Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

In dit topic kunt u mee duscuseren over de CAO
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door Marcel1970 »

Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: respect en waardering mogen geen geld kosten

UTRECHT - Dinsdag 21 januari vond de derde onderhandelingsronde plaats om tot een cao te komen die zorgt voor respect en waardering voor de werknemers. De FNV hoopte op concrete tegenvoorstellen van de werkgevers op de punten die de werknemers zo belangrijk vinden. "Maar tot onze verbazing en teleurstelling kwamen ze met geen enkel uitgewerkt voorstel", aldus vakbond FNV.

https://www.transport-online.nl/site/11 ... ld-kosten/
bron transportonline
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door cortrans »

Tja zolang het niets kost kan alles, maar zodra het geld kost zijn ze niet thuis......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door steenhaas1 »

En weer een maand verder volgende gesprek, gaat weer ff duren zo☹️
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door cortrans »

Ook dat heet tactiek........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Kees

Re: Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door Kees »

cortrans schreef: 22 jan 2020, 11:30 Tja zolang het niets kost kan alles, maar zodra het geld kost zijn ze niet thuis......
De FNV hoopte op concrete tegenvoorstellen van de werkgevers op de punten die de werknemers zo belangrijk vinden
FNV, en wat werknemers belangrijk vinden........ :roll:
"Maar tot onze verbazing en teleurstelling kwamen ze met geen enkel uitgewerkt voorstel"
Dat zijn ze bij het FNV toch wel gewent? Van 2 kanten....
"Deze ronde was vooral een uitleg van onze voorstellen:
Onze. Jaja, die van de FNV....
Beloning: een substantiële loonsverhoging, kilometervergoeding voor woon- werkverkeer en het afschaffen van de wachtdag bij ziekte;
Ik lees hier alleen maar kosten stijging, waar niks voor terug komt.
Generatiepact: minder werken tegen iets minder loon maar met volledige pensioenopbouw.
Welja, nog meer kosten.
De gedachte hierbij is dat oudere werknemers minder gaan werken om zo ook de mogelijkheid te geven voor instroom van jongere werknemers.
Elzen, lees je ven mee. Of je wil stoppen, zodat de jeugd aan het werk kan.
Het chauffeursoverschot is enorm…. Voor bij de jongeren.
Aandacht voor goede arbeidsomstandigheden: we willen onder andere vereisten aan de cabine voor het mogen overnachten (airco/stand kachel, geen in hoogte aangepaste cabines, etc), een maximaal gewicht van 23 kilo voor het handmatig tillen van lading, meer zeggenschap over werktijden en het terugdringen van overwerk."
Overnachten? Gatver, wat een vies woord is dat.
Airco en standkachel........ :roll: Zijn er nog auto's zonder?
En de rest zeg alleen maar hoever ze van de praktijk afstaan. :roll:
de werkgever kennelijk niets mogen kosten. Respect en waardering willen ze dus wel geven, maar alleen als sigaar uit jullie eigen doos."
Nou FNV, en wat krijgen de werkgevers er dan voor terug? Behalve meer kosten.
want zo verder gaan leidt tot niets!"
Die zelf kennis heet het FNV helemaal niet. :lol:
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door cortrans »

Ik weet jou leeftijd niet Kees (was je blijkbaar vergeten tijdens je voorstel ronde), maar jij leeft echt wel buiten de realiteit man.
Je lijkt wel een werkgever in plaats van een werknemer......
De voorgestelde verbeteringen kunnen ook in jou voordeel zijn hoor.
Jou droom is toch rijden op Scandinavië?????
Zonder de voorstellen van De bonden (die weer door de leden aangedragen worden) ga je alleen maar terug in de tijd...........
Je moet nog een hoop leren over het chauffeurs leven vriend......
Enig idee wie er voor heeft gezorgd dat jij jou salaris geregeld hebt???
Jij zelf niet in ieder geval, ook die salaris schalen zijn door de onderhandelingen met werkgevers tot stand gekomen.
Werkgevers zien personeel alleen als een onvermijdelijke kostenpost, waar ze zo min mogelijk aan uit willen geven om winst te kunnen maken.
Waarom kan in andere branches wel reis kosten betaald worden en dergelijke......
Ik zit al jaren in het eigen vervoer, en heb dus een andere CAO dan de transport CAO, en zie dus de grote verschillen, maar jij bent blijkbaar te vrede met wat je hebt........
Jij vindt het blijkbaar ook prima om in het weekend tegen 100% te werken hè????
Bonden doen meer voor je dan je denkt.......
Jij bezuinigd liever thuis dan.........
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Kees

