Kaarten oude tom tom upgraden

In dit topic gedeelte kun je alles lezen, of vragen over (truck) navigatie systemen.

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door ELZEN106 »

Is het nog mogelijk om van een oude TomTom One (is van mijn broer) de kaarten te updaten?

Tom Tom zegt van niet en doen meteen een vervangend aanbod wat veel te duur is.
Hij gebruikt hem bijna nooit.
Apparaat blijft gewoon werken maar kaarten updaten gaat niet.
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door BJC »

Ik twijfel toch aan updates, voor je het beseft zijn ze niet meer up to date, alles veranderd in een te snel tempo.
Zelf mijn Garmin kan het niet meer bijhouden en zelf Google begint steken te laten.
Vandaag weer een éénrichtingstraat die ik verkeerdelijk moest inrijden, omweg van een paar km's en zoek het dan zelf maar uit. :x
JC
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door trucker10 »

Sprak vandaag met de Franstalige collega, en liet hem het sms berichtje zien van de firma, over het volgen van de verkeersregels. Tja zei hij ik heb een boete gekregen omdat ik van daar naar daar gereden ben en er camera's hangen dat het enkel plaatselijk verkeer is, maar mijn GPS en Google maps stuurde me langs daar, als ik nu kijk moeten we 15 km verder rijden om van Turnhout, naar Rijkevorsel te rijden, moeten we nog zien dat we Nederland niet binnen rijden of we krijgen een boete voor eurovignet.
Bij mijn Garmin zou ik het niet weten hoeveel updates ik per jaar heb, af en toe sluit ik hem eens aan op de computer om de filmpjes te downloaden en dan kijk ik of er een update beschikbaar is.
Heb al gezien dat bepaalde merken maar 4 gratis updates per jaar geven.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
BJC
Beroepschauffeur
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 jan 2021, 17:08
Locatie: Temse

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door BJC »

Ja seg ! Nederland heb ik ook al een paar keer voor gehad.
1 maal voordat ik het wist via binnenbaantjes in Nederland gesukkeld.
De tweede keer heb ik rechtsomkeer gemaakt, was ook al in een boerengat en de derde keer was op de A12 richting Rotterdam, kwam van ergens in de buurt maar de oprit richting Antwerpen was afgesloten en ik dacht, ik neem de volgende afslag en rij zo wel terug naar Antwerpen, bleek het toch de laatste oprit te zijn zekers ! :o
Helemaal de A4 afgereden en dan de E312 richting Middelburg om bij de eerste oversteek rechtsomkeer te maken.
Dat zijn redelijk wat km's omweg :P
JC
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door steenhaas1 »

Er zijn nieuwe kaarten voor een ONE beschikbaar Harrie, in het "alternatieve" circuit.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door ELZEN106 »

steenhaas1 schreef: 26 feb 2021, 22:27 Er zijn nieuwe kaarten voor een ONE beschikbaar Harrie, in het "alternatieve" circuit.
Ik heb ze niet kunnen vinden Henk.
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door steenhaas1 »

Je moet ze dan ook kunnen activeren met een programma, gewoon een kaart er op zetten werkt niet.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door cortrans »

ELZEN106 schreef: 26 feb 2021, 16:13 Is het nog mogelijk om van een oude TomTom One (is van mijn broer) de kaarten te updaten?

Tom Tom zegt van niet en doen meteen een vervangend aanbod wat veel te duur is.
Hij gebruikt hem bijna nooit.
Apparaat blijft gewoon werken maar kaarten updaten gaat niet.
Via illegale weg is het eventueel wel mogelijk.
Google is je vriend :shock:
Legaal inderdaad niet nee
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door cortrans »

BJC schreef: 26 feb 2021, 18:29 Ik twijfel toch aan updates, voor je het beseft zijn ze niet meer up to date, alles veranderd in een te snel tempo.
Zelf mijn Garmin kan het niet meer bijhouden en zelf Google begint steken te laten.
Vandaag weer een éénrichtingstraat die ik verkeerdelijk moest inrijden, omweg van een paar km's en zoek het dan zelf maar uit. :x
Waarom twijfelen aan de update's?
Tuurlijk is elk merk afhankelijk van hun achterban en de gemeente's die de wijzigingen door moeten geven.
Tomtom heeft een redelijk goede achterban met Tomtom Mapshare Reporter waar je zelf wijzigingen kunt doorgeven .https://www.tomtom.com/mapshare/tools/n ... ,0.00000,2
Uiteraard zullen ze eerst de wijzigingen zelf controleren met hun gegevens en of de melding meermaals gedaan wordt door meerdere leden (wat alleen maar goed is, lijkt mij)
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door cortrans »

trucker10 schreef: 26 feb 2021, 19:12 Sprak vandaag met de Franstalige collega, en liet hem het sms berichtje zien van de firma, over het volgen van de verkeersregels. Tja zei hij ik heb een boete gekregen omdat ik van daar naar daar gereden ben en er camera's hangen dat het enkel plaatselijk verkeer is, maar mijn GPS en Google maps stuurde me langs daar, als ik nu kijk moeten we 15 km verder rijden om van Turnhout, naar Rijkevorsel te rijden, moeten we nog zien dat we Nederland niet binnen rijden of we krijgen een boete voor eurovignet.
Bij mijn Garmin zou ik het niet weten hoeveel updates ik per jaar heb, af en toe sluit ik hem eens aan op de computer om de filmpjes te downloaden en dan kijk ik of er een update beschikbaar is.
Heb al gezien dat bepaalde merken maar 4 gratis updates per jaar geven.
Klopt, bij Tomtom heeft men recht op zeker 4 updates per jaar, dus elke 3 maanden er 1
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Kaarten oude tom tom upgraden

Bericht door cortrans »

ELZEN106 schreef: 26 feb 2021, 23:27
steenhaas1 schreef: 26 feb 2021, 22:27 Er zijn nieuwe kaarten voor een ONE beschikbaar Harrie, in het "alternatieve" circuit.
Ik heb ze niet kunnen vinden Henk.
Met alleen de nieuwe kaart alleen red je het inderdaad niet.
Er moet ook een alternatie stuur programma geïnstalleerd worden die het oude (die dus zegt dat het niet meer kan) aanpast.
Vroeger deed ik dit bij heel veel collega's van de Hema ook op hun oude systemen.
Tegenwoordig zou ik niet meer weten hoe het ook al weer ging.
Ik was toen lid van een nieuwsgroep waar de kaarten en stuur programma's aangeboden werden, echter omdat er al jaren alleen nog maar systemen verkocht worden met "gratis" kaart update's is het aanbod van kaarten helemaal ingezakt in die groepen.
Ik moet dus eerst iemand zijn, die nog een kaart los koopt, en deze dan ook wil delen op het internet, en ja, dat doet bijna niemand meer.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie topic”