Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

In dit topic kunt u mee duscuseren over de CAO
Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door cortrans »

Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis
02-04-2020 | auteur Redactie


ZOETERMEER - In een spoedoverleg tussen de werkgevers en de vakbonden is vorige week besloten om de onderhandelingen voor een nieuwe cao Beroepsgoederenvervoer tot nader orde te staken.

Wat is er precies afgesproken?

TLN, VVT, FNV en CNV hebben na het spoedoverleg het volgende afgesproken:

Er wordt alles op alles gezet om de sector door deze moeilijke tijd heen te loodsen.
Werkgevers en werknemers hebben op dit moment dezelfde belangen: continuïteit van bedrijvigheid, ook in de toekomst.

lees verder..........
https://www.transport-online.nl/site/11 ... onacrisis/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door steenhaas1 »

Zit nog thuis, maar bij ons krijgen ze het werk bijna niet weg.
Nu zit nog een collega in de ziektewet, maar er rijden toch een auto of 16 op het moment.
Plus de voorraadvrachten uit bv. België die door platte of tautliners gebracht worden.
Er wordt bij een fabriek bij de zuiderburen niet geproduceerd en de baas laat zoveel mogelijk aanvoeren voordat ze daar nee verkopen.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Kees

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door Kees »

Nou Ger kom er maar in.
De werkgevers gebruiken de Coronacrisis.
Nu is het tijd voor 15% loonsverhoging.
Nu moeten we actie voeren! We zijn immers nu belangrijk.

Maar toch aardig van de werkgevers om de onderhandelingen uit testellen.
Verrassend ook dat hun dat op tafel lagen.

Dat de RTW nu iets verruimt is, daar zijn de bonden fel op tegen, maar dat kaarten ze straks wel weer aan.
Het is gewoon uitbuiting eerste klas.
Straks zetten ze keihard in op 8 uur werken, en 12 uur rusten.

Coronacrisis of niet, maar vakantiegled moet gewoon optijd worden uitbetaald!
Voor de Hemachauffeurs moet dat helemaal geen probleem zijn, want Hema houd nu Miljoenen in hun zak door de halve huur te betalen.

En zo maken de slappe bonden zich sterk voor de chauffeurs.
Om een verlopen Cao nog door te laten lopen.

Nog een puntje…
Nu moeten ze bijeenkomsten houden.
Chauffeurs zat nu die tijd genoeg hebben om naar een bijeenkomst te komen..



Ohh kut, Corona, er mogen geen bijeenkomsten zijn.

Nou ja, dan doen ze dat straks wel weer, als iedereen aan het werk is.
Kees

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door Kees »

steenhaas1 schreef: 02 apr 2020, 23:07 Zit nog thuis, maar bij ons krijgen ze het werk bijna niet weg.
Kijk daar zeg je nou precies wat er aan de hand is.
Sommige chauffeurs/bedrijven hebben niks meer te doen, en andere hebben het nu juist extra druk.
Zo druk, dat zelfs de RTW is aangepast.

Maar apart he. De gene die werk hebben draaien mega veel overuren, terwijl en ook veel chauffeurs werkeloos thuis zitten.
Kees

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door Kees »

Scania 1015 schreef: 03 apr 2020, 08:35
Kees schreef: 03 apr 2020, 00:27 Maar apart he. De gene die werk hebben draaien mega veel overuren, terwijl en ook veel chauffeurs werkeloos thuis zitten.
Ja apart hé, dat zeiden de bonden ook al, verdeel het werk ;)
En dat van het vakantiegled snap ik ook niet Hans, het is je goed recht toch om dat op te eisen :D
Ja de bonden……
Dus laten we even zeggen, iemand uit de containers, kan nu wel even komen helpen in de bulk.
Je staat in Dortmund, en zit aan je uren? Maak niet uit, chauffeurs zat, die neem je auto even over, lost om 03.00 in Gent, en dan kan jij om 12.00 je auto weer overnemen in Parijs.