Re: Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door Kees »

cortrans schreef: 23 jan 2020, 04:21
Cor Cor Cor toch….
Ik weet jou leeftijd niet Kees (was je blijkbaar vergeten tijdens je voorstel ronde)
Jou leeftijd is wel bekent?
En doet leeftijd er toe?
2 Chauffeurs. De enne heeft de instelling, afspraak is afspraak, en komt de auto niet leeg, dan gaat het mee terug. (Aardappels staan om 17.00 op Tafel.)
Die andere, kut, tijd te kort om leeg te komen, dan maar even me 'pauze' smokkelen, en maar een uurtje later thuis.
Zou leeftijd iets uitmaken in die mentaliteit?
Je lijkt wel een werkgever in plaats van een werknemer......
Als het regend bij de baas, druppelt het bij jou... :roll:
De voorgestelde verbeteringen kunnen ook in jou voordeel zijn hoor.
Ja, dat is wat ik las. Alles voor de chauffeur. Noem jij eens iets wat de werkgever iets op zou leveren?
Jou droom is toch rijden op Scandinavië?????
Zuid Europa!
Zonder de voorstellen van De bonden (die weer door de leden aangedragen worden) ga je alleen maar terug in de tijd...........
Terug in de tijd? :lol:
Volg jij het wel? Denkt niet dat we de laatste 40 jaar terug in de tijd zijn gegaan, maar alleen vooruit.
Ohja, aangedragen door de leden........ Die op Dinsdagmiddag 15.00 tijd hadden om hun wensen kenbaar te maken?
Die Woensdagmiddag belangrijk vinden, omdat de kinderen dan vrij zijn?
Je moet nog een hoop leren over het chauffeurs leven vriend......
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Enig idee wie er voor heeft gezorgd dat jij jou salaris geregeld hebt???
Ja. 8-) De onderhandelaars. Bonden. 8-)
Jij zelf niet in ieder geval, ook die salaris schalen zijn door de onderhandelingen met werkgevers tot stand gekomen.
Klopt. Maar als je ergens begint, kan je in C0 komen, of in E7!
Je heb gelijk hoor. Nu kan je zomaar E7 vragen. Maar deed dat 3 jaar terug eens...... Je was blij dat je werk kon vinden....... :roll:
Werkgevers zien personeel alleen als een onvermijdelijke kostenpost, waar ze zo min mogelijk aan uit willen geven om winst te kunnen maken.
Meen je dat nou? Ze zijn net als diesel dus? Je heb het nodig, maar het liefst niet?
Winst maken. Gatver wat een vies woord....... Gelijk spelen, of verlies draaien zou beter zijn?
Waarom kan in andere branches wel reis kosten betaald worden en dergelijke......
Dat moet je aan de bonden vragen. :roll:
Ik zit al jaren in het eigen vervoer, en heb dus een andere CAO dan de transport CAO, en zie dus de grote verschillen, maar jij bent blijkbaar te vrede met wat je hebt........
Ohhh dus je lul dus maar wat?
Ohh jij ziet de grote verschillen.... Ben benieuwt... Jij ziet transport Cao salarisstrookjes?
Ik ben heel tevreden. :mrgreen:
Ik zeik niet over 101€ om maar wat te noemen. (Ja die betaal ik zelf.)
Ja. Jij vindt het blijkbaar ook prima om in het weekend tegen 100% te werken hè????
Jij vind het zeker wel prima dat het meisje achter de kassa ook 100% krijgt, en je boodschappen op Zondag niet duurder zijn?
Of dat je in het weekend naar het ziekhuis moet, maar dat dan dubbel van je eigen risco afgaat.
Of dat vliegen in het weekend duurder is.
Bonden doen meer voor je dan je denkt.......
Ja.
Maar ze maken ook veel 'kapot'.
Jij bezuinigd liever thuis dan.........
Het geld klotst tegen de plinten, is een uitspraak.....
Ik heb me plinten moeten verhogen!

