Hoe houden jullie het lichaam koel?

In dit topic kun je schrijven, alles wat je wilt delen met anderen

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door trucker10 »

Dat er een warmtegolf over het westen is neergestreken, hebben we wellicht allemaal al gevoeld :roll:

Hoe brengen jullie de dag door in deze temperaturen?
Ik moet soms in men laadbak die ik eerst een paar minuten openzet voor ik de oven induik, in de cabine heb ik airco en een draagbare frigobox die 15 graden onder de omgevingstemperatuur zou koelen.
Water is voldoende gekoeld alsook men beleg voor tussen de boterham is fris.

Verder zweet ik wel bij het uitladen, daarna kan ik afkoelen in de frisse winkelruimte waar ik het dan naar de koude kant ervaar, uren aanpassen en tijdens de nacht rijden kan deels, maar ik mag in twee koopcentra's niet lossen tussen 22 en 06 uur > woonwijk in de buurt :x

Ik vermoed dat Cor ook wel een oven opentrek als hij de wagen van de aanhanger ( ambulance ) moet halen als deze een ritje onder de blakende zon heeft doorstaan, ook voor steenhaas zal er geen zonnescherm op de werf staan om lekker in de schaduw de materialen te deponeren, voor Ger die met een bulk bij het laden/lossen in de buurt moet blijven zal er geen gekoelde plaats met airco staan en voor Marcel in de bus deuren open, deuren dicht .
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door cortrans »

Inderdaad is het bloed heet in de auto's, maar dat los ik op door de ramen een stukje open te houden tijdens het rijden.
De cabine is lekker koel door een goede airco, en ik heb een thermoskan bij mij met kous water (met een smaakje) die ik in de nacht leeg met open dop in de ijskast leg, en een aparte fles met water (met dat smaakje dus) die ook in de koelkast staat.
Voor dat ik thuis vertrek doe ik dat in de koude thermosfles en ik heb de hele dag koude drank.
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door cortrans »

Afbeelding
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door Marcel1970 »

De bus waarmee ik rijdt heeft een Airco ook op de bestuurders plaats, En omdat ik gewoon kan blijven zitten heb ik er alleen last van als ik buiten de bus kom.
Verder heb ik 2 grote flessen water bij me die ik de avond ervoor in de koelkast thuis koud laat worden in de bus bewaar ik die in een donker opberg vakje.
En bij evenementen zoals afgesproken Vrijdag bij de vierdaagse van Nijmegen wordt er voor eten en drinken gezorgd voor de chauffeurs.
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door steenhaas1 »

Heb sinds '90 een airco in de truck, die heb ik best wel koud staan als ik dan buiten kom duurt het ff voor ik het warm krijg.
Koelkastje aan boord met flesjes water voor de dorst. Verder loop ik met zulke temperaturen meer te slenteren terwijl ik normaal aardig doorstap.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door trucker10 »

Ik stel me de vraag hoe de chauffeurs die overnachten en geen stand airco hebben het in deze temperaturen doen, tijdens de nacht koelt het wel af, maar er zijn er ook die overdag aan hun verplichte rust zitten.
Ik heb vandaag de dag redelijk goed doorgebracht 5 flesje van 0,5 liter erdoor 407 km gereden en 13u25 gewerkt, gisteren al 2 winkels extra gedaan van de collega met de bedoeling dat hij alles zou meepakken, tarara vandaag terug een winkel extra ( uitverkoop tot 28 juni , kledij is 30 uur later aangekomen ik was daar om 17u30, hij gisteren iets na de middag, mag binnen dit en twee weken eens langs het bureel om wat uitleg te geven waarom ik zoveel moet inspringen op zijn ritten.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door ELZEN106 »

Heb lekker vakantie gehad in de Baltische staten en Polen. was daar een aangename temperatuur van rond de 25-26 graden.
Ga woensdag weer aan het werk.
Vorig jaar toen het zo warm was wel een probleempje gehad.
Ik rijd veel gevaarlijke stoffen en bij veel firma's moet je dus lange mouwen en een lange broek aan.
Mijn baas heeft toen wat wegwerp overall's aangeschaft (lekker dun) en die doe ik dan op het moment dat het nodig is aan.
Maar als het nog zo heet wordt kunnen ze kiezen of korte broek of niet naar binnen bij deze bedrijven.
Ik weet wel wat het zal worden maar dan gewoon niet gaan lossen of laden daar.
Ik heb het voordeel dat ik nog mag werken en niet meer moet.
dokus
filekijker
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2019, 19:12

Re: Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door dokus »

Met heet weer gaat de plantenspuit met water in de koelkast.
tijdens het rijden de airco aan en wanneer ik buiten bezig ben en het wordt mij te warm pak ik even de plantenspuit voor een frisse nevel-douche
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe houden jullie het lichaam koel?

Bericht door cortrans »

Hee, dat is een goede tip
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Wist je dat?”