Vakantiegeld. Ja jou geld, Gwoon opeisen.
Neem Hema. (Niet vanwegen Cor.) Maar gewoon opeisen dat geld hoor!!!!
Of je zit bij een bloemenrijder…. Opeisen dat vakantiegeld!

Er is een tweedeling. Bedrijven waar het prima gaat. En die het nu druk hebben.
En er zijn bedrijven die volledig stil staan.

Jij Ger, die blijkbaar nog werk heeft, en de bonden staan zover van de werknemers af…..
Maar ergens is er ''begrip'' De nieuwe Cao kan wel even wachten.
Komop he, vuist op Tafel!!!! We zitten al ruim 3 maanden zonder Cao!!
Pierre
Chauffeur
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2019, 16:46

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door Pierre »

Ger is met de noorderzon vertrokken, maar is Kees nu ook al weg? :?:
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door trucker10 »

Pierre schreef: 25 apr 2020, 19:48 Ger is met de noorderzon vertrokken, maar is Kees nu ook al weg? :?:
Kees wilde wat eisen stellen, o.a. dat we jouw hier van het forum zouden verwijderen.
Ik ben met Ger in aanvaring gekomen over die foto, Ger wou ook dat we jouw op de vingers tikte, heb dan eens mijn Vlaamse mening gezegd tegen Ger , "klinkt het niet dan bots het " Ger heeft alles verwijderd van hem en is vertrokken.
Dus eigenlijk zijn de heren vertrokken omdat we jouw hier op het forum hebben, of beide heren willen de visie van iemand anders niet accepteren.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Pierre
Chauffeur
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2019, 16:46

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door Pierre »

Nou ja Daniel, Ger heeft met mij wat problemen, ik niet met Ger. Alleen zeg ik de dingen op mijn manier en dat past Ger niet in zijn straatje. Soms zet ik een "één-tweetje" op met Ger, alleen Ger lijkt geen gevoel voor humor te hebben en alleen maar met serieuze zaken bezig te kunnen zijn.
Kees (Kalakuski) heb ik eerder ooit terecht gewezen op zijn combinatie van geschreeuw, drankgebruik en een hoop dom gelul op een klein besloten forum waarop hij mij middels achterkamertjespolitiek wilde verwijderen omdat hij door mij geconfronteerd werd met de keiharde en niet prettige werkelijkheid waarin hij zich toen bevond.

Ze hadden van mij geen van beiden weg gehoeven, serieus niet. Ik verbaas me dan over de kleinzerigheid van dit soort mannen die je niet zomaar de les gaat lezen wat ervaring en transportzaken betreft en daarom erg flauw in mijn optiek. Evengoed, de keuze is aan hun, niet aan mij of jou. Aan Cor zijn adres heb ik ook ooit mijn mening gegeven wat niet in goede aarde viel maar mijn inziens verkeerd werd begrepen, echter lijkt mij dat ook allang weer vergeven en vergeten en zo hoort het ook te gaan vind ik.
We praten hier wat Kees (Willem) betreft alweer heel wat jaren geleden, na zoveel jaar moet het ook eens over zijn. Of hij is bang om nog steeds met bittere werkelijkheid geconfronteerd te moeten worden, dat kan natuurlijk ook. Aan zijn schrijfstijl te zien vrees ik voor het laatste...
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door cortrans »

Hoe dan ook, nog voor Ger, noch voor Willem doen we hier niet aan vriendjes politiek.
Alleen mensen die zich niet aan onze forum regels houden, krijgen van ons een waarschuwing.....
En wil iemand zelf weg, ja dat is ieders goed recht waar.....
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door steenhaas1 »

Pierre schreef: 25 apr 2020, 23:25
We praten hier wat Kees (Willem) betreft alweer heel wat jaren geleden,
na zoveel jaar moet het ook eens over zijn.
Aan de blauwe kant komt toch regelmatig "iets" voorbij Pierre, waar Ger zich niet aan de door hem zo gewaardeerde regels houdt. ;)
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door trucker10 »