Maar Cor om een ban te verkomen op het persoonlijk reageren, reageer eens op de voorstellen.
Of vind je ze allemaal geweldig?
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door cortrans »

Kees schreef: 25 jan 2020, 02:44
cortrans schreef: 23 jan 2020, 04:21
Cor Cor Cor toch….
Ik begrijp deze insteek niet helemaal, verklaar je nader....
Ik weet jou leeftijd niet Kees (was je blijkbaar vergeten tijdens je voorstel ronde)
Jou leeftijd is wel bekent?
Ja hoor, ik ben 58 jaar........
En doet leeftijd er toe?
Jazeker, wel eens van levens ervaring gehoord?????
2 Chauffeurs. De enne heeft de instelling, afspraak is afspraak, en komt de auto niet leeg, dan gaat het mee terug. (Aardappels staan om 17.00 op Tafel.)
Die andere, kut, tijd te kort om leeg te komen, dan maar even me 'pauze' smokkelen, en maar een uurtje later thuis.
Zou leeftijd iets uitmaken in die mentaliteit?
Ook deze insteek begrijp ik niet helemaal, maar ja, als ik het vandaag mijn route niet meer red, dan gaan we morgen inderdaad weer verder........
En nee, de leeftijd maakt niet uit om een goede mentaliteit te hebben (in mijn ogen) als het maar realistisch is......
Je lijkt wel een werkgever in plaats van een werknemer......

Als het regend bij de baas, druppelt het bij jou... :roll:
Dat heb je goed ja, dat heet goed ondernemerschap, als het andersom zou zijn, is de werkgever snel failliet he
De voorgestelde verbeteringen kunnen ook in jou voordeel zijn hoor.
Ja, dat is wat ik las. Alles voor de chauffeur. Noem jij eens iets wat de werkgever iets op zou leveren?
Maar jij bent toch chauffeur Kees, of vindt jij de belangen voor de werkgever beter dan jou belangen?????
De bonden onderhandelen voor jou, en niet voor de werkgever, dus wat is er verkeerd dan?????
Jou droom is toch rijden op Scandinavië?????
Zuid Europa!
Ook goed, dan ben je dus de hele week van huis, naar warme landen, en wil je dus ook in een truck rijden met voldoende binnen ruimte en airco voor overdag en in de nacht toch????
Niet elke werkgever vindt dit vanzelfsprekend hoor.......
Zonder de voorstellen van De bonden (die weer door de leden aangedragen worden) ga je alleen maar terug in de tijd...........
Terug in de tijd? :lol:
Geloof jij echt dat iedere werknemer zelf in staat is om alle zaken goed te regelen voor hem zelf??? Wees blij dat er bonden zijn die dit voor je doen.
Zoals ik het nu al steeds lees in jou antwoorden, heb je bijna medelijden met de "arme" werkgevers.......

