijl ik al vanaf het ronde punt aan de Mazda zou kunnen afslaan en dan de brug van Tisselt over, soms kom ik ook uit de richting St-Niklaas en rij ik een stuk naar de " Vredesbrug " via de Demdermondsesteenweg en dan moet ik rechts afslaan, maar ik ken de borden daar 3,5T uitgezonderd vergunninghouders, denk voor bepaalde bedrijven daarachter Blaasveld dat er borden staan " te bereiken via N16 / A12.
Maar idd zonder vergunning heb je daar een eilandje met bewakingscamera's
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door BJC »

Idd, aan de brug staat een bord via N16 en A12, langs het noorden.
Dat industrie terrein is toegankelijk via een privee weg, vrij toegankelijk voor vrachtverkeer maar voor de wagens met vergunning, om het toch maar anders te doen.

Tegenwoordig overal waar ik kom is er wel de doorgang onderbroken, omrijden als er al een omleiding is, maar in Aartselaar vandaag, zoek het maar uit.
Op mijn gsm alternatieve routes uitpluizen want gps stuurt U steeds terug :(
Vermoeiende ritten, er is geen geld om de straten af te werken denk ik.
JC
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door BJC »

Om het gek genoeg te maken, inrijden in privee weg voor vrachtverkeer :shock:
Afbeelding

We gaan alles 70 km/h maken omdat er teveel verkeersborden zijn, dan moet ge dit zien :o
JC
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door steenhaas1 »

Doodlopende weg die je moet volgen met vrachtverkeer????
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door trucker10 »

Om bepaalde bedrijven daar te bereiken moet je omrijden via de A12 dan Victor Dumontlaan volgen en aan dok3 de brug nemen.

Kom je van Mechelen, dan is dat meer dan 6 omrijden. heen en terug maakt 12 km.

https://www.google.com/maps/place/Dok3/ ... d4.3667623
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door BJC »

BJC schreef: 04 mar 2021, 22:21 Om het gek genoeg te maken, inrijden in privee weg voor vrachtverkeer :shock:
Afbeelding

We gaan alles 70 km/h maken omdat er teveel verkeersborden zijn, dan moet ge dit zien :o
steenhaas1 schreef: 05 mar 2021, 05:42 Doodlopende weg die je moet volgen met vrachtverkeer????
Als je daar aankomt dan heb je een probleem, tenzij je van daar kwam ;)
Met googlemaps ben ik tot drie maal hier gekomen om die gtvrd privee weg te vinden, want doodlopend.
Dan er toch ingegaan met google maps kan je geen boete krijgen hé :mrgreen:
En ja, dan krijg je een stukje aan 5 km/h, en daar twijfelde ik ook weer, 5 km/h ? Wat krijgen we nu ???
Zullen ze verboden + 5 ton bedoelen, neen, want dan had er een t moeten staan, dus aan 5 km/h mag je erdoor.
Afbeelding
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door trucker10 »

Ook even via Google gekeken, heb er jaartje of 4 - 5 geleden ook eens gestaan omdat ik naar iemand in heindonk moest.

Als je aan de brug, Fabriek straat komt staan daar al de borden dat je via de N16/A12 moet.

https://www.google.com/maps/@51.0598347 ... 312!8i6656
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door trucker10 »

Dit is de situatie vanuit Mechelen, je kan eigenlijk tot aan de brug, maar zonder vergunning mag je der niet over, pas aan de brug staat dan het bord voor die bepaalde bedrijven dat je niet langs de fabriek straat mag.

https://www.google.com/maps/@51.0470301 ... 384!8i8192

Kom je van St-Niklaas dan is het idd omrijden tot Blaasveld of via de Victor Dumontlaan, je rijdt daar wel het havengebied binnen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door cortrans »

Hoe moeten buitenlandse chauffeurs dit in Gods naam allemaal weten?????
Het beleid is nu echt veel te ver doorgeslagen......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door BJC »

cortrans schreef: 06 mar 2021, 08:53 Hoe moeten buitenlandse chauffeurs dit in Gods naam allemaal weten?????
Het beleid is nu echt veel te ver doorgeslagen......
Wel eerlijk gezegd, het is goed dat ik weet heb van Willebroek en hun verboden zones enkel met vergunning dat ik op zoektocht ben gegaan.
Uiteindelijk ben ik er niet naartoe geweest want ook de fabriekstraat is vergunning plichtig, de brug is sowieso the no go zone.
En tja, Via N16 en A12, begint maar als je gps weigert.
Naar de politie bellen moet je niet, want al wat je als antwoord krijgt is, als je voorbij de camera rijdt heb je een boete. :shock:

Het is een mooi inkomsten voor de gemeente natuurlijk, zij weten ook dat de chauffeurs ten einde raad er toch door rijden op hoop van zegen. :evil:
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door cortrans »

Inderdaad, ik heb hier in Nederland een jaar geleden ook zo'n weg in gereden toen in de navi volgde in Zaandam.
Blijkt een bru(getje te zijn van 100 meter lang) waar een bord bij staat tussen 16:00 en 19:00 uur verboden, en blijkbaar ook een camera.
Koste mij €140,- en €9,- administratie kosten (jaja ze durven het hoor).
Tomtom kan dit soort tijd beperkingen ook niet in het systeem, net als winkel gebieden met een tijd venster.
Als chauffeur ben je altijd de lul, want er zijn nooit omleiding routes, dus Tomtom blijft je er continu weer heen sturen tot je zelf dit stuk blokkert, echter dit kan maar eenmalig, vergeleken met de oude systemen.
Daar kon je zelf straten blokkeren en de-blokkeren voor eigen gebruik, zonder dat de melding naar andere mapshare gebruikers ging.
Erg handig als je op bekende stukken kwam zonder dat de navi je maar anders blijft sturen......
Helaas weer een zeer handige optie die er niet meer is......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door trucker10 »

Ik sprak erover met de buur ( transportbedrijf ) zo heeft hij een boete moeten aanvechten omdat de klant met verlof was en de chauffeur naar beperkte tijd in zo een zone had verbleven. De tijd bij het inrijden en uitrijden staat genoteerd en de gemiddelde snelheid was net boven de 20 km/u dus voor hun geen laden/lossen. Hoop papierwerk om ook 147€ te recupereren en ja ook de klant had een bijlage toegevoegd dat ze met verlof waren en ze dit niet hadden gemeld aan de transporteur, duurt 3 maand voor je de centjes terugkrijgt.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Het blijft maar doorgaan

Bericht door ELZEN106 »

Zo was ik in Wolvertem enkele jaren geleden en moest in een bepaalde straat zijn met een gewichtsbeperking.
Voor in de straat staat er zo een die mij aanhoud en een bekeuring geeft.
Met CMR kon ik aantonen dat ik er moest zijn.
Ik vraag hem hoe er dan te komen?
Antwoord van af de andere kant.
Mijn vraag was staat daar dan geen bord?
Antwoord: Jawel maar daar sta ik niet.
Bekeuring is wel netjes door het bedrijf betaald en naar ik aan neem aangevochten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussie regels en wetten”