Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door BJC »

Ik kom deze tegen vanuit Beveren naar Sint-Niklaas op de N70.
Verboden voor +3,5 ton.
Volgens het Belgisch verkeers reglement denk ik dat de uitzonderingen op een blauw bord worden aangegeven, wat hier een eigen kunstwerk blijkt te zijn neergezet.
Maar als ik verder erover nadenk, dan mag zwaar plaatselijk verkeer er niet voorbij, aangezien die geen uitzondering zijn.


Afbeelding
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door cortrans »

Helaas kan ik de afbeelding niet zien
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door trucker10 »

Als ik nog eens naar de Hubo in Beveren moet en terugkeer naar St-Niklaas - Lokeren, zal ik er eens opletten.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door BJC »

Nu is de foto er wel, was mss een instelling, ik weet het niet.
JC
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door cortrans »

BJC schreef: 04 feb 2021, 18:10 Nu is de foto er wel, was mss een instelling, ik weet het niet.
Bij mij nog steeds niet te zien.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door BJC »

Ziezo, nu is er wel een foto:) gene kak om dat gedaan te krijgen

Afbeelding
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door trucker10 »

Dat zijn de borden die ze daar sinds 2019 hebben geplant, omdat er vele bij file vorming de E17 verlieten in St-Niklaas, Haasdonk om dan binnendoor te rijden naar de E34 en verder naar de haven linkeroever.
Destijds nog een memo voor gekregen bij E5 mode omdat we vanaf het DC in St-Niklaas binnendoor via St-Pauwels, Kemzeke naar Zelzate reden, hebben dan Lokeren en Oostakker op die rit bijgestoken en dan via de R4 naar Zelzate, Maldegem, Oostende, Brugge.
Dus plaatselijk verkeer tussen de assen E34 en E17 mag daar gerust rijden.
Ik verlaat soms de E34 om bij de Hubo, Aveve in Beveren te rijden, kom ook de borden van 7,5 T tegen, maar ik ben plaatselijk ook al liggen de winkels 5 km verderop.
Verbod op doorgaand zwaar vrachtverkeer

De gemeentebesturen opteren voor een grote zone met een verbod voor vrachtwagens van meer dan 7,5 ton, gelegen tussen de E34 en de N70 aanvullend aan de zone +3,5 ton in Beveren. Doorgaand zwaar vrachtverkeer, dat nu nog de dorpen doorkruist via gewest- en gemeentewegen N450, N451, N403, N485 en Sinaai – Klein-Sinaai en de Hoge Bokstraat wordt daardoor verboden. Deze maatregel sluit aan bij de visie uit het Structuurplan Vlaanderen om maasverkleining van het doorgaand vrachtverkeer van E17 naar E34 niet toe te staan. De aangewezen route voor zware vrachtwagens door het Waasland loopt via de hoofdwegen: R4-E17 en R2-E34.

Aan de toegangen van de zone met tonnagebeperking vanaf de E34 en de N70 worden zoneborden C21 geplaatst. Aan de Vlaamse overheid wordt gevraagd om daarvoor een signalisatieplan te voorzien. Een inbreuk is een ernstige derdegraads overtreding. De boete voor een vrachtwagen die de signalisatie negeert en geen bestemming heeft in de Wase regio, bedraagt 174 EUR.

Om te vermijden dat het probleem van het doorgaand zwaar vrachtverkeer zich verplaatst naar Lokeren en Moerbeke-Waas, waar ook noord-zuidverbindingen liggen tussen de E17 en de E34, worden ook deze gemeentebesturen betrokken bij het uitwerken van de maatregel. Moerbeke-Waas keurde de aanpak al goed, met Lokeren volgen nog gesprekken over de mogelijke impact op hun grondgebied.

De politiezones WaNo en Sint-Niklaas gaan samenwerken voor de handhaving van het verbod. De burgemeesters gaven opdracht om een handhavingsplan uit te werken. Dit plan zal afgetoetst worden bij de parketmagistraten, bevoegd voor verkeer.

Het verbod voor het doorgaand zwaar vrachtverkeer +7,5 ton tussen de E34 en de N70 kan vermoedelijk ingaan in het najaar van 2018, onder meer na aanpassing van de gemeentelijke reglementen en na uitvoering van het signalisatieplan. Voor de zone +3,5 ton in Beveren, waar het gemeentelijk reglement al is goedgekeurd, is de invoering voorzien deze zomer.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door trucker10 »

Heb even terug gezocht in mijn mails en ...........

https://www.voka.be/nieuws/verbod-op-do ... 1dd8b72b62
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door BJC »

Amai, daar zit een heel verhaal achter, en gij kent ze ! :o
Tja, de doorsteek via Sint-Niklaas naar stekene was mij al gekend en een doorn in het oog.
Milieu :roll:
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Wat betekent dit eigen gemeentelijke verkeersbord interpretatie ?

Bericht door trucker10 »

Het Waasland is me niet onbekend, E5 heeft winkels in Beveren, St-Niklaas ( vroeger ook aan het station ) en zoals ik eerder schreef vanaf de Hoofkamerstraat naar Zelzate.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Discussie regels en wetten”