Volg jij het wel? Denkt niet dat we de laatste 40 jaar terug in de tijd zijn gegaan, maar alleen vooruit.
Juist, mede door de onderhandelingen van de bonden ja.......
Ohja, aangedragen door de leden........ Die op Dinsdagmiddag 15.00 tijd hadden om hun wensen kenbaar te maken?
Die Woensdagmiddag belangrijk vinden, omdat de kinderen dan vrij zijn?
Er is al ruim van te voren gevraagd aan de leden om hun wensen kenbaar te maken ja, zelfs Ger heeft die vraag hier op het forum geplaatst...... (volgens mij is dit helaas op het vorige forum al geweest dat helaas door een oude server verloren is gegaan)
Je moet nog een hoop leren over het chauffeurs leven vriend......
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ja je doet er lacherig om, en dat is een teken van onmacht......
Enig idee wie er voor heeft gezorgd dat jij jou salaris geregeld hebt???
Ja. 8-) De onderhandelaars. Bonden. 8-)
Juist ja.....en daar heb ik geen smilies voor nodig hoor.....
Jij zelf niet in ieder geval, ook die salaris schalen zijn door de onderhandelingen met werkgevers tot stand gekomen.
Klopt. Maar als je ergens begint, kan je in C0 komen, of in E7!
Dit is inderdaad wel afhankelijk van het soort werk en je werk ervaring ja, ook dat staat netjes in je CAO boekje beschreven in welke schaal je hoor ingedeeld te worden, niets mis mee, en wel zo handig om zelf na te lezen, toch???
Je heb gelijk hoor. Nu kan je zomaar E7 vragen. Maar deed dat 3 jaar terug eens...... Je was blij dat je werk kon vinden....... :roll:
Vragen kan altijd, maar wel realistisch blijven he, een chauffeur op een vuilnis auto zal inderdaad nooit een E7 salaris krijgen (dan weet de werkgever ineens wel het CAO boekje uit zijn hoofd) omdat de C7 schaal niet bij je functie hoort......., maar een chauffeur exceptioneel vervoer bijvoorbeeld die een week of langer van huis is, zal wel in die schaal thuis horen bijvoorbeeld
Werkgevers zien personeel alleen als een onvermijdelijke kostenpost, waar ze zo min mogelijk aan uit willen geven om winst te kunnen maken.
Meen je dat nou? Ze zijn net als diesel dus? Je heb het nodig, maar het liefst niet?
Winst maken. Gatver wat een vies woord....... Gelijk spelen, of verlies draaien zou beter zijn?
Nee hoor, zoals ik al eerder schreef, als het bij de werkgever regent moet het bij mij druppelen........
Maar het probleem ligt (in mijn ogen) bij de werkgevers zelf, die akkoord gaan met te lage transport prijzen, waardoor er te weinig geld overblijf voor een goede betaling aan zijn personeel.
Waarom kan het in ander branches wel dan???
Daar wordt het personeel toch ook gewoon normaal betaald........
Waarom kan in andere branches wel reis kosten betaald worden en dergelijke......
Dat moet je aan de bonden vragen. :roll:
Weer doe je er lacherig over, maar blijkbaar heb jij er vrede mee, dat je buurman (die geen chauffeur is) hel reiskosten vergoed krijgt, en jij niet....
Helaas moeten ook de bonden compromissen sluiten en keuzes maken tussen eisen....... Maar het is zeker een hekel punt....
Ik zit al jaren in het eigen vervoer, en heb dus een andere CAO dan de transport CAO, en zie dus de grote verschillen, maar jij bent blijkbaar te vrede met wat je hebt........
Ohhh dus je lul dus maar wat?
Hoe bedoel je dit????
Ohh jij ziet de grote verschillen.... Ben benieuwt... Jij ziet transport Cao salarisstrookjes?
Het CAO boekje van de transport CAO is gewoon via internet te downloaden, dus ja ik weet de verschillen ja
Ik ben heel tevreden. :mrgreen:
Mooi, lekker zo door gaan dan en niet klagen he....
Ik zeik niet over 101€ om maar wat te noemen. (Ja die betaal ik zelf.)
Ik werk voor mijn geld (anders had ik wel vrijwilliger geweest bij het Leger des Heils), en wil waar ik recht op heb.......
Ja. Jij vindt het blijkbaar ook prima om in het weekend tegen 100% te werken hè????
Jij vind het zeker wel prima dat het meisje achter de kassa ook 100% krijgt, en je boodschappen op Zondag niet duurder zijn?
Of dat je in het weekend naar het ziekhuis moet, maar dat dan dubbel van je eigen risco afgaat.
Of dat vliegen in het weekend duurder is.
Weer appels met peren vergelijken he
En nee, ook personeel dat in de avond/nacht en het weekend werkt hoort daar voor een geldend salaris betaald voor te worden ja
Bonden doen meer voor je dan je denkt.......
Ja.
Maar ze maken ook veel 'kapot'.
Zoals??????
Jij bezuinigd liever thuis dan.........
Het geld klotst tegen de plinten, is een uitspraak.....
Ik heb me plinten moeten verhogen!
Fijn doorgaan zo dan, topper......
Maar Cor om een ban te verkomen op het persoonlijk reageren, reageer eens op de voorstellen.
Of vind je ze allemaal geweldig?
Nee niet elk voorstel is in mijn ogen geweldig, maar een compromis...... Je kunt het nooit voor iedereen geweldig maken he.
Maar hoe meer verschillende mensen er lid zijn, en hun stem laten horen, hoe beter er met iedereen rekening gehouden kan worden

Maar zolang je niet beledigend bent zal je zeker geen ban krijgen hoor, niet van mij of een andere admin......
En zal ik proberen te reageren, zoals het hoort op een forum
In het rood zijn mijn reacties
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Derde onderhandelingsronde cao Transport & Logistiek: 'respect en waardering mogen geen geld kosten

Bericht door trucker10 »

Maar Cor om een ban te verkomen op het persoonlijk reageren, reageer eens op de voorstellen.
Of vind je ze allemaal geweldig?
Wij hebben een heel andere CAO in België, wij hebben ook geen D, E schalen zoals bij jullie, trouwens ik dacht dat E6 de hoogste was nu lees ik E7 , tegenwoordig liggen de grenzen al heel ver, of net niet meer met de Brexit :roll: om douane formaliteiten te vervullen en de schaal E6 te hebben als rookie .

Wij zijn tolerant en iedereen mag zijn mening hebben, ook al zijn we het er niet steeds met eens ( dit doet me terug denken aan iemand zijn onderschrift op dat andere forum waar ik al jaren weg ben en ............ :D
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Plaats reactie

Terug naar “CAO discussie”