Naast het forum hier, hou ik ook de FB groep truck-accidents in het oog, 15.850 leden, waarvan vele niet actief posten tenzij het ...........
Mijn gedacht, moet dit van jouw niet zijn, maar we moeten er kunnen over discussiëren.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 26 apr 2020, 10:28 Naast het forum hier, hou ik ook de FB groep truck-accidents in het oog, 15.850 leden, waarvan vele niet actief posten tenzij het ...........
Mijn gedacht, moet dit van jouw niet zijn, maar we moeten er kunnen over discussiëren.
Wel vind ik dat er nogal een strijd gaande is tussen NL en B leden.
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door trucker10 »

ELZEN106 schreef: 26 apr 2020, 12:09
Wel vind ik dat er nogal een strijd gaande is tussen NL en B leden.
Ik heb er 3 jaar geleden een eigen FB vriend uitgekegeld, paar van zijn vrienden proberen het telkens opnieuw, maar ik swiffer regelmatig en zet bepaalde 12 tot 24 uur op het bankje.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
Pierre
Chauffeur
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2019, 16:46

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door Pierre »

steenhaas1 schreef: 26 apr 2020, 09:28 Aan de blauwe kant komt toch regelmatig "iets" voorbij Pierre, waar Ger zich niet aan de door hem zo gewaardeerde regels houdt. ;)
Je bedoelt opmerkingen van mij naar Ger 'waardoor' Ger zich niet aan de regels houd, of gewoon 'waar' -en dat- Ger zich niet aan de regels houd?

Ik denk beiden, en ik ben van mening dat wij daar allebei evenveel debet aan zijn.
Wél vind ik dat zelfs een goedbedoelde opmerking of een reactie met een knipoog van mij steevast door hem onder het vergrootglas gelegd word wat telkens opnieuw discussie uitlokt en meestal resulteert in een botsing met deze keer moderatie voor ons beiden als gevolg.
Dat het een keer over moet zijn ben ik serieus van mening maar wel met dit verschil; met Willem was het gewoon wat bot dronkemansgelul over en weer en neemt hij het mij kwalijk dat hij door de andere leden uit zijn eigen toenmalige forum is gewieberd vanwege wangedrag, Ger heeft me een echte streek geflikt, beschuldigingen geuit en daarnaast zichzelf compleet belachelijk gemaakt door zijn account op te heffen, mij en het beheer te dreigen met een rechtszaak wanneer niet alles werd verwijderd werd op het forum van zijn hand om vervolgens nog geen jaar later weer terug te komen. Nu doet hij hetzelfde hier opnieuw...

Afijn mensen; dit topic ging over CAO-onderhandelingen en Corona. Laten we het over deze zaken gaan hebben en een normale discussie voeren, het is de moeite allemaal niet waard om daarover aan de gang te blijven.
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1734
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door steenhaas1 »

Dat waar Pierre, dat heb je meerdere keren verteld het was bij onze Oosterburen (ook die van Daniël ;) )
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
tiny
Beroepschauffeur
Berichten: 183
Lid geworden op: 05 jul 2019, 20:01
Locatie: sprookjesbos

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door tiny »


Wel vind ik dat er nogal een strijd gaande is tussen NL en B leden.
ik heb geen strijd met niemand...
ik denk dat ik uit BNL kom ... :lol:
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door cortrans »

En zo hoort het Tiny, we zijn gewoon mensen en dan maakt het niet uit waar je vandaan komt.
Mijn motto is, zolang iedereen zich aanpast aan de gewoontes van het land (dus werkt en belasting betaald) is iedereen gelijk.......
En wees eerlijk, zoveel schelen de Belgen qua gewoontes nu ook weer niet met de Hollanders :o :lol:
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door trucker10 »

cortrans schreef: 27 apr 2020, 09:17
En wees eerlijk, zoveel schelen de Belgen qua gewoontes nu ook weer niet met de Hollanders :o :lol:
Cor, drink jij nu je bakkje koffie uit een tas, zat, mok, kroes, beker?
Voor mij maakt het niet uit als de koffie maar lekker is :D :lol:
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4445
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Cao-onderhandelingen opgeschort vanwege coronacrisis

Bericht door cortrans »

Dat bedoel ik dus.....😂
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “CAO discussie”