Schade na stuurassen die eigen route kiezen

zoals de titel het zegt "ongevallen en ongelukken" algemeen, waarbij geen doden gevallen zijn. Deze "ongevallen" staan in een apart topic.

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Schade na stuurassen die eigen route kiezen

Bericht door cortrans »

Schade na stuurassen die eigen route kiezen [+foto's]
08-06-2020 | auteur Redactie


Afbeelding
GELDERMALSEN - Maandagochtend reed een vrachtwagenchauffeur met een lading van 30 ton staal over de Stationsweg in Geldermalsen.
Plotseling stuurt de automatische besturing van de oplegger de achterassen een andere kant uit tijdens het rijden.
Hierdoor raakte de chauffeur de macht over zijn voertuig kwijt.

lees verder..........
https://www.transport-online.nl/site/11 ... zen-fotos/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Schade na stuurassen die eigen route kiezen

Bericht door cortrans »

Dit gebeurt nog wel eens.......
verleden week zag ik er ook al een staan met de alles alle kanten op (behalve de goede) 8-)
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Schade na stuurassen die eigen route kiezen

Bericht door steenhaas1 »

De meeste bij ons rijden met stangen gestuurde trailerassen, dan is de kans iig kleiner dat zoiets gebeurd.
Weet niet of er slangbreuk beveiliging op zit bij hydraulisch gestuurde assen dat zou wel schelen, zeker als dat dan op beide circuits zou ingrijpen.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Schade na stuurassen die eigen route kiezen

Bericht door cortrans »

In het verleden in mijn Vlematra/Bas Overbeke tijd heb ik zelf ondervonden wat er kan gebeuren als de druk op gestuurde assen weg valt als je voor een hele lichte 20 voet container heb staan, en achterop een zware 20 voeter.......
Ik eindigde geschaard in de greppel langs de A57 bij Ulvenhout, half op zijn zijde.
Gelukkig is het goed afgelopen (op een trekker total loss, en een getordeerde oplegger na dan), maar in eerste instantie ging het hele spul naar de midden vangrail.....
Door een ruk aan het stuur naar rechts (ontweek ik net een personen auto links naast mij), maar daardoor schaarde het spul en belande ik in de rechter berm in een greppel.......
De cabine van mijn MAN Commander hing 50 centimeter naast het chassis.
Een telekraan heeft het hele spul aan de nog op het chassis vast zittende containers opgetild en weer op zijn wielen gezet (die containers zaten dus wel goed vast :lol: :lol:
De oorzaak lag bij de garage (van den Bosch, De Meern) die geen onderhoud meer pleegde omdat die oplegger er uit zou gaan (onderhoudscontract).
Uiteraard heeft de garage nooit hun fout toegegeven........
Vandaag dat we na het ongeval geen MAN's meer kochten maar DAF's Super Space Cab's (waar ik uiteraard ook content mee was)

Op het moment van het ongeval was het avondspits met een snelheid van 83 km per uur........... :o
Ik zelf ben er gelukkig ongeschonden vanaf gekomen
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Ongevallen en ongelukken”